דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחות שומן רווי - יותר סיבים תזונתיים 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2194 פעמים ]

אנו שומעים מכל עבר עד כמה חשובה צריכתו של מזון בריא יותר, כזה הכולל את כל הערכים התזונתיים, החשובים לגופנו וכאלו שיאפשרו לנו ליהנות מאורח חיים בריא יותר ותוחלת חיים ארוכה יותר. מהפיכת הבריאות העולמית, הפוקדת אותנו ממש בשנים האחרונות, ממליצה לנו לצרוך מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, אולם להימנע ממזונות, הכוללים שומן רווי. במקביל, ממליצה לנו לעסוק גם בפעילות גופנית, לצרוך כמות גדולה יותר של מים וכן לשלב במסגרת חיינו גם פעילות מרגיעה ושלווה יותר. צריכתו של מזון בריא יותר, כחלק מהתנהלותנו היום יומית חשובה במיוחד, שכן המזון הינו זה המאפשר לנו לתפקד באופן תקין לאורך כל שעות היום ובמהלך חיינו. מהו שומן רווי ומדוע חשוב לצרוך כמות גדולה יותר של סיבים תזונתיים? על כך, בכתבה הבאה.

 

 

מהו שומן?

 

השומן הינו רכיב חיוני במזון שלנו והוא בעל תפקיד מרכזי במסגרת אספקת האנרגיה לגופנו. לשומן  תפקיד עיקרי בהגנה על קרום התא, , בשמירה על חום הגוף שלנו,הוא מסייע בספיגת ויטמינים ומשתתף בתהליכי בקרה של קרישת דם.. השומן, שנאגר בגופנו, כולל כמות גדולה של אנרגיה, ההכרחית לפעילותינו היומיומית. השומן, כמו אבות המזון האחרים, חיוני כחלק מתזונה נבונה וצריכתו של מזון בריא יותר. ישנם שני סוגים של שומן: שומן רווי ושומן בלתי רווי. שומן בלתי רווי הינו השומן הנפוץ ביותר במזונות, שאותם אנו צורכים, והוא קיים בעיקר במזונות המגיעים מהצומח (מלבד הדגים, בהם גם מופיע), וכן שומן רווי, שבניגוד לשומן הבלתי רווי, נמצא במזונות המגיעים מהחי, כמו בשרים, מוצרי חלב וביצים. מזון בעל ערכים גבוהים של שומן רווי עשוי לגרום לעלייה ברמת הכולסטרול, ובמיוחד לעלייתו של הכולסטרול הרע. צריכה גבוהה של מזונות, העשירים בשומן מסוג זה, עלולה לגרום למחלות לב ומחלות כלי דם. ולכן, הפחתה בצריכת מזונות עשירים בכולסטרול ובשומן רווי, כחלק מזונה נבונה, חשובה במיוחד לצורך שמירה על אורח חיים בריא יותר ונכון יותר.

 

 

מדוע חשובה צריכתם של סיבים תזונתיים

 

לצד השומן הרווי, ישנם רכיבים נוספים, מהם מומלץ לצרוך כמה שפחות. כמו, למשל, סוכר, נתרן ושומן טראנס. שומן טראנס, המופיע, פעמים רבות במזונות שונים, הינו חלק מהשומן הבלתי רווי, אולם שלא כמוהו, מומלץ לצרוך ממנו כמה שפחות, שכן עשוי להזיק לבריאותנו ולהגביר את הסיכוי למחלות לב. על מנת לשמור על בריאותנו וליהנות מתזונה נכונה יותר, מומלץ לנו לשלב, במסגרת התפריט היומי שלנו, סיבים תזונתיים.. הסיבים בעת התפרקותם ובזמן יציאתם מגופנו, קושרים אליהם את הכולסטרול הרע שבדם וכן את הגלוקוז העודף. כמו כן מסייעים הסיבים בפעילות מערכת העיכול ובשמירה על תפריט דל אנרגיה. תזונה עשירה בשומנים רווים עשויה להעלות את רמת הכולסטרול בדם ומזיקה לגופנו. מזון, העשיר בסיבים תזונתיים, עוזר בהורדת הכולסטרול בדם ובשמירה על אורח חיים בריא יותר. ניתן למצוא מבחר של מזונות שונים, העשירים בסיבים תזונתיים, כמו אורז מלא, חיטה מלאה, שעורה, שיבולת שועל ופירות וירקות. תפריט העשיר במזונות אלה, הכוללים כמות גדולה של סיבים תזונתיים יכול להועיל לבריאותנו באופן משמעותי. אחת הדרכים לוודא כי מדובר במזון בריא ומתאים לנו הינה באמצעות "תו הבחירה הנבונה" של צ'ויסס, המופיע על גבי אריזות המזון ותפקידו לציין לנו כי מדובר במזון, המומלץ כחלק מתפריט עשיר ומאוזן, כזה הכולל סיבים תזונתיים וערכים חשובים נוספים, ומנגד הינו מופחת ברכיבים, העשויים להזיק לגופנו, כמו שומן רווי, שומן טראנס, סוכר ונתרן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב