דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוא נדבר אחרי החגים- איך להתגבר על תופעת אחרי החגים 

מאת    [ 23/09/2011 ]

מילים במאמר: 1288   [ נצפה 2657 פעמים ]

"בוא נדבר אחרי החגים"- איך להתגבר על תופעת אחרי החגים?

 אנשים אנרגטיים המנסים לקדם פרויקטים בעבודה או בחייהם יוצאים מדעתם כשהם שומעים "בואו נדבר אחרי החגים". מה אפשר לעשות כדי לדרבן את הצד הדחיין לפעול?, פגישות, תשלומים וגם פיטורים – הכל יקרה "אחרי החגים".

הדחיינות האנושית לא יודעת שובע והיא חסרת גבולות, ואין כמו חגי ישראל כדי לספק לנו פלטפורמה נהדרת למימוש גאה ללא ייסורי מצפון של תכונה זו. מיוני עד אוגוסט אנחנו בחופש גדול, בדצמבר- חנוכה, באפריל- חודש פסח, ובין לבין יש כמובן את החגים. קל לנו לדחות דברים כשיש תירוץ כל כך אמיתי, כל כך מוחשי ותובעני כמו החגים. והם, לא מאכזבים ושנה אחר שנה מופיעים בזמן הנכון, וגם השנה אנחנו יכולים לומר בגאווה כבר מעכשיו- בוא נדבר אחרי החגים...

______________ נדבר אחרי החגים... מילא, שמיוני עד אוגוסט אין לך עם מי לדבר, כי המשק כולו נע על בין חופשות בתי הספר לחופשות המשפחתיות על רקע החום המעיק,אבל הינה הגענו לספטמבר, כמעט חודש שלם של פעילות אפשרית, חודש פנוי לשיחות מכירה, חודש פנוי לפגישות עבודה, לסגירות והזמנות לקראת שנת הפעילות הבאה, ובכל זאת, בישראל כמו בישראל, לא ממש יש לך עם מי לדבר. "נדבר אחרי החגים", הוא אחד המשפטים הכי נפוצים בקרב ארגונים ועסקים בחודש ספטמבר השנה. נחת מיוני עד אוגוסט, ועכשיו תמשיך לנוח עד נובמבר, אז תצטרך להסתער יחד עם הקולגות והמתחרים שיתעוררו ותנסה למצות את החודשים האבודים. אז, בוא נדבר אחרי החגים...

טיפים לנטרול הדחיינות------------

1. נסה לסקרן ולרגש את הלקוח באמצעות מייל או הודעה שתגרום לו לרצות להקשיב לך. חשוב על הצרכים שלו ועל התועלות שתוכל לייצר עבורו ולא על המוצרים. חשוב על דרכים שיוציאו את הלקוח שלך מאזור התרדמת- נירוונה בהם שקע ואז אתה מגדיל את הסיכויים שירצה לדבר איתך לפני ולא אחרי החגים.

2. השתמש בטקטיקת 'הפוך על הפוך': "בוא ניפגש אחרי החגים... עד אז אני פשוט עמוס בפגישות...אם זה חשוב לך אוכל לנסות משהו, אני לא יכול להבטיח כרגע"- לפעמים השיטה עובדת, במיוחד על מנהלים שמה שמרגש אותם זה בדיוק מה שאינם יכולים להשיג.

 ____________ניפגש אחרי החגים... משהו קורה באוויר, אולי זה ויראלי, אולי זה בקטריאלי, אולי זה בכלל גנום רדום ב- DNA  שלנו... יד על הלב, כמה פגישות ניסית לקבוע השבוע? כמה הצלחת? כמה התבטלו?. אווירת המחאה וניוד האוהלים פינו מקומם לאווירת הטרום- חגים. סוג של שאנטי באוויר ואנחנו בכלל לא בהודו וגם לא אצל ארז בגליל: עגלות הקניות, ארגון הבתים, הזמנת האורחים, כולל אלו שממש לא רצויים (אבל כמו בשנה שעברה, ממש אתה מאמין שאין לך ברירה...),נסיעות, אירוחים, סידורים, שוברי חג, מתנות והגדלת אשראים- זה מה שמעסיק את רב הלקוחות שלך, ולכן, אל תיקח את זה אישי, ניפגש אחרי החגים...

טיפים לנטרול הדחיינות____________

1. פגישות חשובות, לחץ שתתקיימנה וקבע מועד לזמן קצר- יום יומיים משיחת הטלפון שביצעת.

2. בחן עצמך: האם יש דברים שאתה יכול לסגור בשיחת טלפון או במייל? אולי בכלל אפשר לוותר על הפגישה. ע"פ ה- NLP - 10% האנשים הם שמיעתיים ואיתם אפשר לסגור כמעט הכול בשיחת טלפון ומבחינתם זה אפילו עדיף, ו- 45% מהאנשים הם ויזואליים, איתם אפשר לדבר בסקייפ או טלפון עם מצלמה כאילו היית בפגישה 1על 1 בריל טיים. 

3. מצא לך פעילויות חשובות שאינן דחופות, מהסוג ששנה אחר שנה דחית את ביצוען בעסק: ניקיון מדפים, רענון ושדרוג חומרים פרסומיים- שיווקיים, גיבוש קונספט לאתר החדש, הכנסת תכנים לאתר האינטרנט, ניוזלטר לחגים, הכנת דיוורי מבצעים ללקוחות, הגדרות תפקידים ותחומי סמכות ואחריות לצוות, בחינת נקודות קריטיות לשיפור אצל העובדים ואולי גם אצלך...בניית תוכנית הדרכה לצוות, הזמנת אימון ניהולי ועוד.

 _______________הצ'ק יגיע מיד אחרי החגים...את המשפט הזה מכיר כל בעל עסק. שנה אחר שנה, כאילו דבר לא השתנה, אתה שומע את הקול מעבר הקו אומר לך בתמציתיות וביעילות "הצ'ק יגיע אחרי החגים...". ואתה לא מבין למה. מועד התשלום עבר מזמן, ובכלל על אלו חגים הוא מדבר?. עסקים וארגונים מסודרים נוטים לארגן את התשלומים לספקים מבעוד מועד, אלו עסקים שרואים בספקים שותפים משמעותיים לדרך ומנהלים איתם מערכת יחסים הדומה יותר לרומן מאשר הרפתקה חד פעמית, מרגשת ככל שתהיה. לקוחות מהזן הנדיר הזה הם ביצת הזהב של כל עסק. ומהעסקים האחרים, שהצליחו איכשהו גם השנה לדלג על התשלומים עד אחרי החגים תצטרך לבלוע את הצפרדע, ובוא נקווה שהצ'ק באמת יגיע אחרי החגים...

טיפים לנטרול הדחיינות_______________

1. התחל לברר וגם ללחוץ על קבלת תשלומים שמועדם סמוך לראש השנה ב- 2 לספטמבר. אם "נעלמה" חשבונית שלח חדשה, אחת בפקס, אחת סרוקה במייל ואם צריך נוספת עם שליח. יש בעיה עם הדואר- שלח שליח מטעמך שייקח את הצ'קים. מצא פיתרון לכל טענה ומענה ובכך תצמצם את הדחיינות של הצד השני. קיים סיכוי שלמרות הכול לא תצליח, כי ממילא לא התכוונו לשלם ואז, תעבור לסעיפים 2-3.

2. בלית ברירה תיאלץ לאמץ את הסלוגן "הצ'ק יגיע אחרי החגים" גם מול לקוחות  וספקים שלך.

3. דאג מבעוד מועד למקורות דייקנים יותר בתזרים.

_______________פיטורין, רק אחרי החגים...פרטנר תפטר בין מאה וחמישים למאות עובדים... אחרי החגים, זו הייתה לשון הידיעות בעיתונות הכלכלית. למה לחכות עוד חודש וחצי? למה לא לפטר מיד? מה יקרה אחרי החגים? ולמה ליידע את כל העולם ואשתו, ובמיוחד את העובדים המיוסרים כבר מעכשיו?. סוג של חמלה שבסיסה בהתייחסות לא רציונאלית בעליל שלנו לחגים בישראל כאל ערך חצי- מקודש בפני עצמו, ככל הנראה גורמת אפילו לתאגידים גדולים כפרטנר לשחרר אמירה אנטי- כלכלית ממין זה. חודש וחצי של העסקת ואות עובדים עולה כסף שכרגע נראה שאינו בנמצא, מכאן שאין מדובר בתחשיב כלכלי אלא בשיקולים רגשיים- ערכיים. האומנם?. מה שבטוח, שבחגים וגם לפניהם כ- 150 עובדי פרטנר בדרגים מסוימים כבר לא שמחים, ואחריהם? טוב, מה יש לדבר, הפיטורים ייכנסו לתוקף רק אחרי החגים...לכל מאמן ניהולי וגם מאמן עסקי מעולה תהיה לצערי הרבה עבודה אחרי החגים.

 טיפים לנטרול הדחיינות_______________

1. כמעט כל עובד יודע בחושים, אם חרב הפיטורין עלולה להיות מונחת על צווארו. לכן, עובד יקר, אל תיכנס לפאניקה, וגם לא לעצב, בטח שלא לשאננות ודחיינות. שב וחשוב עכשיו, לפני הודעה, לפני החגים, מה באמת היית רוצה לעשות, היכן היית רוצה לעבוד, מה אתה יודע לעשות הכי טוב. התחל לחרוש עיתונים, דבר ושווק עצמך למכרים, לך לחברות גיוס והשמה, שלח קורות חיים ורצוי נכונים.

2. מנהל יקר!, אין כמו תחושת האי- ודאות כדי לייצר חרושת שמועות, ספקות והספקים נמוכים. חודש וחצי של סיר מבעבע מייצר נזק למערכת. אנשים תוססים לא מהססים להתסיס אחרים. לפחות, זהה את התוססים המתסיסים הדומיננטיים ודאג להורדת מפלס החרדה שלהם.

______________נטפל בגירושים אחרי החגים...פגשתי השבוע שני מכרים, שלמרות שהם אינם מכירים זה את זו, שחררו לעברי, כל אחד בנפרד את האמירה "אני מתגרש/ ת אחרי החגים"... "למה לא מייד?, ואם זה לא בוער, אולי כדאי לקחת נשימה של שנה ולהשקיע בייעוץ, לנסות לשפר, לחכות..." השבתי. "ומה יהיה על הילדים בלעדי או בלעדיו בחגים" ענו לי. "ומה יהיה על הילדים בחגים בשנה הבאה" השבתי. אבל, השנה הבאה נראתה כל כך בלתי מושגת ורחוקה, שאפילו לא קיבלתי תשובה. חגי ישראל מעוררים מידה רבה של אי- נחת בלשון המעטה, מידה רבה של חרדה, של תסיסה פנימית. לא קל לצלוח את האווירה הדביקה- מרוחה- מלחיצה- מכעיסה של קרובינו ומכרינו בחגים. להיות ביחד זה קשה, להיות לבד בעליהום המשפחתי זה קשה שבעתיים. וכך, ברירת המחדל הופכת לחביבת הקהל וזוכה בארכה מיוחדת מכל הלב הכואב. נתייסר באהבה ובכאב ב- ביחד, נטפל בגירושים אחרי החגים...".

 טיפים נטרול הדחיינות________________

1.החגים הם כמו חדר אטום: מקצינים בטירוף תוך יצירת דרמות את ההתאמות וכמובן גם את אי ההתאמות. לכן, אם החלטתם להתגרש אחרי החגים, דאגו לייצר את ההפרדות הנכונות, אל תשבו בפרצופים מחייכים המסתירים כעס סביב אותו שולחן ותחשבו שחוץ מכם, אך אחד לא רואה או מרגיש. טעות בידכם, את המסר הסמוי כולם קולטים כולל הילדים שבגינם החלטתם לדחות את הפירוד עד אחרי החגים.

2. נצלו את החגים כדי לדבר בגלוי, להכין את הקרקע, לגייס תמיכות של הורים וחברים, כדי שמיד אחריהם תוכלו להתחיל בהליכים.

3. אל תעמיסו על עצמכם סיורי מורשת או בידור בקרב המשפחה המורחבת: כגודל העמדת הפנים בחגים כך גודלן של התלונות שתזרומנה בעקבות התנפצות האשליה של אחדות ומשפחתיות שיצרתם. היו מאופקים, שמרו על מיני ביקורים מינימאליים.

                                                 בואו נדבר אחרי החגים...

 

שירית בן- ישראל, מנכ"ל חברת STS בע"מ, ייעוץ, ליווי ואימון למנכ"לים, הנהלות וצוותים, לפיתוח מצויינות אישית, עסקית וניהולית. 0522-435259




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב