דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוזה שכירות סטנדרטי - האם כדאי? 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3764 פעמים ]

חוזה שכירות סטנדרטי – האם כדאי?

מספר הדירות בישראל המשמשות להשקעה לצורך השכרה גדל משנה לשנה. שוכרים רבים נעזרים בשירותים מקצועיים של עורך דין מקרקעין לשם עריכת חוזה שכירות, אולם רבים פשוט משתמשים בחוזה שכירות סטנדרטי, מהסוג שניתן כיום למצוא בקלות באינטרנט. האם זה כדאי? מהו חוזה שכירות סטנדרטי?

חוזה ניתן למצוא באינטרנט, או להשיג מחברים, או לקנות בחנויות ובדואר נוסחים כללים של חוזה שכירות, אשר מתיימר להיות מקצועי, אך למעשה הוא מאוד שטחי ואינו מותאם לצרכים אישיים. חוזה שכירות סטנדרטי יכלול בדרך כלל 2-3 עמודים מנוסחים באופן כוללני ככה שיתאים לכל משכיר ולא יהיו מסובכים מדי עבורו ועבור השוכרים להבנה. חוזה שכירות סטנדרטי יפרט את פרטי הצדדים, תקופת השכירות, דמי השכירות ועוד מספר תנאים כלליים הקשורים להשכרת הנכס.

מהו חוזה שכירות מקצועי?

חוזה שכירות מקצועי, בניגוד לחוזה שכירות סטנדרטי, ינוסח באופן מקצועי על ידי עורך דין מקרקעין הבקיא ובעל ניסיון רב בתחום. חוזה כזה הינו כמו חליפה הנפתרת לפי מידותיו של כל אדם, בהתחשב בנתונים וצרכים ספציפיים. האם כשמדובר על הסכם ממון דוגמא היית כן חותם על הסכם ממון סטנדרטי? רוב האנשים ישיבו לכך בשלילה.

אם כן, מדוע כשמדובר בנכס יקר כל כך, עם ניקח כי השווי הממוצע של דירת 4 חדרים כבר חצה את רף מיליון השקלים, אנשים מסתפקים בחוזה שכירות סטנדרטי? אולי משום שנראה להם שזה פשוט ולא בעיה, כל החוזים אותו הדבר, וממילא השוכר נראה אדם אמין ולא תהיינה בעיות?! ברם, מה יקרה כאשר תהיינה בעיות במהלך תקופת השכירות? האם חוזה שכירות סטנדרטי יכסה מצב כזה ויגן עליך? ברוב המקרים – סביר להניח כי אז אתה עלול להצטער שלא פנית לעו"ד וביצעת חוזה שכירות מקצועי... אבל זה עלול להיות מאוחר מדי וכרוך בהרבה עצבים, כעסים, לחצים, וכמובן זמן וכסף בלתי מבוטלים...

מה יקרה, למשל, אם השוכר ישרוף את הדירה? האם חוזה שכירות סטנדרטי ידאג לסעיפים מתאימים? כמו סעיף ביטוחי? האם בחוזה שכירות סטנדרטי יש סעיף הקובע מי משלם את ההשתתפות העצמית? ומה לגבי דמי השכירות שתפסיד בינתיים כל עוד הדירה שרופה? האם כמו הסכם מקצועי שיכלול סעיף ביטוחי לפיו הפוליסה תכסה גם אובדן הכנסות של שכירות לשניים עשר חודשים, יש סעיף כזה בחוזה שכירות סטנדרטי?! בטח שברוב המקרים לא שלילי תהיה התשובה...

ניתן, כמובן, לספק עוד הרבה דוגמאות, אבל קצרה היריעה. מכל מקום, בשורה התחתונה – כאשר תצוף בעיה, חוזה שכירות סטנדרטי לא יספק מענה משפטי הולם ואתה לוקח סיכון רב, בגלל חסכון כספי. עורך דין מקרקעין לוקח שכ"ט של כחודש בממוצע שכירות בגין עריכת חוזה. הנזקים שאתה עלול לספוג במקרה של חוזה שכירות סטנדרטי מהאינטרנט – יעלו על כך בעשרות מונים. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם משכירים דירה ומשתמשים בחוזה שכירות סטנדרטי!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב