דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ זוגי וההתנהלות הכלכלית 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2249 פעמים ]

ייעוץ זוגי שם דגש על ההתנהלות. ייעוץ זוגי בא לתת מענה לקשיים שבפניהם ניצבים בני הזוג. נראה לעיתים שבעיות תקשורת, חיכוכים עם המשפחה המורחבת, מחלוקות על גידול הילדים מהווים את מרבית הקשיים. כנגד כל הבעיות נראה שההתנהלות הכלכלית דורשת התייחסות מיוחדת במהלך ייעוץ זוגי. יועץ זוגי יחשיב את הנושא הכלכלי כמשמעותי לחיי הנישואין. התנהלות כלכלית שגויה עלולה להוביל את הקשר הזוגי למקום של תסכול מתמשך ולהעמיד בסכנה את הקשר הזוגי.

ייעוץ זוגי מבליט את מחיר ההתנהלות הכלכלית השגויה

בני זוג אשר לא השכילו לנהל תקציב כלכלי. אשר נמנעים, לעיתים במודע, מלהיכנס לחשבון הבנק ולברר את מצבם, עלולים להיקלע למשבר כלכלי. ייעוץ זוגי מביא למודעות של בני הזוג את המחירים להתנהלות השגויה. ייעוץ זוגי ימחיש לבני זוג, אשר חווים חוסר ביטחון כלכלי, כי הם עלולים להתקשות לתכנן את העתיד. הם יתקשו לחשוב על האפשרויות; לעבור דירה, לשנות מקום עבודה, ללכת ללמוד תחום חדש או אפילו להביא ילד נוסף, כאשר מצבם הכלכלי הינו הישרדותי. ייעוץ זוגי יאתר את התסכול שנוצר כתוצאה מהעדר היכולת לממש חלומות עתידיים. במהלך ייעוץ זוגי יעשה מאמץ להקטין את הריחוק והסתגרות המופיעים בקשר הזוגי בעקבות המצוקה האישית.

ייעוץ זוגי מאתר את הסיבות לקושי הכלכלי

ייעוץ זוגי בא להתמודד עם מחשבה נפוצה האומרת , כשיש בבעיה כלכלית צריך להרוויח יותר. לעיתים בני זוג המרווחים משכורות יפות של למעלה מ 20,000 ש"ח עלולים להתנהל הצורה שתביא אותם למצוקה כלכלית. כמות ההוצאות שלהם מדביקה את ההכנסות ומביאה אותם לגרעון כלכלי. ייעוץ זוגי, כמו בתהליך אימון כלכלי, לפני ברור האפשרות להרוויח יותר, בא למנוע הוצאות מיותרות. ייעוץ זוגי מברר את סה"כ רמת ההוצאות החודשיות, ומתוכן מגדיר את אלו שהינן הכרחיות ואת אלו שניתן לצמצם ולדחות. ייעוץ זוגי מברר את דפוסי ההתנהגות בתחום. האם ישנם שני חשבונות בנק, מי עוקב אחר ההוצאות, מי לוקח אחריות להתנהלות הכספית, מה בני הזוג ראו בבית בילדותם בהתנהלות הכלכלית ומה הם אימצו והביאו לקשר הנוכחי.

ייעוץ זוגי מאתגר את בני הזוג ליצור שינוי כלכלי

ייעוץ זוגי מעודד את האפשרות למצוא מקורות הכנסה נוספים, להגדיל את ההכנסה במקום העבודה הנוכחי או באמצעות מעבר מקום עבודה. ייעוץ זוגי מדגיש שזהו שינוי המתרחש בצד אחד של המשוואה, בעוד שהאפשרות הנוספת היא להקטין את רמות ההוצאה. בעזרת שיפור תקשורת הזוגית, ייעוץ זוגי מביא את בני הזוגי לידי הסכמות על אופן ההתנהלות הכלכלית. בני הזוג מייצרים תקציב כלכלי בו הם מודעים לרמות ההוצאות ומקטינים את התחומים הלא חיוניים. מרגע שבני הזוג מבצעים מעקב ברמה השבועית, הם יכולים לאתר חריגות שהתרחשו, להגיב עליהן בזמן אמת וללמוד כיצד להמשיך להיצמד לתקציב הכלכלי שקבעו. מטרת ייעוץ זוגי בתהליך זה היא להביא את בני הזוג להתנהלות שקולה בה יסיימו את החודש במצב מאוזן.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי, גישור וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0528-979-934




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב