דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לשמור על אורח חיים בריא יותר 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 7659 פעמים ]

שמירה על אורח חיים בריא יותר תזכה אותנו בתוחלת חיים ארוכה ובאיכות חיים גבוהה יותר. אורח חיים בריא מתייחס להיבטים שונים וכולל, במסגרתו, כמה תחומים שונים. אורח חיים בריא כולל תזונה נכונה, פעילות גופנית סדירה, סגנון חיים רגוע ושליו יותר וכן תחושה פנימית טובה. כיצד נוכל לשמור על אורח חיים בריא יותר וליהנות מגוף חזק ונפש בריאה? על כך, בכתבה הבאה.

 

 

מהו אורח חיים בריא

 

אורח חיים בריא מתייחס לכמה היבטים שונים בחיינו, הקשורים להתנהלותיינו היום יומית, וכוללים פעילויות שונות, העוזרות לנו להיות בריאים ומאושרים יותר. אורח חיים בריא כולל תזונה נבונה, המשלבת בין כל אבות המזון השונים, החשובים לגופנו, כזו המעודדת את צריכתם של מזונות עשירים בערכים תזונתיים חשובים, כמו פירות וירקות טריים וכדומה, וכן כזו הממעיטה במזונות העשויים להזיק לנו, כמו שומנים, סוכרים ונתרן. אורח חיים בריא כולל גם פעילות גופנית, המבטיחה לנו גוף בריא וחזק יותר. לצידם, מאפשרת לנו פעילות זו גם תחושה אישית טובה, שכן משחררת הורמונים מיוחדים, אנדורפינים, הגורמים לנו לחוש רגועים ונינוחים יותר. אורח חיים בריא יותר מתייחס גם לפעילויות אחרות כמו מדיטציה ויוגה, המבטיחות לנו איזון נפשי, שקט ורוגע. שגרת חיינו העמוסה, הכוללת לחץ רב, פעמים רבות, וחוסר שקט, חשוב שתכלול תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית סדירה וכן פעילויות נוספות מרגיעות, על מנת להתמודד עם האתגרים השונים, בהם אנו נתקלים במהלך חיינו וכמובן, על מנת לשמור על בריאות גופנו.

 

תזונה נכונה כחלק מאורח חיים בריא יותר

 

על מנת ליהנות מאורח חיים בריא יותר, ישנה חשיבות לצריכתה של תזונה נכונה יותר. תזונה נכונה, המתייחסת לבחירות נבונות של מזון וכן לבנייתו של תפריט עשיר ומאוזן, מאפשרת לגופנו לשמור על בריאותו ולהתנהל באופן הנכון ביותר, בהתאם לצרכיו השונים. אחת הדרכים להבטיח כי אנו מנהלים אורחי חיים בריא, הכולל גם תזונה נכונה, הינה בעזרתו של "תו הבחירה הנבונה" של צ'וייסס. תו הבחירה הינו סימון מיוחד, המופיע על גבי המזונות השונים, שנועד לסמן לנו כי מדובר במזון המומלץ כחלק מתזונה עשירה ובריאה יותר. מזון זה כולל סיבים תזונתיים, החשובים לבריאותנו וכן ערכים אחרים, המומלצים לצריכה. במקביל מציין התו כי מזון זה מופחת בערכים אחרים, שצריכה מוגברת מהם עשויה להזיק לבריאותנו, כמו, למשל, שומן רווי, סוכרים, נתרן וכדומה. בחירה מושכלת של מזון בריא כחלק מתזונה נבונה ונכונה תאפשר לגופנו לקבל את כל הרכיבים התזונתיים, להם הוא זקוק, על מנת לתפקד באופן בריא וטוב יותר.

 

 

שמירה על אורח חיים בריא יותר – לעשות את זה נכון ולאורך כל הדרך

 

חשוב לזכור כי שמירתו של אורח חיים בריא יותר חשוב שתעשה לאורך כל חיינו ולא כהתנהלות קצרה וחד פעמית. שילוב בין תזונה נכונה, פעילות גופנית ופעילויות נוספות אחרות, העוזרות לנו לשמור על איזון נפשי, רוגע ושלווה, יאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר ותוחלת חיים ארוכה יותר. במקביל, על מנת לעשות זאת נכון, חשוב לאמץ את סגנון החיים הזה במסגרת המשפחתית המורחבת. אם אתם בעלי משפחה, איכלו כולכם, יחד כמשפחה, אוכל בריא ונכון. השתתפו כולכם יחדיו בפעילויות ספורטיביות מהנות, שתעזורנה לכם ליהנות מזמן משפחתי משותף, מצד אחד, אך מנגד גם תאפשרנה לכם לשמור על בריאות טובה יותר, וכמובן, הקפידו לבחור נכון ובכל עת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב