דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גוף חימום בשירות התעשייה - כך תשמרו על תקינותו במחממי התהליך 

מאת    [ 24/09/2011 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2173 פעמים ]

בעבורכם העלינו את שמונת התנאים שיבטיחו גוף חימום תקין לאורך זמן ויחסכו לכם הוצאות רבות ואפילו השבתת המערכת ובו בעת יובילו את התוצר לאיכותו הגבוהה ביותר.

שמונה נקודות שיבטיחו לכם מחמם תהליך תקין לאורך זמן:

 * יש לוודא ומומלץ מאד להוסיף רגשי טמפרטורה למניעת טמפרטורת יתר של גוף החימום  ועל מנת למנוע חימום יתר ונזק לרכיבי המחמם. רגש טמפרטורת התהליך תפקידו להביא את הטמפרטורה לנקודה המוגדרת לו. התקינו רגש ומנעו שריפה מיותרת של גוף חימום.

* בידקו שמחמם התהליך מותקן כנדרש – אנכית או אופקית. המחממים מתוכננים בדרך כלל להתקנה אופקית. כאשר המחמם מותקן אנכית יש להקפיד שרגשי הטמפרטורה לטמפרטורת יתר הפנימיים, ממוקמים כנדרש, ושהטמפרטורה החיצונית של המתקן אינה גבוהה מדי במצב הזקוף. באופן רגיל, היעד הוא לשמור על טמפרטורה חיצונית ברמה של עד 93°C, אלא אם  המדיה המחוממת מאפשרת חימום לטמפרטורות גבוהות יותר. מעל לטמפרטורה זו יש להקפיד ולהשתמש בכבלים וחיווט המסווגים ליישומי טמפרטורות גבוהות, ובמקרים מסוימים לאחר הפעולה להוריד את סיווג החיווט בטמפרטורות גבוהות. בדקו בתוך קופסת החיבורים האם קיימת קורוזיה עקב תנאיי הסביבה או אם קיימים חיבורים משוחררים. אם קיים חמצון על החיבורים – נקו והדקו אותם מחדש. אם יש לחות או אדים, ייתכן ונדרשת החלפה של קופסת החיבורים. בסיום התהליך, נשפו אויר נקי ויבש נטול שמן על הקופסה.

* אבקה או אבנית המצטברת על מעטפת גוף חימום ביישומים המשתמשים במים מפריעות לתהליך מעבר החום לנוזל ועלולה לגרום לחימום יתר וכשל. חשוב לנקות יחידות אלה בהתאם לדרישות. קיימים סוגים שונים של חומרי ניקוי כימיים אשר יכולים להסיר הצטברות אבנית. חברות לטיהור מים הן מקור טוב למידע בנושא זה. דרך נוספת להסיר אבנית היא לנקות את המחמם ניקוי תקופתי. גרדו את האבנית באמצעות מברשת-תיל או נקו את גוף החימום באמצעות תמיסה כימית מאכלת מתונה –השתמשו במברשת וחומר כימי שלא גורמים נזק למעטה המחמם. כמעט כל סוג של מעטה יפיק תועלת רבה מניקוי עדין במתז חול אך חשוב מאוד לעשות זאת בזהירות על מנת שלא לגרום נזק.

* חשוב ביותר לטפל בבעית הפיחום או הצטברות חומר שכן הם עלולים לגרום לכשל מוקדם של המחמם. התופעה מתרחשת לרוב בשמן או במוצרים צמיגים אחרים ומתגברת ככל שטמפרטורות  גוף החימום  גבוהות יותר. דרגת הפיחום משתנה מאוד, והיא תלויה בטמפרטורת העבודה המקסימלית של השמן המחומם.

צריך להמנע מלהניח חומר סיכה סילקוני על האזור החם של גוף החימום. הדבר ימנע את הרטבת המעטה על ידי הזורם וישמש כמבודד, דבר העשוי לגרום כשל למחמם.

* בדקו באופן תקופתי כי החיבורים החשמליים הדוקים, שכן טמפרטורת התהליך והזרם העובר באזור ההדקים יוצרים חום בקופסת החיבורים ואחראים לבעיות רבות בשטח. חימום וקירור בתהליך גורמים להשתחררות החיבורים, ועלולים להוביל בסופו של דבר לכשל המחמם. מומלץ להפעיל מומנט של 20 lbf-in (2.26 Nm) על כל בורג במחמם. מעבר לכך, על החיבורים להיות נקיים מתחמוצות, אבק ולכלוך. ודאו גם שתכולת  קופסת החיבורים יבשה ונקיה מלכלוך אבק או חלודה.

*  שחרור מישקים אטומים עשוי להיגרם ממחזוריות תרמית גבוהה (לרבות דליפות הנגרמות מברגי התקנת האוגן רופפים). אי לכך הדקו את ההברגות ואת ברגי האוגן.

 * ערכו בדיקות תקופתיות ברגשים (תרמוסטט או טרמוקפל) על מנת לוודא שהם מתפקדים כראוי וכי כל החיבורים תקינים. כמו כן, על מנת לשמור על בטיחות בדקו קיום הארקה טובה.

 

גוף חימום מותקן נכון...עוד לפני הכל

התנאי הראשון שימנע את כל התופעות המוזכרות במאמר זה הוא אופן ההתקנה של גוף החימום.

אל תתפשרו על התקנה עצמאית. עשו זאת רק על ידי גורמים המוסמכים לכך והבטיחו תקינות תהליכי חימום לטווח ארוך.

***

מהנדסי חברת אלקטרוטרם עומדים לרשותכם בכל שאלה או דילמה

הקליקו כאן השאירו שאלתכם או פרטיכם ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

 

 

 

 

מאיר וגנר - מנכ"ל אלקטרוטרם שיווק


מערכות חימום תעשייתיות, גופי חימום, וציוד מעבדה.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב