דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע לראות סרטים במחשב כשיש דרך פשוטה יותר? 

מאת    [ 01/10/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2598 פעמים ]

אנחנו חיים בתקופה מרגשת. בניגוד לרוב המאמרים המתפרסמים היום, נושא המאמר הזה איננו המחאה החברתית המתרגשת עלינו בימים אלה. אולי רק בעקיפין. אנחנו חיים בזמנים מרגשים מבחינת המהפכה התקשורתית העוברת על העולם כולו. היום קל יותר להגיע למידע ובכלל זה גם לבידור. היום אפשר להגיע לכל בקלות רבה: אם זה לוח שידורים או הזמנת סרטים ישירות לטלויזיה, תוכנות למחשב ואפילו חדשות וידיעות.

אתם, הילדים של היום...

לכל דור יש משפט כזה שמאפיין אותו. סביר להניח שבדור הנוכחי אנחנו נדבר על לוח שידורים כאחד מאותם פריטים שפעם היה צריך לקנות עיתון במיוחד בשביל זה. לוח השידורים הוא דוגמא מצוינת למשהו כזה. לוח שידורים – אתם יודע מה הוא, לא? לוח שידורים פשוט עם רשימת ערוצים ותכניות שמשודרות בהם. לא משהו מסובך, רק לוח שידורים. פעם, בשביל להשיג לוח שידורים פשוט שיכלול את כל הערוצים או לפחות את הערוצים הבסיסיים היה צריך, לכל הפחות, לקנות עיתון. אמנם מצד אחד לא היו הרבה ערוצים, אבל עדיין – אי אפשר היה פשוט ללחוץ על כפתור ולקבל לוח שידורים ישירות. המידע היום הרבה יותר זמין וכך הרבה יותר קל להגיע לכל דבר.

כפי שאפשר להבין, לוח שידורים הוא רק דוגמא קטנה. היום אפשר להשיג הרבה יותר מאשר לוח שידורים לטלויזיה. אפשר להשיג כל מידע שאנחנו רוצים או צריכים כולל לוח שידורים – כמובן, בין אם מדובר לצרכי בידור ובין אם מדובר בצרכי התעדכנות בחדשות. סקרים שנעשו באחרונה גילו שרוב הצעירים (גילאי 18-35, הצעירים והצעירים יחסית) כמעט ולא נזקקים לחדשות מערוצי התקשורת, אלא דווקא מרשת האינטרנט ורשתות חברתיות.

כשאנחנו היינו קטנים, סרט היה רק בקולנוע

מלבד מציאת לוח שידורים עדכני היו עוד הרבה משימות "קשות" כאלה. כך למשל,  לא היה מושג של הזמנת סרטים בכלל. אם הייתם רוצים לראות סרט, זה היה בקולנוע. הזמנת סרטים היא מושג שגם ככה יש לו משמעות שונה לגמרי מאשר המשמעות המקורית שלו. הזמנת סרטים במקור, התייחס – לכל היותר – אל הזמנת סרטים בספריית וידאו או הזמנת סרטים לצורך אירוע מיוחד. לפעמים הזמנת סרטים הייתה כינוי להפקת סרט. היום הזמנת סרטים היא עניין הרבה יותר מיידי – כמו למשל, צפייה בסרט בטלויזיה. היום אפשר להזמין סרט בקלות בלי לצאת מהבית ולקבל מיידית את הסרט שרצינו לראות.

אם פעם בשביל לראות סרט היה צריך לקוות שיהיה אותו בקולנוע או שנראה אותו במקום אחר, הרי שהיום אפשר לבצע הזמנת סרטים פשוטה בכל בית. בלי יותר מדי קושי. מבט קצר על לוח שידורים, ואנחנו יכולים להחליט מה מתחשק לנו לראות ולראות אותו. אם פעם חששו שהוידאו יהרוג את הקולנוע, אז כבר גילינו שלא כך הדבר. גם הזמנת סרטים מהבית באופן מיידי לא הרגה את הקולנוע. הם מתקיימים יד ביד.

ועכשיו בואו נשלב את שני המושגים ביחד

אחרי שדיברנו על הדברים שפעם היו בעלי משמעות שונה לחלוטין, בואו נאחד בין הדברים: גם אם חשבתם שהמהפכה שאנחנו מדברים עליה היא האינטרנט, ולמרות שניתן לבצע הזמנת סרטים באינטרנט – הרי שהמהפכה האמיתית היא דווקא בטלויזיה. אף אחד מאיתנו כבר לא ממש חושב על זה, אבל כל היתרונות של המחשב נמצאים גם שם בטלויזיה. לפעמים זה אפילו יותר נוח וקל מאשר במחשב. במקום לעשות חיפושים ארוכים אחרי הקובץ הנכון במרחבי הרשת, אפשר בקלות רבה יותר פשוט לצפות בסרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב