דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ככה רוכשים מוזה (הקדמה) 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2098 פעמים ]

בימים אלו המילה יצירתיות מהווה דרך חיים לאלו שיודעים איך להעריך אותה נכון, ומה לעשות איתה בשביל ליצור פרנסה מספיק גבוהה בשביל לחיות ממנה. אמנים כאלה ואחרים יודעים למצוא את המוזה שלהם ונותנים לה יד חופשית ליצירות שלהם. אמנים גדולים יודעים לקחת חומרים רגילים ולהפוך אותם ליצירת אומנות מדהימה שניתן לענוד על הצוואר או על היד.

 

אז איך אמנים גדולים עושים את זה?
קודם כל, בכדי לצבור השראה ממוזה, צריך לרוקן את המחשבות (כמו השיר הידוע: Free your mind), ולהכנס למצב "חופשי". ז"א לשחרר כל מחשבה בכדי לפנות מקום למחשבות חדשות. ברגע שאנחנו מפנים מקום במח שלנו למחשבות חדשות, אנחנו נותנים למח שלנו להגיע למצב שבו הוא מחפש דברים אחרים להתעניין בהם. לצורך העניין, רוב המחשבות ש"תוקעות" אותנו בשביל ליצור משהו יוצא דופן מגדר הרגיל, הן אותן המחשבות כשמשהו מטריד אותנו. גם אם משהו מטריד אותנו במינון נמוך מאוד יהיה קשה לנו בתור אנשי יצירה ליצור משהו מדהים.יהיה זה אפשרי כל עוד אנחנו משחררים את המח שלנו מן המחשבות שמציקות לנו ונותנות למח למצוא דברים אחרים לחשוב עליהם, שיניעו אותנו למצוא את אותה מוזה שלנו. במקרה של תכשיטים, אפשר פשוט לשבת עם החומרים, "לשחרר" את המח ממשחבות ולראות לאן המחשבות לוקחות אותנו ואז ליצור משהו יוצא דופן.

 

אחרי שישבנו, נחנו ונתנו למח למצוא דברים אחרים לחשוב עליהם, יש כמה דרכים מאוד פשוטות שאפשר לעשות בכדי למצוא את אותה מוזה. דבר ראשון, הוא להריץ מילים רנדומאליות לחלוטין ולמצוא להן הקשר כלשהו אל מה שאנחנו מרגישים באותו הרגע, במידה ואנחנו רוצים ליצור משהו מאפס. או שאפשר למצוא להן קשר אל הנושא שאנחנו מכוונים ליצור אליו, גם אם אין קשר בין המילה שקפצה אל הנושא, נסו לחשוב על אסוסיאציות ביניהן. כך יהיה אפשר לגרום למח לחשוב על דברים חדשים וע"י כך לקרוא למוזה למען השגת יצירת האומנות.

 

דרך אחרת, היא פשוט לראות, לשמוע או להרגיש יצירות אחרות מאותו התחום ולשאוב את ההוי של אותה יצירה. כמובן, איני מתכוון להעתקה, כי זה כבר לא יחשב כיצירה מכובדת בפני עצמה. אבל, ברגע ששואבים את ההרגשות של אותה יצירה, יהיה אפשר לתת למח למצוא את המוזה שלנו ולהיות מושפעים לטובה מן אותה יצירה. ענבל ישראל כמו אמני תכשיטים אחרים או מוזיקאים, לרוב יהיו מושפעים מן המקורות שלהם (בדר"כ שומעים את המשפט "אני מושפע מאוד מ..." כשמראיינים מוזיקאי על ההשפעות שלו). שכל רעיון מהפכני עובד שלושה שלבים של תגובה:
1. זה לחלוטין בלתי אפשרי.

2. זה אפשרי, אבk לא שווה לעשות את זה.

3.אמרתי שזה רעיון טוב לאורך כל הדרך.

                                                (ניר סבר).

 

בהצלחה :)

כי כשמדובר בלפנק את עצמך... LEARSi18 - Premium Jewelry GoTo http://www.learsi18.co.il להרגיש את הקריסטל - להיות חלק מהקריסטל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב