דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא, ממיר זה לא רק סרגל למהנדסים... 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2089 פעמים ]

פעם מזמן,  ממיר היה סרגל מהנדסים מיוחד הכולל הרבה מאוד סוגים של שנתות ובתוכו סרגל נוסף כך שניתן לבצע באמצעות הסרגל הזה המרות של יחידות שונות ליחידות אחרות. אבל היום, בדיבור השוטף, ממיר לא עוד סרגל, אלא קופסא מלבנית שיש כמעט לכל בית ישראלי. ממיר הוא חלק אינטגראלי מהבית, אבל אל תדאגו אם אתם עוברים דירה – יש מי שיעזרו לכם לארוז אותו.

לא שזה כזה סיפור, אבל בכל זאת חשוב לדעת

בדרך כלל, ממיר הוא רכוש החברה שדרכה אתם מקבלם את התכנים לטלויזיה שלכם. מהסיבה הזאת בדיוק, מי שאיננו מנוי של חברה כזאת – בדרך כלל אין לו ממיר לטלויזיה. כן, עדיין יש אנשים כאלה, שיש להם טלויזיה בלי קופסא שחורה קטנה שמסתובבת אי שם סביבה, למרות שכיום שר התקשורת יזם אפשרות למי שאינם שרוצים לראות טלויזיה בלי להיות תלויים באנטנות או בחברות השונות לצפות בה עם ממיר מיוחד שיקלוט רק את הערוצים הממלכתיים (1, 2, 10 הכנסת וכו').

אז מה בעצם עושה ממיר בטלויזיה?

הממיר הוא החלק שדרכו עובר המידע שמוקרן בסופו של דבר בטלויזיה. האות שמגיע בכבל או מאנטנת הלוויין בדרך כלל מוצפן וכולל הרבה מאוד מידע, מלבד התוכן המסוים שאתם צופים בו. למעשה מדובר ברשת תקשורת בין הבית שלכם לבין תחנות הממסר של ספקי השירות והתוכן. ממיר מאפשר את התקשורת הזאת, ובו זמנית מאפשר גם לקבל מידע וגם לשלוח מידע. ממיר מאפשר את כל אותן פונקציות מיוחדות של הטלויזיה. בעצם ממיר הוא מחשב קטן שיודע גם לתרגם את האות (ולהצפין את המידע שאתם רוצים להעביר חזרה) ולהפוך אותו לקלט שהטלויזיה יודעת להקרין.

בעבר, כאשר הטלויזיה היתה בעיקר חד-כיוונית וכל המידע עובר בכוון אחד בלבד – מהספקים אל הלקוחות, לא היה צורך בממיר. ניתן היה להסתפק במקלט. ואכן בדרך כלל הטלוויזיות כללו רק מקלט ולא הייתה בהם שום יחידה שמאפשר שידור. ככל שהטכנולוגיה התקדמה, נוצר הצורך לדעת מידע מהצופה – כמו למשל הערוץ הנבחר – כדי שיוכלו לצפות בו וכך נולד הממיר.

לא צריך לדעת לפרק ולהרכיב ממיר

הממיר, כאמור הוא רכוש חברת התוכן שאתם מנויים בה. הממירים טובים רק כדי לקלוט את הנתונים של אותה חברה ובעצם בלי קישור למינוי מסוים אין הרבה שימוש בקופסא הזאת ולכן חשוב שאם אתם עוברים דירה תיקחו את הממיר שלכם איתכם. כיוון שמדובר בציוד אלקטרוני רגיש, החברות השונות יודעות שחשוב אם עוברים דירה שהפירוק של הממיר ייעשה בידי מקצוען. אם אתם עוברים דירה ואתם רוצים להיות בטוחים שתקבלו את מה שאתם אמורים לקבל, כדאי להיעזר במישהו ש"יודע מה הוא עושה". חברות התוכן בטלויזיה מבינות את זה ויודעות להציע שירות מתאים שיגיע בזמן ויעזור לכם לעשות את המעבר בקלות יחסית – לפחות בכל מה שנוגע לממיר של הטלויזיה.

הטלויזיה היא חלק מהבית

בין אם אתם מכורים שאוהבים את הטלויזיה שלכם ובין אם אתם רק צופים בטלויזיה רק לפעמים כשאתם רוצים לראות חדשות או תוכנית טלויזיה בערב כדי להירגע – הרי שהטלויזיה היא חלק אינטגראלי מכל בית. ההתקדמות הטכנולוגית שהממיר הביא לבתים מאפשר לרבים מאיתנו ליהנות מהרבה מאוד שירותים ומוצרים שהחיים המודרניים היו שונים מאוד בלעדיהם. הממיר גם הוא הפך להיות חלק אינטגראלי מהבית. ממיר הוא חברכם. שמרו עליו. דאגו לו והקפידו להעביר את הממיר כשאתם עוברים דירה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב