המאמר הבא הוא תקציר מתוך תחקיר מתוך תחקיר מקצועי, מרוכז ומתומצת בנושא "LinkedIn- ככלי עזר שימושי":
להלן רשימת אתגרים ובעיות שיכולים להתרחש בשימוש בלינקדאין:
• בזבוז זמן - שימוש לא מושכל בלינקדאין יכול לגרום לבזבוז זמן. למשל, LinkedIn שולחת בקשות לחברות דרך אימיילים. ככל שמעגל החברים גדל כך גם גדל מספר הבקשות שמצריך זמן לברור הקשרים ואישורם.
• אפליקציות - LinkedIn מנסה להגדיל את רמת השיתופיות ברשת ולכן היא אפשרה התקנת אפליקציות אך גם את זה היא עשתה במשורה. כמות האפליקציות קטנה יחסית בהשוואה לפייסבוק.
• עסקי בלבד - LinkedIn משתדלת להיות רלוונטית לאנשי עסקים ולכן לא ניתן ליצור קשר אינטרקטיבי עם אנשים שלא ברשימת החברים.
• עדיין בתהליכי התרחבות - רשת זו, מכילה הרבה מידע סתמי ולא רלבנטי.
• שינויים לא ברורים - LinkedIn משנה מדי פעם או מוסיפה אפשרויות שלא תמיד ניתן להבין איך וכיצד משתמשים בהן.
מרב באבאי ועידו מאירון, מומחים ליישום ארגוני של LinkedIn, מוסיפים שתי נקודות אלו:
• להכיר את הכללים - חשוב להכיר את חוקי הרשת ואת התרבות המקובלת בה, לפני תחילת העבודה. אי עבודה לפי נהלים, עלולה לסכן אותנו עד לידי סגירת כרטיס על ידי הרשת.
• מודעות עצמית - כמו כן, חשוב לדעת מה המידע שקיים עלינו וכיצד אנו יכולים לשלוט בו. LinkedIn רשת מתוחכמת וחשוב להכיר אותה לעומקה, על מנת לעבוד נכון ולדעת לשלוט בהגדרות כמו מתי אנחנו נראים ברשת? מה סוג העקבות שאנו משאירים? וממה ניתן להימנע, בכדי שלא לחשוף פעילות יתר?
עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור:
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.