דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי ייעוץ זוגי - מעברים 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2301 פעמים ]

לימודי ייעוץ זוגי באים להקנות למי שעוסק בתחום ייעוץ זוגי מיומנות להתמודד עם שינויים המתרחשים בחיי היום יום. בני הזוג חווים שינויים במהלך הקשר הזוגי. חלקם דרמטיים ומשמעותיים וחלקם שגרתיים. המעבר מהעבודה אל הבית, החזרה הביתה בסיום שעות העבודה, הינו אחד המעברים היותר שכיחים. במהלך לימודי ייעוץ זוגי נבחנת השפעת העבודה על יציבות הקשר הזוגי. עודף התעסקות מחשבתית עם משימות שנשארו פתוחות גורם לאדם להיות מוטרד עם העבודה בהיותו בבית. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את חשיבות ההפרדה בין חיי העבודה לבין חיי הזוגיות. נכון שהתייעצות זוגית בקשר לבעיות שהתרחשו בעבודה יכולה לתרום ולקרב בין בני הזוג. אולם עודף דיבור על חיי העבודה, עלול להביא את זה שמקשיב למאוס בהתעסקות בחיי העבודה של האחר. התעסקות עם העבודה בזמן הימצאות בבית מביאה את בני הזוג לידי התרחקות. במקום ליצור פעילות משותפת העבודה לוקחת אחד מבני הזוג או את שניהם, להתעסק במטרות המקדמות את חייהם המקצועיים. במקביל מתרחשת הזנחה בחייהם האישיים והזוגיים.

לימודי ייעוץ זוגי – מחיר העדר גבולות

חופש נוצר במסגרת גבולות. הידיעה היכן מתחיל דבר מה והיכן הוא מסתיים יוצרת גבול. בהעדר גבולות ישנה תחושת חוסר סדר ואנרכיה. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים כי הגבולות ישמרו על בני הזוג מפני היסחפות למטלות חיצוניות. אלו עלולות לשאוב את מלוא האנרגיה ולהביא אותם מרוקנים מכוח אל הקשר הזוגי. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את הצורך להקצות זמן ואנרגיה לקשר הזוגי על מנת לאפשר לזוגיות להתפתח. ללא גבולות מתאימים ובהעדר השקעת תשומת לב, בני הזוג ימצאו את עצמם חיים בקשר שטחי המתחיל בבוקר טוב, שלום בזמן היציאה לעבודה ומפגש קצר בזמן החזרה הביתה. המשך הערב הזוגי עלול להראות כשקיעה מתמשכת לתוך המחשב המשמש ככלי עבודה. לחלופין, בהתעסקות במחשבות מטרידות בקשר למה שלא נעשה וצריך להתרחש בעתיד הקרוב. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את המחיר האישי והן את הנזק לזוגיות. ברמה האישית ישנו תהליך שחיקה ומתח מתמיד. קושי לפנות זמן לבילוי ותחביבים כתוצאה מהתעסקות מתמדת בעבודה. ברמה הזוגית, מוטרדות אישית מהעבודה מקטינה את היכולת לתקשר. ישנו קושי לפתח נושאי שיחה נוספים או לייצר התקרבות. חיי המין בעקבות המתח הקשור לחיי העבודה, עלולים להיפגע.

לימודי ייעוץ זוגי – מדגישים את הצורך ביצירת גבולות

לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את הצורך ביצירת גבולות בחיי הזוגיות. יועץ זוגי בתהליך ייעוץ זוגי מעודד את בני הזוג לברר כמה מותר לעבוד מהבית? האם בכלל מותר לעבוד מהבית? האם כמות השיחות בקשר לחיי העבודה מוגזמת או אולי גם מועטה מידי? האם בני הזוג מייצרים תמיכה הדדית בקשיים האישיים שהעבודה מציבה בפניהם? לימודי ייעוץ זוגי מדגישים, בפני יועץ זוג, את הצורך לברר כיצד אדם מסיים את יום העבודה שלו. האם מתרחש סיום או העבודה נלקחת הלאה אל הבית בצורת מחשבה מטרידה. הברור מטרתו להגיע להסכמות שעל פיהן יוכלו בני הזוג לפעול בהמשך.

לימודי ייעוץ זוגי – רעיונות מאתגרים

יועץ זוגי במהלך לימודי ייעוץ זוגי מדגיש את הצורך ליצור את גבולות עוד לפני סיום שעות העבודה. אדם שמסיים את עבודתו רבע שעה לפני זמן הסיום, שנמנע מלהספיק הכול ברגע האחרון. יוכל לצאת בתחושה טובה בסיום יום עבודה. רצוי להימנע מלרכז משימות פתוחות שאין אפשרות לסיים אותן לרגע האחרון. במקרה שנשארו דברים מטרידים, אפשר לרשום אותם על דף. לייצר סדרי עדיפויות ליום המחרת ולשכוח מהן, תוך ידיעה שמחר מחכה יום חדש שיאפשר להמשיך ולקדם את הדברים.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי,טיפול זוגי, גישור, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0528-979-934




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב