דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - כיצד מיטיב המותג הפרטי של הגדולות עם הקטנות ? 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2570 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים- כיצד מיטיב המותג הפרטי של הגדולות עם הקטנות ?

 

 

 

המותג הפרטי של רשתות המזון הגדולות פרץ לחיינו הצרכניים לפני כ- 5 שנים.

שופרסל ומגה, העמידו קוו מוצרים מרשים ובאיכות סבירה, אשר תופס את מקומו על המדף ודוחק את המותגים המובילים, דבר שבא לידי ביטוי בירידת הנתח שלהם בקטגוריה.

אומנם לא בכול הקטגוריות אחוז החדירה הוא מרשים, אך בהחלט ניתן לומר שהמותג הפרטי של שופרסל ומגה, הוא דבר שלא ניתן להתעלם ממנו.

מאחורי המותג הפרטי, קיימת תורה קמעונאית שלמה וסגורה, אשר בסיסה אומר שהרשת מרוויחה על המותג אחוז רווח גולמי גבוה יותר, פיתוח המותג מאפשר לרשת גישה לעלויות היצור, דבר המנוצל על ידה להמשך לחץ על יצרני/ספקי המותגים הקיימים ובמקביל הצעת ערך טובה לצרכן, קרי המותג הפרטי יוצע ללקוחות הרשת במחיר מכירה זול יותר מהמותג המוביל.

כניסת המותג הפרטי, גרמה ללא מעט שינויים והזדמנויות בעיקר לספקי הקווי השני והשלישי, אשר מעדיפים לספק את סחורתם ישירות למחסן הרשת, עם תוכנית ייצור מסודרת וללא השקעה בפרסום ובמיתוג עצמי, דבר שמאפשר להם הוזלה משמעותית של היצור ותכנון תפ"י ראוי, אשר מאפשר להם להוזיל את הייצור גם במותגים שלהם.

מנגד כניסת מותגי הרשת יצרה תחרות עם המותגים הקיימים, אשר חלקם הזדרז גם לשנות את האריזות שלו, על מנת להדמות לאריזות היפות והמעוצבות של מותגי שופרסל ומגה ובמקביל החלה תחרות אגרסיבית יותר על המדף הקיים.

במקביל נוכחו לדעת ספקי המותגים המובילים, שבעלי הברית "החדשים" שלהם הם לאו דווקא הרשתות הגדולות, אלא בעיקר הרשתות הפרטיות אשר גילו שדווקא הנאמנות שלהן למותגים עושה להם טוב.

לפתע רואים מבצעים טובים במותגי סוגת, אוסם, עלית, הנסיך, אלסקה, וויליגר,יוניליבר, תלמה, החברה המרכזית וויסוצקי- אצל חנויות פרטיות ולעיתים  המבצעים המוצעים שם בהחלט "מבצעים שווים".

נדמה שהחנויות הפרטיות עדיין לא קיבלו החלטה ברורה, האם הם הולכים למותג פרטי משלהם ונכון לעכשיו מספקת להם חברת "המותג" מגוון כזה או אחר של מוצרים. "המותג" הוא עוד ספק אצלם ובכול מקרה לא ספק הבית או ספק מועדף בהגדרה.

היצרנים הגדולים הבינו כבר לפני כעשור שהם חייבים מדפים נוספים מעבר לאלה הקיימים בשופרסל/ריבוע ותמכו באופן עקבי בשוק הפרטי גם במחיר, אך בעיקר באשראי ארוך יחסית ובעזרה לפתיחת נקודות מכירה ולמעשה בלי תמיכתם ובעיקר הסמויה שוק זה לא היה יכול לקבל את התנופה לפיתוחו המואץ.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב