דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם אתם צריכים הלוואה - לא חייבים דווקא בבנק 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2086 פעמים ]

כל אחד מאיתנו צריך לפעמים קצת עזרה. בין אם זה בשביל לקנות משהו קטן או רק כדי לסגור את החודש כמו שצריך בלי בעיות מיוחדות. אחת ההתמחויות של בנקים באשר הם היא הלוואה למטרות שונות. זה בעצם ה"ביזנס" של הבנקים. בנקים מציעים הלוואה לכל מיני מטרות החל בקניית רכב, מימון שכר לימוד ועוד. לעתים נמצא לקבל הלוואה בתנאים מעולים מהבנק.

לעתים אין צורך כלל להיזקק לכל התהליך המסורבל יחסית של הבנקים. חברות אשראי רבות מציעות מסלולי הלוואה חוץ בנקאית לכל מטרה, במחירים אטרקטיביים שניתן להשיג בקלות רבה ובמהירות.

על ההבדל בין הלוואה חוץ בנקאית לבין הלוואה "רגילה"

העיסוק העיקרי של הבנקים, אף על פי שרוב רווחיהם בישראל מגיעים דווקא מעמלות שהבנקים גובים מלקוחותיהם על פעולות שונות שהם מבצעים הוא הלוואות. בעצם בנקים משתכרים ומרוויחים מהפער שבין הריביות שהם משלמים ללקוחותיהם עבור הפקדת הכסף אצלם לבין הריביות שהם גובים מלקוחות, אשר נוטלים הלוואה לצרכיהם שלהם.

כל הלוואה כזאת דורשת למעשה כי לקוח יגיע אל הסניף, יציג בפני הבנק את המטרה לשמה הוא זקוק לאותה הלוואה ולקבל את אישור הבנק להלוואה. לעתים בנקים דורשים גם ערבים ותנאים מיוחדים נוספים לצורך מתן הלוואה כזאת. מדובר בצעדים מובנים שכל בנק נוקט כדי להבטיח את עצמו. כיוון שהכסף של כולנו מושקע בבנק, הרי שיש לנו אינטרס שהבנק יגן על עצמו מפני מתן הלוואה ללווה לא אחראי, אשר עשוי לא להחזיר את הכסף. בסופו של דבר הבנק מלווה את הכסף שלנו הלקוחות. יחד עם זאת, ישנן חברות המתמחות במתן הלוואות. מדובר כמובן בחברות האשראי.

אשראי, בבסיסו הוא הלוואה הניתנת ללקוח. כיוון שהיא ניתנת על ידי מוסד שאיננו בנק, היא נקראת הלוואה חוץ בנקאית - אולם אין הבדל במובן הזה בין הלוואה חוץ בנקאית לבין הלוואה רגילה. ההבדל טמון בכך שהלוואה חוץ בנקאית היא הלוואה הרבה יותר פשוטה שקל יותר לקבל. ישנן חברות רבות המציעות הלוואה חוץ בנקאית בתנאים טובים. בסופו של דבר כל רכישה באמצעות כרטיס אשראי היא הלוואה שאנחנו משלמים בסוף החודש. אם אנחנו רוכשים כל דבר באמצעות כרטיס אשראי, אנחנו לא משלמים עליו במקום מיד.

הכסף מועבר בעצם על ידי חברת האשראי ואנחנו משלמים לחברת האשראי עבור הלוואה (בריביות שונות) על פי ההסכם עמה בסוף החודש או במועד שנקבע. אין כמעט אדם בישראל היום שלא מבצע עסקאות בכרטיס אשראי. רובנו מעדיפים את הנוחות של כרטיס אשראי כזה ומעדיפים להיעזר בהם במקום להיסחב עם הרבה מאוד כסף מזומן. הנוחות של האשראי הגיעה גם להלוואות. אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה לטווח קצר – לצורך רכישה כלשהי או אפילו לצורך כיסוי זמני של המינוס בחשבון, הלוואה חוץ בנקאית יכולה להיות הפתרון המושלם בשבילכם.

לסיום מספר דברים שצריך לקחת בחשבון כשלוקחים הלוואה חוץ בנקאית כזאת

אם אתם רוצים לקחת הלוואה חוץ בנקאית צריך להביא בחשבון שמדובר בהלוואה לכל תכלית ועניין. הלוואה לכל מטרה בדרך כלל נושאת ריבית גבוהה יותר מהלוואה רגילה בבנק, שנועדה לשקף את הסיכון הנובע, בעצם, מכל השאלות שהבנק היה שואל ושלא נשאלתם כשלקחתם את ההלוואה. דבר נוסף שצריך להביא בחשבון הוא את הסכום אשר ניתן לקבל באמצעות הלוואה חוץ בנקאית – בדרך כלל מדובר בסכום שבין 2,000 ל- 50,000 ש"ח. זכרו תמיד כי הלוואות יש להחזיר, ובדקו היטב כי אינכם נוטלים הלוואה שלא תוכלו לעמוד בה.

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב