דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איתר ספקים בחול הוא המנוף להצלחה במסחרהאלקטרוני- פרק 2 

מאת    [ 27/10/2007 ]

מילים במאמר: 920   [ נצפה 4824 פעמים ]

על מנת לאתר ספקים בחו"ל, ישנן מספר דרכים -

1. אתרי אינטרנט המציעים מאגרי ספקים בכל העולם.

ישנם שני אתרים מרכזיים באינטרנט למציאת ספקים (רלוונטיים בעיקר לאיתור ספקים במזרח הרחוק) עליהם אני ממליץ מניסיון:

http://www.globalsources.com - מדובר באתר הגדול והוותיק בעולם לאיתור ספקים. האתר כולל מאגר המכיל כ- 6 מליון ספקים (מתוכם לפחות כמיליון ספקים הנחשבים "גדולים" - מפעלים וכו') .

אתר נוסף: http://www.alibaba.com

הוא האתר בין המובילים בעולם היום כמאגר ספקים. חברת Alibaba נרכשה ע"י Yahoo לפני כשנתיים וחצי (רגע לפני ש-eBay תכננו לרכוש אותם), ויש להם כיום פלטפורמה מעולה עבור קונים (סוחרים, מפיצים, דילרים וסוחרים ב-eBay) המעוניינים לרכוש מספקים. מומלץ להיות זהירים מאד בבחירת הספקים דרך האתר, משום שמצויים שם גם נוכלים.

לכן מומלץ לבחור ספק בעל תווית של: "Gold Suppliers" - המשמעות הינה שהדירוג שלו נחשב לאמין ואיכותי, ויש לו היסטוריה חיובית. (ישנם ספקים בעלי "Gold Suppliers" של כמה שנים - כמה שיותר שנים של וותק, יותר טוב).



פרמטר נוסף באתר הוא למי שיש את התווית של "TrustPass" - אישור זה מאפשר שקיפות מליאה על החברה, כלומר האתר Alibaba בדק אותם היטב ונתן להם את האישור- TrustPass - כחברה אשר אינה מסתירה מידע או מסלפת נתונים.

השילוב של שני האייקונים שיש לספק מגביר את הסיכוי בעשרות מונים שהוא אכן אמין ואיכותי, ולכן אנH ממליץ לפנות רק לספקים בעלי Gold Suppliers ו- TrustPass יחד.

קחו בחשבון, שאתרים אלו לא תמיד עושים סינון של הספקים המופיעים במאגר שלהם, וייתכנו מצבים בהם תתקלו בספקים שינסו לרמות אתכם, כלומר ספקים בעלי רמת סיכון גבוה.

דוגמה

ספק מסוים יפרסם שיש ברשותו מוצר כזה או אחר. כאשר תפנו אליו והוא יתקשר איתכם כמקובל. אתם תתרשמו שיש לו את הסחורה שאתם רוצים במחיר שתוכלו להרוויח, ובסופו של דבר - לאחר שתעבירו לו תשלום - לא תשמעו ממנו לעולם. אפילו אם תדווחו לאתר (שמצאתם בו את הספק) על אותו ספק שעשה לכם תרגיל "עוקץ", הם יפנו אתכם למשטרה, מאחר ולהם אין אחריות על מעשי נוכלות.

וללא שום קשר, בכל אחד מהאתרים הללו מומלץ להירשם ולהיות חבר .


2. עבודה מול "משרדי קניות" - Buying Offices

תפקידם של "משרדי הקניות" הינו, בין היתר, לאתר עבורכם בחו"ל את המוצר שאתם מבקשים או את הספק של המוצר שאתם מחפשים. חלק מפעילותם של משרדי הקניות הוא לבצע בדיקות עבורכם בעזרת אנשים מקומיים - האם הספק שבחרתם בכלל קיים, האם יש ברשותו את הסחורה שאתם מחפשים, מהו טיב הסחורה, גודל הספק/יצרן, תנאי התשלום, וכו'.

כאשר תתבצע קנייה - משרד הקניות יכול לבצע עבורכם גם את הבדיקה של איכות המוצר רגע לפני שהוא מועמס למכולה. משרד הקניות יהיה אחראי שתקבלו בדיוק את מה שקניתם. את כל השירותים הללו תקבלו תמורת עמלה של 5% - 10% מסכום העסקה, או במחיר קבוע שתסגרו מראש.

אני ממליץ באופן כללי לעבוד ישירות מול משרד קניות ולא מול ספק, מהסיבה שמשרד הקניות יכול להוזיל עבורכם את הקנייה (במשא ומתן או בבחירת ספק אלטרנטיבי זול יותר). משרדי קניות קיימים בכל העולם, ותפקידם הוא לרכוש עבור הקונים בבטחה, בזול וביעילות מקסימאלית, ולבצע מעקב אחר כל התהליכים עד שהסחורה מגיע ליעדה. משרדי קניות יודעים גם לבצע פיתוח של מוצרים או בניית אב טיפוס אצל מספר יצרנים שונים (במטרה לשמור על אינטרס הלקוח ולמנוע את הפרת זכויות היוצרים שלו).

בעסקאות בסכומים של 50,000 $ ומעלה, מומלץ לבצע עסקה בשיטת LC - Letter of Credit . הכוונה לעסקה שמתנהלת בין הבנקים - הבנק שלכם מול הבנק של הספק / היצרן. שני הבנקים ערבים לשני הצדדים על הגעת הסחורה והתשלום, ובתמורה גובים עמלה על העסקה שנעה בין 2% - 6%. מומלץ להיוועץ עם מומחה בתחום לפני מהלך שכזה.

3. השתתפות בתערוכות מוצרים בינלאומיות

מספר פעמים בשנה מתקיימות תערוכות מוצרים במקומות שונים בעולם, בהן אלפי (ולעתים גם עשרות אלפי) ספקים מציעים את מרכולתם. אתר הספקים globalsources , לדוגמה, מפעיל את התערוכות הגדולות ביותר בסין פעמיים בשנה, באוקטובר ובאפריל, בהן מציגים למעלה מ- 40,000 דוכנים של ספקים, יצרנים או דילרים שונים. יתרונן של תערוכות אלו טמון בכך, שניתן למצוא מוצרים במחירים זולים מאד לקנייה סיטונאית.

עקב מספרם העצום של הדוכנים בתערוכות אלו (שטח התערוכה בסין, לדוגמה, משתרע על פני מאות דונמים), מומלץ להגיע מוכנים מראש - כלומר, לדעת אילו מוצרים אתם מעוניינים למכור, לחפש בתערוכה את הספקים הספציפיים לאותם המוצרים, להיפגש איתם, לבסס קשרי מסחר ואמון, ואף לקבל דוגמאות של המוצר או לתת מקדמה על מנת לרכוש מהם סחורה.

במידה ותגיעו לא ממוקדים, ותרצו להסתובב "סתם" כדי לקבל רעיונות, סביר להניח ש"תלכו לאיבוד", תרתי משמע, ולא תשיגו ספקים איכותיים.

4. פנייה ישירות ליצרן

אם יש בידיכם מוצר שברצונכם למכור, בדקו מי היצרן שלו (פרט זה יהיה רשום תמיד על גבי המוצר, בהתאם לחוק הגנת הצרכן), והתקשרו אליו ישירות - במייל, במכתב פניה או בטלפון. הציגו את עצמכם כגוף עסקי, ואמרו שאתם מעוניינים לשווק את המוצר הספציפי. בררו איתו האם הוא מסוגל למכור לכם בכמויות קטנות (יחסית - בסכום כולל של 1,000 - 2,000 דולר).

בדרך כלל היצרנים לא מתעסקים עם דילרים, מפיצים, או סוחרים ב-eBay (משום שהם מוכרים בכמויות מסחריות בלבד). הזמנת מינימום מהיצרן היא בדרך כלל עשרות אלפי דולרים (או כמה קונטיינרים). לכן - בקשו מהיצרן להפנות אתכם לספק (או היבואן) הקרוב למדינתכם במטרה שתוכלו לרכוש ממנו בכמויות קטנות. כאן למעשה טמון יתרון - ספק שהיצרן ממליץ עליו יהיה בוודאות אמין ואיכותי.

5. איתור ספקים ע"י eBay

ניתן לאתר ספקים ב- eBay בקטגוריית Wholesale lots, אשר נמצאת בסוף כל הקטגוריות הראשיות (בסוף הרשימה של כל תתי הקטגוריות). כאן תוכלו לראות מכירות של מוצרים בכמויות בלבד, החל מ- 2 , 5 , 10 יח' או הרבה יותר. למעשה תוכלו לקנות כמה מוצרים (כעסקה אחת סיטונאית), במחיר שיאפשר לכם במרבית הפעמים למכור את הפריטים בחזרה ב-eBay.

מידי פעם ישנם דילים טובים בקטגוריית Wholesale & Lots - עליכם להשוות מחירים ולראות בבירור שהקנייה הסיטונאית (ב-eBay) תוכל להניב לכם רווחים במידה ותחזרו למכור את הסחורה בעסקאות בודדות (כפי שנהוג למכור).
אסי צור, מיישם תורות מסחר אלקטרוני, בשילוב מאמנים בכירים המדריכים את כל שיטות הסחר הנפוצות במסחר ב-eBay. אסי הוא בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי , Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר ובמט"י (מרכז טיפוח יזמות).
כיום מנהל מרכז ההדרכה - שטרודל
http://www.limudebay.com





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב