דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין בישראל - סטטיסטיקה עגומה - הסכם ממון כמגן 

מאת    [ 24/09/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 4230 פעמים ]

גירושין בישראל ? סטטיסטיקה עגומה ? הסכם ממון כמגן

אחוז הגירושין בישראל עומד כיום על בערך 30% *(אוכלוסיה חילונית, אזור ת"א והמרכז) כלומר, כמעט כל אחד מבין שלושה זוגות שמתחתנים יתגרש בסופו של דבר. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבצעת מחקר מקיף בכל שנה בדבר אחוז הגירושין בישראל עם פירוט התפלגות לפי שנות נישואין, סיבות, מיקום בישראל, דת, ועוד.

מבחינת גורמים לגירושין, המחקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים כי הגורמים המרכזיים לגירושין הם: נישואין בגיל צעיר. עבר של גירושין במשפחה. נישואין שניים לאחר גירושין לגביהם קיים סיכוי גבוה בהרבה כמעט כפול לגירושין.

אחת הסיבות התורמות ביותר לגירושין היא השינוי באורח החיים של המשפחה. החברה כיום יותר מתירנית, האפשרויות הן פחות מוגבלות, עדין האינטרנט עושה א תשלו ויש גישה נוחה וקלה לבני המין השני. כמו כן, המצב בו הנשים בזמנו ישבו בבית והבעל פרנס אותן, אינו קיים כמו בעבר, אלא הנשים יותר עצמאיות כאשר התלות הכלכלית שלהן בבעל הולכת וקטנה בימנו. השיפור המצב הכלכלי מהווה נדבך נוסף, בכך שהבעל יכול להרשות לעצמו יותר מבעבר להקים ולכלכל משפחה חדשה, אגב תשלום מזונות.

המציאות המשפטית בישראל בנושא גירושין, כאמור, מחזקת הצורך וחשיבות של עריכת הסכם ממון. עם סטטיסטיקה כה גרועה, לאדם שמתחתן ויש לו רכוש, בין אם כספים ובין אם למשל  דירה מלפני הנישואין, יהיה לו אינטרס ברור לרצות ולהגן על הנ"ל למקרה של גירושין. הסכם ממון מקצועי הנערך ע"י עורך דין הסכם ממון יגדיר את הרכוש שיש לכל צד טרם הנישואין וייקבע כי הוא לא יחולק אלא יהיה שייך לבן הזוג לו היה שייך ערב הנישואין.

כך, יוכל בן הזוג בעל האמצעים לישון בשקט ולדעת כי אשתו התחתנה עמו לא בשל אהבת כספו דווקא, אלא מאהבת אמת. כמובן, שהצדדים ידעו מראש את חלוקת הכספים דבר שיכול להביא רגיעה ולמנוע מתחים מסוימים בכל פעם שהם יריבו ויקלעו למשבר זוגי, כאשר יצוץ נושא חלוקת הרכוש, הדברים יהיו ברורים בהרבה, לעומת מצב של בני זוג שאין להם הסכם ממון בנושא.

כאשר אתה שוקל להתגרש, מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין גירושין. אל תספר ע לכך לאף אחד, כי הדבר עלול להגיע לצד השני והוא יקדים אותך בהליכים משפטיים. מאוד חשוב להקפיד על דיסקרטיות בנושא. בישראל יש מרוץ סמכויות בין בתי המשפט האזרחיים לענייני משפחה ובין בתי הדין הרבניים.

בחלק מהמקרים יש יתרון משמעותי לצד המגיש את תביעתו בנושא גירושין לערכאה מסוימת על פני השנייה ועניין זה ידון עתיד רק על ידי אותה ערכאה. חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין מנוסה ובעל ניסיון עשיר בניהול תביעות גירושין. אם עורך דין גירושין הוא גם מגשור גירושין מהווה הדבר יתרון נוסף, שכן יתכן ובהמשך ירצו הצדדים לשקול פתרון של הסכם גירושין בדרך של ניהול גישור, במקום ניהול מלחמות ממשוכות בערכאות.

 

עמית ורק הינו עורך דין המתמחה הסכמי ממון והבעלים של משרד עורכי דין נוטריון וגישור עמית ורד בראשון לציון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב