דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בראיית חשבון 

מאת    [ 22/09/2011 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 2334 פעמים ]

לימודי תואר ראשון בראיית חשבון הם לימודים מבוקשים ביותר. עם זאת אלו לימודים לא קלים אפשר לומר אף קשים. למרות זאת תואר ראשון בראיית חשבון נחשב לתואר יוקרתי ונחשק בקרב סטודנטים.

כמו כן רואה חשבון זהו מקצוע הנכלל במקצועות היוקרתיים בשוק העבודה, וכן השכר של רואה חשבון גבוה ביחס לממוצע בשוק. אחת הסיבות העיקריות לביקוש הגבוה ללימודי תואר ראשון בראיית חשבון היא שבסיום תואר זה יכול סטודנט כבר מגיל צעיר להשתלב בעבודה משגשגת ובמשכורת גבוה מאוד.

תואר בראיית חשבון עוסק בתחום שאינו מתאים לכל מי שרוצה ללמוד אותו. אדם הרוצה להיות רואה חשבון צריך לאהוב את המקצוע, להיות בעל חוש טוב למתמטיקה ובאופן כללי לתחומים הריאליים.

לימודי תואר ראשון בראיית חשבון עוסקים בכל הקשור לתחום הפיננסי במערכת הכלכלית. זהו תואר אשר דורש רצינות רבה, וכמובן השקעה.

תואר זה נכלל כתחום במדעי החברה, ואורכו ארבע שנים. לאחר סיום התואר על מנת להיות רואה חשבון מוסמך ולאחר שביצע הסטודנט התמחות (סטאז') במשך שנתיים בארגון כלשהו (מומלץ בזמן התואר), צריך הסטודנט להבחן במבחני הלשכה.

לימודי תואר ראשון בראיית חשבון ניתן ללמוד במוסדות שונים להשכלה גבוה. תנאי הקבלה גבוהים ביחס לשאר התארים. ברוב המוסדות הגבוהים תנאי הקבלה לתואר ראשון בראיית חשבון הוא שילוב של בחינת בגרות עם ציון גבוה של 95 בשקלול עם בחינת הפסיכומטרי של 670 נקודות פחות או יותר. חשוב לציין כי במכללות הפרטיות תנאי הקבלה קלים יותר, ישנן מכללות שאינן דורשות פסיכומטרי כלל, אך השכר הלימוד גבוה במידה ניכרת מהשכר האוניברסיטאי. את תנאי הקבלה ניתן לברר באתרי האינטרנט של המוסדות וכן בימים הפתוחים המתקיימים מספר פעמים בשנה במוסדות עצמם.

את ההתמחות ניתן לעשות גם בסיום התואר אך יש לקחת בחשבון כי ייקח יותר זמן לסיים את התואר ולהשתלב בשוק העבודה. ההתמחות נעשית במגוון של ארגונים ממשלתיים, משרדי רואי חשבון ועוד. במהלך ההתמחות הסטודנט מפתח קשרים היכולים לקדם אותו כשיסיים באופן רשמי את התואר.

תואר בראיית חשבון נחלק למעשה לשני תחומי לימוד, האחד, חשבונאות ניהולית, הסטודנט מקבל כלים מקצועיים על מנת לנהל ארגון לאורכו ולרוחבו. והחלק השני, חשבונאות פיננסית, בתחום זה הסטודנט נחשף לדוחות כספיים, ביקורת ועוד. בעזרת שני תחומים אלו יוכל לגשת לארגון כלשהו בעל ידע והשפעה משמעותיים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב