דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כריך-סנדוויץ' 

מאת    [ 26/09/2011 ]

מילים במאמר: 321   [ נצפה 2970 פעמים ]

כולנו מכירים כריכים. כולנו אוכלים אותם בצורה כזו או אחרת. במסעדות, בבית, בבית הספר, בפיקניק המשפחתי, בעבודה ובמגוון מקומות. כריכים הינם מאכלים גלובליים חוצי יבשות, וניתן למצוא אותם וגרסאות שונות שלהם, בכל העולם כשבמדינות שונות קיימים גרסאות שונות לפורמת כריך כמו שאנו מכירים אותה.

כריך - גרסאות שונות

 כריך בצורתו והגדרתו הבסיסית והפשוטה ביותר הוא  מילוי כלשהוא התחום בין שתי פרוסות לחם. כיום מסעדות רבות ולא רק, לקחו את הכריך הבסיסי הרבה  יותר מאשר "צעד אחד" קדימה. ניתן היום למצוא כריכים משולשים, תלת קומתיים, מתוקים, מלוחים, כמנות גורמה מזעריות או כמנת פאבים עצומה, קרים וחמים ועוד אינספור גרסאות. כידוע, ישנם גם מספר רב של גרסאות ואופציות למלא בהם את תוכן הכריך החל מכריך מבשר דרך כריך גבינה, דגים,קציצות, ריבות וכלה בירקות ועוד, ודומה כי התחום פתוח עד סוף גבולות הדימיון.

ניתן לראות את ההשפעות המקומיות האיזוריות על התפתחות הכריכים לפי מדינות שונות בעולם. לדוגמא, ניתן לראות כי כריך דגים, (שאגב מאוד מומלצים עקב ההימצאות הרבה של אומגה 3 אבל זה כבר נושא למאמר אחר) על כל צורותיו וגווניו השונים, הינו מאכל נפוץ מאוד במדינות סקנדינביה השונות, שכן הקלות היחסית בהשגת חומרי הגלם והמנטליות באיזור השפיעה על כך רבות. באנגליה ניתן לראות כי ההשפעה הגדולה והפופולריות של הבייקון בתרבות האכילה הבריטית יצרה גרסאות מרובות של כריכים בתוספת בייקון,מיתגה את כריך הבייקון כאחד הכריכים המבוקשים בממלכה הבריטית וכנ"ל חזה עוף. ויש עוד אינספור דוגמאות כאלו: בארה"ב עשו סוג של אדפטציה לכריך בתוספת הבייגל האהוב כל כך על האמריקאים, כך שכריך בייגל הוא מהפופלריים ביותר שם.

הריעון הכללי של הכריך גם הוסב לשימושים אחרים, בעיקר לעולם הקינוחים: בין אם אלו עוגיות שונות שסגנונם מזכיר במראהו כריך והעיקרון לפיו ישנו בסיס, מעליו מילוי ולמעלה סגירה חוזרת כמו עוגיות אוריאו הפופולריות. ישנם גם מגוון עוגות המבוססות על עיקרון כריך וכמובן גלידת הקסטה שכולנו מכירים ונמכרת ברחבי העולם.

לסיכום, ניתן לראות שמגוון האפשרויות, ומגוון המצרכים מהם אפשר להכין כריכים, ובכלל כל העולם הסובב סביב הכריך או בשמו הידוע הנוסף סנדוויץ הוא אינסופי. ומתפתח עד לבלי היכר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב