דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים לפתוח יצירתיות ככלי ניהולי 

מאת    [ 25/10/2007 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2945 פעמים ]

דרכים לפתוח יצירתיות ככלי ניהולי

יצירתיות היא גמישות מחשבתית, יכולת לצאת מהמסגרת וליצור עולם חדש (מתוך ויקיפדיה). יצירתיות אינה בהכרח מנת חלקו של האומן. כל אחד יכול להיות יצירתי, כל אחד נזקק ליצירתיות. גם האומן אינו ממתין חסר מעש עד אשר המוזה תבוא אליו, אלא עליו לגרום לה להגיע על ידי טכניקות כמו: סיעור מוחין, התבוננות אקטיבית ושימוש בדימויים.
מנהלים של חברות, מפעלים או מוסדות, נדרשים לא פעם לפתרון בעיות בינאישיות או אחרות ולרוב על הפתרונות להיות יצירתיים ומקוריים. אם כך, כיצד ניתן לפתח את היצירתיות? לפניכם כמה טכניקות שעשויות לסייע לפיתוח היצירתיות:

1. שינוי זווית ראיה - התבוננו בבעיה שמולכם מזווית ראייה אחרת. (למשל דרך עיניו של האדם מולו אתם עומדים). - התבוננות על בעיה מזווית ראייה חדשה, פותחת אפשרות לפתרונות חדשים, כאלה שלא חשבתם עליהם קודם לכן, מגרה את היצירתיות ומרעננת את המחשבה. בתכנון אסטרטגיה צבאית משתמשים בשיטה זו לא פעם כדי לחשוב כיצד עלול לפעול האויב בכל מיני מצבים. לשחק את האויב מסייע בלהבין אותו.
2. שחבור - שחברו שתי פיסות מידע וצרו מהן מידע חדש - אם אתם מעוניינים לפתח משהו חדש: רעיון, תוכנית פעולה, מוצר וכד', נסו לחבר שני רעיונות קודמים שכבר היו לכם, נסו לחבר שתי תוכניות פעולה קודמות שביצעתם בעבר,או שני מוצרים אחרים שפיתחתם או שקיימים בשוק.
3. מגבלה היא יתרון - כשיש לכם מגבלה הוסיפו לעצמכם מגבלה נוספת - לא פעם החמרת הבעיה וניסיון למצוא פתרון לבעיה הגדולה יותר מניבה פתרונות שיספיקו לפתרון הבעיה הראשונה שהייתה לכם. מן המפורסמות היא שאנשים עיוורים שומעים טוב יותר מאנשים רואים. כשחוש אחד מבוטל החושים האחרים מתחדדים כדי לפצות על החוסר.
4. מיקום בדמיון - זרקו רחוק את 'חכת הדמיון' ומקמו את הבעיה במקום לא מציאותי - הרחקת הבעיה למקום אחר בדמיון מסייעת להתבוננות אובייקטיבית ולכן גם יצירתית. ככל שהמקום אליו הרחקתם במיקום הבעיה יהיה דמיוני יותר, כך תגבר היצירתיות שלכם.
5. גירוי אקראי - לפעמים מילה אחת, או תמונה אחת או כל גירוי שהוא, שאינו קשור בהכרח למקור הבעיה, יסייע במציאת פתרון לבעיה. החשיבה שלנו, היא אסוציאטיבית לעיתים קרובות. במקרים מסוימים כשאנו עומדים מול בעיה אנו מנסים לפתור אותה בפרדיגמה אנליטית וזונחים את היכולת האסוציאטיבית הטבעית שלנו. גירוי אקראי, עשוי להשיב לנו יכולת זאת ואת היצירתיות הנלווית אליה.
6. היפוך בעיה - חפשו את החלקים החיוביים המצויים בבעיה שלפניכם. חשבו מדוע הבעיה אינה בעצם בעיה או לפחות אינה בעיה שלכם, הפכו את הבעיה שלכם ליתרון, ומתוך שלא לשמה יבוא לשמה. הפתרון לבעיה עשוי לצוץ דווקא אז.


מאת
נחום ישראלי
שמואל הנביא 16/13 אשדוד
טלפונים: 08-8648511, 050-6794703
דוא"ל: nahum@israelin.co.il, אתר: www.israelin.co.il


נחום ישראלי, בוגר בית הספר הגבוה לתיאטרון, 'בית צבי', שיחק בעבר בתיאטרון ובטלוויזיה. במשך שנים רבות, מדריך ומכין תלמידים רבים לאודישנים, כותב טקסטים ומביים הצגות עבור גופים רבים, ומעביר סדנאות מגוונות לסוגי אוכלוסייה שונים. סיים לימודי תואר ראשון בהוראת תיאטרון ובימוי
ב 'סמינר הקיבוצים' ותואר שני M.A בתיאטרון במסלול עיוני ב 'אוניברסיטת ת"א'. משמש כרכז מגמת אומנויות הבמה בתיכון למדעים ואומנויות, שותף לפעילות בחברת R.O.C - מומחים לפיתוח ארגוני תוצאתי, והחל משנת 2007 משמש גם כמרצה בבית הספר למשחק של 'סמינר הקיבוצים'.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב