דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון במדעי הים 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2115 פעמים ]

לימודי תואר ראשון במדעי הים מטרתם להכשיר את הסטודנט לחקר ימי, על מנת שיוכל להשתלב במגוון תעשיות ימיות. תואר ראשון בחקר ימי אינו מתאים לכל אחד. זהו תואר אשר מתאים לכל מי שאוהב מחקרים של הטבע בשילוב של אהבה לים ולביולוגיה. לימודי תואר ראשון במדעי הים מצריכים מהסטודנט מגע ישיר עם הים, על כן לא לכל אחד מתאים תחום זה.

 נושא הים הוא נושא עשיר ומימדיו נרחבים עד מאוד. ישנם מחקרים רבים בתחום הים אך זוהי רק "טיפה בים", כיוון שנושא זה לעולם יהיה מספק. כדור הארץ ברובו מורכב מימים ואוקיינוסים. על כן, חוקרים רבים השכילו להבין כי עליהם להתמקד במחקרם בנושא הים. חשוב לציין כי הים זהו שם כולל למגוון מקורות המים הקיימים כגון: אוקיינוסים, נהרות, אגמים וכן החי והצומח מתחת לפני הים.

 

לימודי תואר ראשון במדעי הים התפתחו מהצורך זה של חקר הים. תואר ראשון במדעי הים חדש ביחס לתארים אחרים. תואר זה עוסק בתחומי פיסיקה שונים, בתהליכים כימיים וביולוגיים בים. במסגרת לימודי תואר ראשון במדעי הים אשר נקראים בשם נוסף – אוקיינוגרפיה, נחשף הסטודנט הן לתחום העיוני הכולל בין השאר, לימודי ביולוגיה ימית, מדעי הים, שיטות מחקר, ביולוגיה מולקולארית, ביוטכנולוגיה של הים, גיאולוגיה ועוד. והן לתחום המעשי שכולל בתוכו: הפלגה, עבודה במעבדה, צלילה ועוד. וכן בנוסף, על הסטודנט ללמוד קורסי בחירה במהלך התואר. בזכות התנסותו הרבה של הסטודנט והמגע הישיר עם הים, יוכל להשתלב באופן מהיר במקצוע בתחום הימי ולרכוש ניסיון וקשרים עוד לפני סיום התואר.

 

תואר ראשון במדעי הים ניתן ללמוד במספר מוסדות להשכלה גבוה בארץ. תנאי הקבלה גבוהים ביחס לתארים אחרים כיוון שזהו תחום חדש יחסית ולכן הביקוש לתואר זה רב. זהו תואר מחקרי לכל דבר ולכן תנאי הקבלה אינם פשוטים. מעבר לצורך בתעודת בגרות ובציון פסיכומטרי, יש צורך בשליטה ברמה גבוה של שפת האנגלית וכן בגרות במקצוע מדעי – כימיה, פיסיקה או ביולוגיה. משך לימודי תואר ראשון במדעי הים אורכים כשלוש עד ארבע שנים.

 

לימודי תואר ראשון במדעי הים הינם לימודים חשובים ביותר במיוחד במדינת ישראל אשר ידועה בבעיית המים שלה. זהו נושא מהותי אשר לעולם לא יחדלו לחקור אותו. על כן לאחר סיום לימודי תואר ראשון במדעי הים יכול הסטודנט להשתלב במגוון משרות הקשורות לתחום הימי.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב