דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי פירמידת המזון ומדוע היא חשובה כל כך במסגרת תזונה נבונה 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 4524 פעמים ]

אם אתם מתעניינים בתזונה נבונה או חשוב לכם לאכול בריא יותר, ודאי שמעתם לא מעט על המונח פירמידת המזון. פירמידת המזון כוללת במסגרתה את קבוצות המזון השונות, שהינן כחלק מהתזונה היומית שלנו והכרחיות לנו על מנת לשמור על בריאותינו ותפקוד גופנו. אבות המזון, המופיעים בפירמידת מזון זו, מאפשרים לנו לבנות תפריט בריא ומאוזן, הכולל את כל המזונות והרכיבים התזונתיים החשובים לנו, כמו פחמימות וסיבים תזונתיים, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרליים ועוד וכן בעזרתו של המבנה המיוחד שלה, אנו יכולים גם לדעת כמה מרכיבים אלה לצרוך יותר וכמה מהם לצרוך פחות, אילו רכיבים חשובים לבריאותנו ואילו עשויים להזיק לנו, במידה ונצרוך מהם יותר.

 

 

תפריט בריא – מתכון לחיים טובים יותר

 

פירמידת המזון כוללת, במסגרתה, את כל אבות המזון באופן ברור ומפורט, ובדרך זו מאפשרת לנו לבחור נכון וטוב יותר. פירמידת המזון בנויה משש קומות שונות, כשכל אחת מייצגת את קבוצות המזון השונות. הקומה התחתונה ביותר כוללת את קבוצות המזון, מהן מומלץ לנו לצרוך כמות גדולה במהלך היום, ואילו הקומה העליונה ביותר כוללת את קבוצות המזון, מהן מומלץ לנו לצרוך כמה שפחות. על מנת ליהנות מאורח חיים בריא יותר, חשוב לנו לפעול בהתאם לפירמידת המזון ולצרוך את קבוצות המזון המצוינות בה, בהתאם לכמות המומלצת. חשוב להקפיד ולגוון בין הרכיבים השונים, המוזכרים בכל קבוצה וכמובן להרבות גם בשתיית מים ולשלב גם פעילות גופנית קבועה וסדירה. אם אתם מתלבטים אילו מזונות כדאי לכם לצרוך, תוכלו להיעזר ב"תו הבחירה הנבונה" של צ'ויסס, המאפשר לכם לבחור נכון יותר ובריא יותר. בעזרתו של תו הבחירה תוכלו לדעת אילו רכיבים כולל המזון ולוודא כי הינו חלק מתפריט עשיר ובריא, עליו ממליצה פירמידת המזון, תפריט הכולל את כל אבות המזון הדרושים לגופנו וממעיט בערכים המזיקים לגופינו.

 

 

קבוצות המזון השונות במסגרתה של פירמידת

 

הפירמידה, המציגה הרגלי תזונה נבונה באופן פשוט ותמציתי, מתייחסת לשש קבוצות מזון שונות (ועל כן, גם, כוללת שש קומות). כל קבוצת מזון מכילה מזונות דומים בהרכבם התזונתי. בקומת הקרקע ניתן למצוא את המים. בקומה הראשונה את הדגנים, המכילים בעיקר עמילן, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. בקומה השנייה נמצאת קבוצת הפירות והירקות, המכילים מים, סיבים, ויטמינים ומינרלים. בקומה השלישית נמצאים מזונות עשירים בחלבונים, כמו מוצרי החלב ומוצרי הבשר למיניהם ואילו בקומה הרביעית ניתן למצוא מזונות עשירים בשומנים, החשובים לבריאותנו, אולם מומלץ לצרוך אותם במידה, ולעיתים, גם, להימנע לחלוטין (כמו מזונות, המכילים שומן טראנס או כולסטרול). בקומה החמישית, בראש הפירמידה, נמצאת קבוצת הממתקים, החטיפים והשתייה הקלה. קבוצה זו עשירה בשומן, נתרן וסוכר. היא איננה חיונית לגופנו, בשל מרכיביה, ועל כן מומלץ להימנע ממנה לחלוטין או להמעיט את השימוש בה.

 

 

חשיבותם של המזונות הבריאים

 

על מנת ליהנות מגוף חזק ובריא יותר, חשוב לצרוך תפריט, הכולל את קבוצות המזון החשובות, כמו הירקות והפירות, כמו הפחמימות המורכבות, כמו החלבונים, הוויטמינים והמינרלים ועוד. לעומת זאת, חשוב להימנע ממזונות העשירים בסוכרים, נתרן, או שומן רווי, העשוי להזיק לנו. בחירה נכונה של מזונות, תוך הקפדה על רכיביהם התזונתיים, מאפשרת לנו לבנות תפריט מאוזן, עשיר ומגוון, שחשוב לבריאותנו. התייחסות לתו הבחירה הנבונה וכן לסימון התזונתי עוזרת לנו לבחון את המזון בקפידה ולוודא כי רכיביו אכן מתאימים ונכונים לנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב