דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין - איזה שירות תרצה לקבל? 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2041 פעמים ]

עורך דין הוא אדם המעניק שירותים שונים במשך רוב הקריירה שלו, אך גם הוא זקוק לסיוע בביצוע פעולות מסוימות, שיקלו עליו בניהול בעבודה היומיומית ושאינם נחשבים כענייני עריכת דין מובהקים. כל אלו נקראים שירותים משפטיים, ואנחנו כאן כדי שגם אתה תהיה מודע לשירותים שתוכל לקבל במהלך עבודתך.

אז אילו שירותים משפטיים ניתנים היום? אלו הנפוצים ביותר: 

(1)   הבסיסי והמוכר – שירותים בבתי המשפט

כמה שזה יישמע מוזר, לעיתים קרובות מאוד עורכי דין זקוקים לשירותים דווקא בבית המשפט עצמו, המקום המוכר להם יותר מכל. באילו שירותים מדובר? פתיחת תיקים, מסירות משפטיות (של מסמכים, אל עורך הדין ואל לקוחותיו), הגשה של בקשות בסיסיות לבית הדין וכדומה.

(2)   שירותים בתחומים משטרתיים ופליליים

במקרים מסוימים, בין אם מדובר בתיקים פליליים אצל עורכי דין פלילי או בסוגיות אזרחיות, יש צורך בביצוע פעולות מול משטרת ישראל, הוראות בעניינים הנוגעים לתחום הפלילי ועוד, כמו: הוצאת צווי עיכוב יציאה מן הארץ, חקירות, צווי עיקול, צילום של תיקים פליליים וכדומה. לא אחת מבצע עורך דין הוצאה לפועל מול חייבים, גם כאן בעזרת שירותים משפטיים מסוג זה.

בהמשך לשירותים אלו, ישנן חברות רבות שמציעות גם איתור של חייבים – עבודה לא פשוטה שדורשת איסוף מודיעין ומעקב. עם זאת, איתור החייבים יכול לעיתים רבות להביא להשלמת העבודה על תיק מסוים, ולכן שירות זה נחשב לחשוב במיוחד עבור עורכי דין רבים.

(3)   שירותים בענייני מקרקעין

עורכי דין המתמחים בענייני מקרקעין עסוקים במשך כל שעות היום בניהול ניירת, אם אלו חוזים, ניסוח הסכמים וכדומה. כדי להקל עליהם, מוצעים לכל עורך דין בתחום, גם שירותים בתחום זה: רישום נכס בטאבו, התנהלות מול מינהל מקרקעי ישראל, הערות אזהרה, קבלת תשריטים וכדומה. כך, ההתמודדות עם תיק מקרקעין גדול יכולה להיות פשוטה מעט יותר.

(4)   עבודה מול גופי המדינה

לא מעט דובר ועוד ידובר על הביורוקרטיה במשרדי הממשלה הישראליים ובעבודה מול גופים השייכים למדינה, כמו רשויות מקומיות, מועצות, תאגידים וכדומה. השירותים המשפטיים בתחום זה חוסכים למעשה לעורך הדין את ההמתנה מורטת העצבים בהמתנה לתשובה מהגופים השונים, את המעקב אחרי ההתקדמות של פניות וכדומה.

(5)   שירותי משרד חשובים ויומיומיים

שירותים אלו נחשבים לבסיסיים ולכאלו שחייבים להיות בארסנל הפעולות של כל עורך דין, אך ישנם כאלו – בעיקר החדשים שבהם – שאינם יכולים להחזיק מזכירה משפטית באופן קבוע או שאינם זקוקים לשירותי מזכירות לאורך כל שעות היום.

עבור משרדים כאלו, מוצעים שירותים משפטיים של מזכירות, הדפסות מסוגים שונים ואף קלדנות. אלו שירותים שמוצעים לתקופה מסוימת, בין מספר שעות לכמה ימים, וחוסכים מעורך הדין את ההתעסקות בפרטים האדמיניסטרטיביים של עבודתו.

(6)   שירותי שליחויות מכל סוג

יש כאלו שכוללים את השירות הזה בתוך שירותי המשרד הניתנים לעורכי דין, אך למעשה זהו שירות גדול ובעל משקל רב, שראוי להתייחסות נפרדת. שירותי השליחות המשפטיים כוללים שליחת דואר רשום ורגיל, שליחויות מהיום להיום, שליחת דברי דואר לחו"ל וביצוע משלוחים של דברי דואר חסויים או בעלי סיווג גבוה.

(7)   הקמת אתר אינטרנט, סיפוק תוכנות ניהול ועוד

ישנם שירותים משפטיים 'טריים' יחסית, שקשורים כמובן לאינטרנט ולמחשוב: הקמת אתר אינטרנט עבור משרד עורכי דין, אספקת תוכנות לניהול משרד (כולל הדרכה מקיפה) ועוד. שירותים לעורכי דין מסוג זה הם בונוס חשוב שמבטיח חשיפה יפה לכל בעל מקצוע.

דניאל זוהר, מאמרים ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב