דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון במשפטים 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 1924 פעמים ]

תואר ראשון במשפטים הינו אחד התארים הנחשקים. תואר זה אינו פשוט ודרישותיו גבוהות.

על מנת לפנות ללימודי משפטים במוסדות הגבוהים, מומלץ ממוצע ציוני בגרות גבוה וכן ציון פסיכומטרי גבוה. על אף הדרישות הגבוהות ישנם לא מעט סטודנטים הפונים ללימודי תואר ראשון במשפטים. למי שאין ציון פסיכומטרי או ציון בגרות גבוה, ישנן אפשרויות רבות דרכן ניתן לפנות ללימודי משפטים כגון, מכללות הדורשות פסיכומטרי אינו גבוה, מוסדות שונים המקיימים מכינה מטעמם ועוד. יש לציין כי ברוב המכללות הפרטיות, הדרישות לקבלה ללימודי משפטים אינן גבוהות, אך עם זאת שכר הלימוד גבוה. לעיתים גבוה פי שלוש מן השכר האוניברסיטאי. זהו תואר יוקרתי והעבודה בתחום רבה עד מאוד.

 

תואר ראשון במשפטים נמשך כ- 3.5 שנים בהן הסטודנטים רוכשים את הכלים הדרושים על מנת לעסוק בעריכת דין ומשפט. במהלך לימודי תואר ראשון במשפטים נחשף הסטודנט בתחומים רבים בהם ניתן לעסוק ולהתמחות כגון, פלילים, משפט אזרחי ועוד לא מעט נושאים. הלימודים אינם קלים ודורשים למידה מרובה וכן שינון רב של חוקים ופסקי דין. לקראת סיום לימודי משפטים, הסטודנט צריך להשתלב בצורה מעשית במקום עבודה העוסק במשפטים, זוהי למעשה ההתמחות.

על מנת להיות עורך דין חובה על הסטודנט בהתמחות. בנוסף, ישנו מבחן הלשכה אותו חייב לעבור הסטודנט על מנת להיות עורך דין. ללא ציון עובר במבחן זה לא יוכל הסטודנט לפנות לעריכת דין אלא לקבל תואר במשפטים בלבד. ישנם כאלו המעדיפים ללמוד תואר ראשון במשפטים לא על מנת לעסוק בעריכת דין בעתיד. קיימת אפשרות לפנות לתואר ראשון במשפטים במסלול דו חוגי וכן ללמוד מקצוע נוסף ושונה. לדוגמא, לימודי תואר ראשון במשפטים וכן תואר ראשון במנהל עסקים. שני תחומים אלו אינם רחוקים זה מזה ומשלימים בצורה מסוימת זה את זה.

 

בסיום לימודי המשפטים הסטודנט בעל תואר ראשון במשפטים, ולאחר שצבר ידע וניסיון במשרד לעורכי דין כלשהו, לא מתקשה למצוא עבודה בתחום זה. ישנם לא מעט משרדים לעריכת דין וכן בתי משפט, וכן מגוון תחומי המשפט בארץ ובעולם רבים לאין שיעור. על כן כל אחד פונה לתחום בו הוא חזק ומעניין אותו יותר. זוהי משרה יוקרתית אך אינה קלה.

חשוב לדעת כי זהו מקצוע אשר בצורה טבעית נכנס לחיים הפרטיים של העוסק בו. לעורך הדין אין שעה מסוימת בה מפסיק לעבוד לגמרי. לעיתים העבודה פולשת למרחב הביתי והפרטי. לכן לפני שפונה סטודנט הרוצה ללמוד תואר ראשון במשפטים חשוב שיידע שעליו לעשות לא מעט וויתורים. לרוב עורכי הדין הטובים והנחשבים, אלו עורכי דין שאוהבים את המקצוע במידה רבה מאוד ואף מוכנים לעיתים לוותר על חייהם הפרטיים והמשפחתיים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב