דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם גירושין - להתגרש בהסכמה 

מאת    [ 24/09/2011 ]

מילים במאמר: 886   [ נצפה 2197 פעמים ]

הסכם גירושין - להתגרש בהסכמה

מה הם גירושין בהסכמה?

לא כל הזוגות מתגרשים בדרך של מלחמות ממושכות וקשות בערכאות משפטיות. לעתים, תהליך גירושין יכול לעבור באופן מהיר, זול, נעים ומכובד יותר. אנשים המעוניינים להתגרש בצורה חלקה, טובה וחברית להשגת הסכם גירושין מוסכם בהחלט אינם מיעטו, אם כי עדיין רוב הליכי גירושין בישראל  באחוז ניכר - מתחילים בערכאות.

במצב שיש הסכמה בין בני זוג לגבי גירושין וכאשר שני בני הזוג בוחרים לשבת יחדיו וללבן את הסוגיות הרלבנטיות ביניהם הקשורות לפרידה, וכן מעוניינים להחליט – הם בעצמם - מה יהיו תנאי גירושין שלהם, הם יכולים להגיע להסכמות ואף לחתום על הסכם גירושין  בדרך של גירושין בהסכמה.

גירושין בהסכמה מתבצעים לאחר שהצדדים מגיעים להסכמות ביניהם בדבר מכלול הדוגיות הרלבנטיות לפירוד, על ידי ניסוח הסכם גירושין וחתימה עליו באופן הדדי. לאחר חתימת הסכם גירושין כאמור, על הצדדים להגישו לבית משפט לענייני משפחה לצורך מתן אישור של פסק דין, לצורך מתן תוקף משפטי, שאחרת לא יהא להסכם גירושין תוקף חוקי. זו דרישה מהותית ולא טכנית וחשוב לדעת זאת ולהקפיד לאשר כחוק הסכם גירושין.

במסגרת אישור של הסכם גירושין על הצדדים להגיע בהמשך, במועד דיון הנקבע לצורך כך, לבית המשפט לענייני משפחה, זאת על-מנת לקבל עליו אישור של פסק-דין, כאמור. האישור של הסכם גירושין יינתן על ידי בית המשפט לאחר שהוא מוודא כי הצדדים אכן הבינו את משמעות הוראותיו השונות, כי ההסכם הינו לטובל ילדים קטינים, אם יש, וכן הינו חוקי, לא נוגד את תקנות הציבור ואינו מקפח, וכיוצ"ב. כמו כן, בית המשפט מוודא כי הצדדים חתמו כמובן מרצונם הטוב והחופשי, ללא כל כפיה ו/או אונס ו/או לחץ ו/או השפעה בלתי הוגנת ודברים מסוג זה.

עם אישור הסכם גירושין זה יהווה פסק דין מחייב לכל דבר ועניין ולא ניתן עוד לשנותו , אלא בדרך של הגשת תביעה חדשה במיוחד בנושא זה עם נטל הוכחה גבוה על הצד המעוניין בביטול, להוכיח מדוע למרות שיש הסכם גירושין יש לשנותו או לבטלו.

הסכם גירושין – מה כולל?

הסכם גירושין ידון במכלול הנושאים הרלבנטיים לצורך פירוד, בין אם ענייני ממון, בין אם ענייני מזונות ומשמורת והסדרי ראיה של ילדים קטינים ובין אם כל עניין אחר שהינו קשור לפירוד וגירושין של הצדדים.

גירושין בהסכמה ניתן לבצע לבד, על ידי הידברות בין הצדדים, ניתן גם באמצעות עורכי דין גירושין של הצדדים וניתן גם בדרך של גישור גירושין.

מכל מקום, לצורך הסכם גירושין על הצדדים להסכים על כל או לפחות מרבית העניינים שבמחלוקת ביניהם. ניתן, כמובן, גם לבצע הסכם גירושין חלקי, כלומר, הסכם הפותר רק חלק מן המחלוקות, כאשר לגבי כל היתר להותיר הנושא להחלטות בית המשפט, אולם תמיד עדיף לסיים את כל העניינים במסגרת הסכם גירושין כולל, הסותם הגולל על כל המחלוקות ומסיים את הסכסוך בכללותו בין בני הזוג המתגרשים.

מה עוד חשוב לדעת על הסכם גירושין ועל גירושין בהסכמה?

היה והנכם מעוניינים להתגרש בדרך של הסכם גירושין ללא מאבקים משפטיים, רצוי לפנות להליך של גישור גירושין, במסגרתו מגשר ניטרלי ינסה להביא אתכם להסכמות בהליך גישור גירושין. גישור גירושין הינו הליך מהיר, זול ומומלץ לגירושין בהסכמה, אשר מתבצע בדרך מכובדת והצדדים מנסים להגיע להבנות אשר יהיו מקובלות ביניהם ובתקשורת חיובית. בהליך גישור גירושין ניתן להגיע להסכם גירושין באופן מהיר יחסית ואחד היתרונות הגדולים שלו הוא כי הצדדים עצמם קובעים את תנאי הסכם גירושין; כל זאת, בהתאם לצרכים שלהם, הבנות אליהן הם מגיעים בעזרת המגשר, ללא כפיה או החלטה של בית משפט שיכולה להיות בלתי צפויה ולרעת מי מהם, גבר שאינו ידוע מראש, ובכך לייצר הסכם גירושין שהינו יציב יותר לאורך זמן, כי כאמור הצדדים הם שהסכימו עליו מרצונם הטוב.

לחילופין, תמיד גם ניתן לנהל משא-ומתן באמצעות עורכי דין גירושין, כאשר כל צד ישכור שירותיו של עורך דין גירושין מטעמו, למען ישמור על האינטרסים שלו בהליך הגירושין. עורכי דין גירושין של הצדדים ייפגשו וידברו ביניהם, לעתים בנוכחות הצדדים וינסו לברר האם ניתן להגיע להסכמות וחתימת הסכם גירושין, ללא צורך בהמשך מאבקים בבית המשפט. היה והצדדים מגיעים להסכמות, כי אז עורכי דין גירושין שלהם ינסחו עבורכם הסכם גירושין לצורך הגשתו לאישור בבית המשפט ומתן תוקף, כפי שהוסבר לעיל.

גירושין בהסכמה הם לרוב גירושין נעימים יותר מאשר גירושין המתבצעים דרך בית המשפט לענייני משפחה, או בית הדין הרבני, אך עדיין גירושין הינו הליך כואב ורגיש ויש לו השלכות עתידיות מהותיות. לפיכך, הצדדים בכל מקרה, למרות שמדובר בדרך מוסכמת ובאווירה נעימה, כאמור, לרבות על ידי גישור גירושין, או עורכי דין גירושין, הם עדיין מחייבים לשים לב לכל הפרטים שהסכם גירושין, שכן יש נושאים אקוטיים ואחר כך לא ניתן יהיה לסגת מן המוסכם – כגון: חלוקת רכוש, חלוקת כספים, גובה מזונות, מכירת נכסי נדל"ן, או חלוקת תכולה ורכוש אחר, ענייני ילדים ומזונות, ועוד. על-מנת שמי מהצדדים לא יתחרט בהמשך וירגיש שעשה טעות במסגרת הסכם גירושין, מומלץ תמיד לעשות כן בעזרת עורך דין גירושין מנוסה ומקצועי, המתמחה בהליכי גירושין וניסוח של הסכמי גירושין.

הסכם גירושין בהסכמה – יתרונות

ראשית, גירושין בהסכמה תמיד יהיו זולים יותר לעומת מאבקים ממושכים בערכאות משפטיות וסכסוכי גירושין "תוקפניים" או "מיליטנטים".

בעולם נערכו מחקרים רבים בתחום גירושין ודיני משפחה מהם הגיעו החוקרים למסקנה, המבוססת על סטטיסטיקה רחבת היקף, כי התדיינות גירושין במערכות משפטיות מסלימות במקרים רבים סכסוך בין בני זוג ואף עשויות לגרום למצב של חרדות, דיכאון ועליית אפקט הטראומה בעקבות גירושין. עסקינן בתהליך רגשי קשה וכואב במיוחד, זאת גם כאשר מדובר בהליך גישור גירושין בהסכמה,. יש לזכור כי גירושין לעולם אינם נעימים! אך לדרך שבה מתגרים יש השלכות עתידיות על היחסים של בני הזוג. היה ובני זוג ישתפו פעולה ביניהם, קיים סיכוי גבוה בהחלט כי הם יוכלו לחסוך לעצמם כעסים רבים וכמובן לצמצם באופן למינימום ההכרחי את הפגיעה בילדים כתוצאה מגירושין, שיקול שהינו חשוב ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב