דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם היית קונה רכב בסך מיליון שקלים ללא בדיקה?! 

מאת    [ 24/09/2011 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 1650 פעמים ]

האם היית רוכש רכב בסך מיליון ש"ח ללא בדיקה?!

זו שאלה רטורית כמובן. אין הרבה אנשים בישראל שיכולים להרשות לעצמם להוציא סכום כזה על רכב. מחירה הממוצע של דירת 4 חדרים בישראל כבר עבר מיליון ש"ח, ולכן השאלה היא ? האם יהיה זה הגיוני ואחראי מצדך לבצע עסקת רכישת דירה בסכום כה גבוה כנ"ל, לרוב מכל חסכונותיך בצירוף מימון של הלוואת משכנתא לעשרים השנים הקרובות, ללא ליווי משפטי מקצועי של עורך דין מקרקעין?

רכישת דירה

רכישת דירה הינה אחת מהעסקאות הגדולות, יקרות ומורכבות שאנשים מבצעים. לא כל יום רוכשים דירה. הסטטיסטיקה בישראל מראה כ יאדם קונה במהלך חייו בממוצע רק שלוש דירות. המדובר בעסקה יקרה, אשר המימון שלה מתבצע מכספי חסכונות, וכן לרוב בנטילת הלוואת משכנתא בסכום לא מובטל אותו הנך מתחייב להחזיר בתקופה ארוכה של שנים קדימה, עם ריבית אשר מגדילה עוד יותר את הסכום הריאלי של עסקת רכישת דירה.

האם אתה מוכן להרשות לעצמך לקחת סיכון שמשהו ישתבש בדרך? במסגרת רכישת דירה יכולות לקרות כל מיני תקלות., החל מהפרה של המוכר את הסכם המכר, עיקולים על הדירה, זכויות צדדים שלישיים, היטל השבחה, חריגות בניה, הערות טאבו למיניהן, בעיות של שעבודים, הפקעות, ועוד ועד כהנה דברים, אשר כל אחד מהם עלול לגרום בעיה רצינית ברכישת דירה.

לכן, ההמלצה החד-משמעית היא להיעזר המומחים וכאשר ברכישת דירה עסקינן, יש לפנות קודם כל אל עורך דין מקרקעין ולהסתייע בשירותיו, ויחד עמו לבחון הצורך לפנות למומחים רלבנטיים נוספים, כגון: מהנדס בניין, שמאי מקרקעין, חברות בדק בית, אדריכלים, ועוד.

עורך דין מקרקעין - ייעוץ משפטי ברכישת דירה

מה זה עורך דין מקרקעין? עורך דין מומחה לעסקאות מקרקעין , לרבות מיסוי נדל"ן. בעסקת רכישת דירה יש לבצע פעולות מקדמיות רבות, עוד לפני חתימת חוזה רכישת דירה, כדי לוודא שאין מניעה ובעיות המפריעות ועלולות לשים את הקונה במצב בו לא יקבל את החזקה בדירה במועד, יהיו בעיות רישום מבחינת מצב הזכויות בנכס, היטלים, מסים, הוצאות, וכמובן הכי חשוב שכמובן העסקה תסתיים ותושלם ברישום בלשכת רישום מקרקעין על-שם הקונה.

במקרים רבים, אנשים מוכרים דירה אחת כדי לרכוש דירה אחרת, לכן יש לבצע תכנון מס נכון ואופטימאלי ולנצל למשל פטור/הקלה במס רכישה, ע"י הקפאת השומה עד למכירת הדירה הקיימת וכך להנות ממדרגת מס בגין דירה יחידה.

בנוסף, חשוב להכניס בחוזה המכר לשם רכישת דירה סעיפים ומנגנוני הגנה השומרים על הרוכש של דירה מפני כל סכנה אפשרית, לרבות חתימה על יפויי כוח בלתי חוזרים להבטחת הרישום בלשכת רישום המקרקעין, רישום הדירה, ועוד.

חשוב, כי התשלום הראשון של מקדמה המשולם על ידי הקונה יהא מובטח אף הוא באמצעות החזקתו בנאמנות עד רישום הערת אזהרה בגין רכישת דירה על שם הרוכש, כדי שלא יתברר שיש בעיה כלשהי המונעת רישום ההערה, או חס וחלילה שהמוכר כבר התחייב מול צד שלישי למכירת הדירה.

קצרה היריעה מלהכיל את כל האלמנטים שיש להכניס בסעיפי חוזה רכישת דירה, זו עבודתו של עורך דין מקרקעין. חשוב לפיכך לשכור שירותי עורך דין מקרקעין ותיק ומנוסה, אשר עשה כבר הרבה חוזים בימי חייו ונתקבל בכל מיני בעיות ותקלות, אשר הוא יכול לשמור אתכם מפניהם, נוכח הבנתו, בקיאותו וניסיונו בניסוח של חוזה רכישת דירה שיגן עליכם בדרך אל הדירה הנכספת, באופן המוצלח ביותר, ללא שום תקלות.

 

עמית ורד הינו עו"ד, נוטריון ומגשר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב