דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספירת קלוריות, האם זה באמת נחוץ? 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2683 פעמים ]

במשך שנים הרגילו אותנו לספור קלוריות, כי רק ככה באמת נוכל לדעת כמה אכלנו וכמה עוד יש לנו לאכול באותו היום על מנת לשמור על משקל מאוזן. קבוצות שלמות של יורדי המשקל מבוססות על ספירת קלוריות ואח"כ גם לפי שיטת הנקודות.

ואני שואלת, האם זה באמת נחוץ? האם אנו לא יודעים, לפי איך שאנחנו מרגישים, כמה אכלנו? האם הגזמנו, חרגנו ותפחנו?

לדעתי, ורק לדעתי, זה מיותר, אותי זה תמיד בלבל במהלך הדיאטות שעשיתי במהלך חיי, אף פעם לא ממש נצמדתי למספר הקלוריות, תמיד ידעתי מתי אני מגזימה ומתי עמדתי על המשמר. בינינו, שוקולד זה דבר משמין, אני באמת צריכה לדעת כמה קלוריות יש בו או שעדיף פשוט להמנע ממנו מבלי לקחת מחשבון? - לא רק שעליי לדבוק בתפריט, עליי גם לחשב קלוריות? יותר מדי מתפזרת, לטעמי.

"תחשבו קלוריות", "תצמדו לטבלה", "הערך הקלורי של התפוח הוא X", "ארוחה מלאה ערכה הקלורי הוא Y"... עזבו אותי – התמרמרתי – בלבלתם אותי כבר.

מי כמוני יודעת מה באמת אני צריכה בשביל לעמוד בדיאטות שבחרתי? מי כמוני יודעת שהפעם הגזמתי ומחר יום חדש? מי צריך לספור קלוריות?

ישנם אלו שספירת קלוריות עוזרת להם, מאזנת אותם, לא מבלבלת אותם, אלא להיפך, מייצבת אותם על הקרקע, אז המשיכו לספור, אבל, זה לא בשבילי, אף פעם לא היה, ועובדה שלאחר דיאטות אין ספור עם או בלי הבלבול, הצלחתי לעמוד באחת שכזו, שעזרה לי ואיזנה אותי, וזאת מבלי לספור ולו קלוריה אחת.

היו ימים שניסיתי, באמת ניסיתי, להבין ולדעת כמה קלוריות יש בכל מה שאני מכניסה לפה, לפני דיאטה, אחרי דיאטה ותוך כדי, אבל, זה לא ממש עזר לי, פרשתי באמצע, גם מספירת הקלוריות וגם מהדיאטה (: 

אז אני עדיין שייכת למבולבלים מהספירה האינסופית הזו, ובימים אלו, של החגים וגם אחריהם, אני עדיין לא סופרת קלוריות, רק יודעת ומרגישה שירדתי או עליתי, ולשמחתי שומרת על משקל מאוזן, סופרת מה הכנסתי לפי ולא סופרת שום קלורית.

רבים סופרים ומחשבים קלוריות מדי יום או שבוע ובונים לעצמם תפריט דיאטה בריא וידוע מראש, כמה קלוריות יש בכל ארוחה ומהו הגבול שלי לפי משקלי, רק, חברים שימו לב שלא להגזים, התייעצו עם אנשים מומחים בתחומם שיעזרו לכם להרכיב תפריט נכון ולא מזיק לגופכם, התבלבלתם עם כל עניין הספירה והחישובים? - גם זה לא נורא, אתם מכירים הכי טוב את גופכם ואם לא, תלמדו להכיר אותו ולפרש את צרכיו נכון, אל תשכחו לא הצליח לכם היום? - מחר יום חדש, כל היום כולו.

 

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר.www.sigaldl.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב