דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעידת אדמה - כל המידע החשוב במקום אחד 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 2634 פעמים ]

רבים מאיתנו חוששים מהרגע בו יתרחשו רעידות אדמה וזה בשל העובדה שבלתי ניתן לצפות מתי רעידות אדמה אלו יתרחשו. רבים שואלים שאלה חכמה – האם בן אדם מסוגל לזהות פעילות סיסמית?

חשוב להבין – בני אדם ניחנו ביכולות שונות כמו: ראייה, שמיעה, חוש המישוש, חוש הטעם, חוש הריח, שיווי משקל ועוד נוספים. האמצעי שמסוגל לגלות פעילות סיסמית נמצא במרכז השמיעה ולכן כאשר מתרחש פיצוץ סיסמי אנו שומעים צפצוף קל באוזניים. לאחר אותו פיצוץ מתרחשת תופעה של שחרור האנרגיה וזה יכול להשפיע על תזוזת הקרקע (הכול תלוי בהתאם לחוזק הפיצוץ ובחוזקם של הלוחות הטקטוניים). אם הפיצוץ אכן היה חזק והלוחות זזו כלומר התרחשו רעידות אדמה, הגוף יכול לחוש זאת באמצעות שיווי המשקל.

מערכת התראה בפני רעידות אדמה

כאמור, אנו בני אדם לא רוצים לקחת את הסיכון במידה ואנו נחוש רעידות אדמה וחלילה לא נוכל לברוח בזמן ולכן קמה מערכת אשר מתריעה בפני רעידות אדמהמערכת התראה בפני רעידות אדמה.

ישנן יתרונות רבים למערכת מסוג מערכת התראה בפני רעידת אדמה אך עם זאת חשוב להבין שמערכת זו פועלת בצורה ממוקדמת על פי תנועות סיסמוגרפיות מקומיות שונות. מערכת זו, ברגע ההתראה, מאפשרת לאנשים להיכנס אל מקומות מוגנים או לחילופין לצאת החוצה, הרחק מכל בניין או בית שעלול להתמוטט.

על מנת להיות מוכנים אל תרחיש רעידת אדמה יש לוודא שבניינים ובתים ישנים אכן יצליחו להחזיק במצב של רעידת אדמה ובמידה ומבנים ישנים אלו לא יצליחו להחזיק במצב של רעידת אדמה יש לשפצם ולחזקם ויפה שעה אחת קודם.

הגנה על משרד מפני רעידות אדמה

אמנם יש לנו בארץ מערכות שונות להתראה מפני רעידת אדמה אך חשוב להכין את המקום בו אנו נמצאים (מקום העבודה, מוסדות חינוך ובתים) לתרחישים אלו. הגנה על משרד מפני רעידת אדמה משמעותה היא לסדר את המשרד בצורה נכונה שבעת רעידת האדמה דברים כבדים לא יפלו ויגרמו נזק כבד יותר לשוהים במבנה. סידור נכון יכול למנוע אסון.

כמו כן, מערכת התראה למוסדות החינוך ממש כמו הגנה על משרד מפני רעידות אדמה תלויה במידה רבה במהירות התגובה של השוהים במבנה. ברגע שמערכת מסוג מערכת התראה למוסדות החינוך קיבלה התראה יש לפעול במהירות, ללא לחץ וחשוב מכך – בקור רוח. מערכת התראה למוסדות חינוך יכולה להציל חיי אדם.

 

EQI היא החברה המובילה בישראל בתחום פתרונות ההתרעה מפני רעידות אדמה. החברה עוסקת באופן ממוקד בתחום ההתרעה בפני רעידת אדמה ובו בלבד ומספקת פתרון כולל ומושלם המותאם לצרכי כל אתר וארגון. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב