דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועדת טרכטנברג - האם זהו הפתרון? 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2253 פעמים ]

כמה מכם יושבים בימים האחרונים ומחכים לראות האם וועדת טרכטנברג תהיה זו שתפתור את בעיית הדיור במדינה ובכלל את בעיית מעמד הביניים בארץ? האם אתם חושבים שוועדה שכזו, שתביא המלצות שכבר ידועות לכולם, חוקים שנקבעו לפני שנים ומעולם לא נכנסו לשימוש? הרי בסופו של דבר כולנו נעמוד מול הרצון לקנות בית בתל אביב ונגלה שידנו אינה משגת.

האם יכול להיות שאיבדנו את האמון שלנו בממשלה? האם כל אותם אנשים שאנחנו בוחרים על מנת לשבת בכנסת כל ארבע שנים כבר לא מסתכלים עלינו? הרי כל החוקים שמדובר עליהם, כמו חוק חינוך חובה מגיל 3 הוא דבר שקיים כבר שנים, אך מתעלמים ממנו בדיוק אותה כמות זמן.

אני יודע ומבין שהיינו צריכים להגיע לשפל כדי להתעורר, אך מצד שני אני גם ריאלי, אי אפשר לשפר את תחלואי המדינה שלנו כולם תוך שנה אחת או מספר שנים מועט, זהו תהליך שצריך להתחיל עכשיו עם ידיעה ברורה שהוא הולך להימשך. הבעיה הכי גדולה בנושא לטעמי, שגם גורמת לחוסר ההמשכיות הנוראי הזה היא שיטת הממשל אצלנו. הרי לא לכל אדם יש דעה ונגד זה אין לנו מה לעשות, אך האם זה הכרחי שלכל סקטור במדינה תהיה מפלגה? מה שקורה בסופו של דבר אלו מאבקי כוחות על קולות הבוחרים, מסיבה זו מאבקי כוחות על תקציבים ולכן כל אחד מושך לכיוון שלו. אתם יודעים מה קורה כאשר כל כך הרבה אנשים מושכים באותו חוט? אנחנו נשארים באותו מקום, זו בדיוק הבעיה. אם היו במדינתנו הקטנה שתי מפלגות גדולות, בדיוק כמו בארצות הברית, כל אחת מהן הייתה בנויה מהרבה אנשים עם דעות שונות, אך בסופו של דבר, כאשר מגיעים להצבעות היו רק שתי דעות, לא מאה.

בלי שוק קשר לזה, ישנה בעיה שמאד כואבת לי ואני חושב שפתרון שלה יכול להועיל למצב הכלכלי של המדינה. החרדים שאינם עובדים. האם מישהו מכם חושב שיש לזה הצדקה? האם מדינה יכולה לשאת בעולם של 20% מן האוכלוסייה שאינה עובדת ולשלם להם משכורת חודשית רק על העובדה כי הם לומדים? אין לי בעיה עקרונית עם הדת, אני חושב שדת היא דבר מאד מאד יפה, אך אני לא חושב שצריך להפוך את הדת לסיבה לפרזיטיות.

אני מאמין שאם ממשלות ישראל לעתיד יתחייבו לשמור על דרך משותפת לאורך זמן, ייפתרו את עניין מאבקי הכוחות בתוך הכנסת וכמובן את פתרון האחוז הניכר מן האוכלוסיה שאינו עובד, נוכל לראות תוך זמן קצר של מספר שנים שינוי מהותי ברמת החיים שלנו וכמובן קצת יותר רחוק בעתיד כל אחד מאיתנו יוכל להרשות לעצמו דירה להשכרה בתל אביב מבלי לחשוש מכניסה לחובות שהוא לא יכול לעמוד בהם.

בנימה זו, שתהיה לכולנו שנה טובה, שנה של שגשוג מדיני פוליטי וכלכלי, שנה של שינויים והתחלות חדשות.

 

גיא הדס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב