דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בניה - מידע חשוב לרוכשי דירות חדשות 

מאת    [ 29/09/2011 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2315 פעמים ]

ליקויי בניה – מספר טיפים שימושיים

במושג זה נתקל כמעט כל מי שקונה דירה חדשה בישראל. ברוב הדירות החדשות יש ליקויי בניה ואז מתחיל תהליך ארוך ומייגע מול הקבלן לתיקונם, עם ויכוחים לרוב ולעתים זה גם מגיע לעורכי דין ובתי משפט.

במסירת חזקה בדירה חדשה מקבלן, או יותר נכון כבר בזמן חתימת החוזה מופיע לרוב סעיף של אחריות על ליקויי בנייה. סעיף זה הינו נדבק חשוב בחוזה רכישת דירה, על מנת שבמידה וימצאו ליקויי בניה בעתיד יוכל הרוכש לדרוש את תיקונם, או לתבוע את הקבלן לקבלת פיצויים הולמים בגין ירידת ערך והליקויים עצמם.

השאלה הנשאלת הנה האם כאשר מתגלים ליקוייפ בדירה הקבלן מחויב לתקן? או לפצות את הרכוש? לפי חוק המכר דירות לא ניתן להתנות על הנושא, כלומר, הקבלן מחויב לתקן ליקויי בניה גם אם למשל בחוזה רשום שאין לו שום אחריות והוא לא יתקן שום דבר.  חוק המכר דירות מטרתו להגן על רוכשי דירות חדשות, ולכן הוכנס סעיף זה בחוק והינו חשוב ביותר.

אולם, לפני שרצים לעו"ד וומגישים תביעת ליקויי בניה, יש לוודא כי אכן מדובר בליקוי  בניה. לשם כך, יש לפנות אל חברת בדק בית המתמחה בתחום של ליקויי בניה. רק מהנדס מוסמך רשאי לקבוע האם הליקוי נחשה כליקוי בניה לפי החוק, כלומר, סטיה מהקבוע בחוזה המכר, או מהוראות החוק, או מכון התקנים הישראלי, וכיו"ב.

כאשר רוכשים דירה חדשה מומלץ לפנות אל עורך דין מקרקעין העוסק גם בתחום של ליקויי בנייה לקבלת יעוץ מקצועי משפטי בנושא. עורך דין מקרקעין יוכל לתת לכם הכוונה לגבי גורמי הבדיקה של ליקויי בניה המתאימים והמקצועיים, אשר יוכלו לתת לכם חוות דעת מומחה מסודרת. במקרה שיש ליקויי בניה, עורך דין ליקויי בניה ויפנה אל הקבלן בדרישת פיצויים ותיקונים מטעמכם. היה והענין לא נפתר, הוא יגיש בשמכם כתב תביעה לשם סעדים של תיקון ליקויי בניה, וכן פיצויים ככל שלא יתוקנו, כאשר במקרים בהם הקבלן לא משתף פעולה אז מראש תוגש כנגדו תביעה משפטית עם בעד של תביעה לפיצויים כספיים בגין הנזק, כלומר פיצויים בגין ליקויי הבניה, הוצאות נלוות, ירידת ערך ועוד.

חשוב לדעת, כי ליקויי בניה הם עניינים מאוד מדויקים ומוגדרים לרוב. לא כל נזק או קלקול בדירה נחשב לליקויי בניה לפי החוק. כדי לבצע אבחון מדויק, לגבי אחריות הקבלן לליקויי בניה, כמו גם הערכת הפיצויים המגיעים לכם מאת החברה הקבלנית, תיזקקו לחוות דעת מומחה מטעם חברת ביקורת מבנים וליקויי בניה. חוות דעת המומחה הינה מסמך מהותי בעניינים מסוג זה. ללא חוות דעת מומחה ליקויי בניה לא תצליחו בתביעתכם. במקרים שקבלן לא משתף פעולה למרות כל הדרישות של עורך דין ליקויי בניה בשם הלקוח, בית המשפט יתן יפסוק פיצויים בגין הנזקים ולא יאפשר לקבלן לבצע תיקונים, כי ניתנו לו הזדמנויות והוא לא עשה כן. יש גם ליקויי בניה שאין טעם לתקן, כי העלות של התיקון אינה כדאית. יש גם ליקויי בניה שלא ניתן לתקן – למשל – תקרה נמוכה מהנדרש לפי החוק.

 המאמר נכתב על ידי עורך דין ליקויי בניה מומחה עמית ורד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב