דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליכי למידה לפסיכומטרי 

מאת    [ 22/09/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2300 פעמים ]

אז כדי לנסות וללמוד בצורה האפקטיבית והיעילה ביותר עבורנו, מאוד חשוב ללמוד בצורה נכונה, אבל מה זה בעצם אומר? יש כמה שלבים שכדאי לשים לב אליהם במהלך תהליך הלמידה, ולאו דווקא אם לומדים פסיכומטרי אלא גם בלמידה באופן כללי. "חוקים" אלה הינם חלק ממעגל הלמידה והם משקפים הליך למידה נכון.

שלב הלימוד – זה השלב בו קולטים את החומר ולמעשה פוגשים בו לראשונה. העברת החומר לצד הלומד יכולה להתבצע בכמה דרכים - הרצאות, מצגות, סרטים, שיעור פרונטאלי וכו'... ישנם מספר קורסי פסיכומטרי המשתמשים גם במצגת בכדי להעביר את השיעורים. השיטה בדרך כלל נוחה מאוד למדריכים מכיוון שאין צורך מצידם לצייר שרטוטים בגיאומטריה, או תרשימים וטבלאות למינהן. ובאופן כללי, העובדה כי השאלות מופיעות במהירות על הלוח בלחיצת כפתור אחת, והעובדה כי ניתן לחזור לשאלות אחורה מאפשרת מרחב פעולה למדריך.

שלב ההפנמה – בשלב הזה"מעכלים" את החומר הנלמד, ולמעשה הופכים את כל החומר שהועבר אלינו ועד כה התבסס בצורת זיכרון להבנה של תהליכים ופעולות. לא מדובר על פרק זמן ספציפי ופתאומי בו מגיעים ממצב של חוסר הבנה מוחלט לשליטה מלאה בחומר, אלא על שלב ארוך יותר (ובאופן יחסי גם ארוך יותר משלב הלימוד) בו מפנימים את החומר הנקלט.

שלב היישום – השלב האחרון בו נדרשים הלכה למעשה ליישם את הנלמד. בדרך כלל הדרך הטובה ביותר למדוד את הצלחת התהליך וסיכום השלב הספציפי הזה תהיה באמצעות שאלות או מבחן. בעת קבלת שאלה מסויימת יש צורך לעבור את כל השלבים, כך לדוגמא בשאלה בחיבור מספרים, נלמד כי שתיים ועוד שתיים שווה ארבע (שלב הלימוד), לאחר מכן נבין את פעולת החיבור וכיצד הגענו למספר ארבע (שלב ההבנה), בשלב האחרון נדע ליישם את שלמדנו והפנמנו וכך נדע לענות על שאלה כמו שלוש ועוד שלוש (שלב היישום). במהלך קורס פסיכומטרי בתקופת המרתונים, מקבלים הנבחנים מספר סימולציות,שהם כמו בחינה פסיכומטרית לדוגמא, וזאת על מנת לבדוק את דרגת היישום אלייה הגעתם. בניתוח שנערך לאחר הסימולציה, בודקים מהם הנושאים בהם לא היה יישום מספק, ובהתאם לנושאים אלו חוזרים על התהליך מחדש (למידה, הפנמה, יישום).

הגישה המרכזית אומרת כי מבין השלבים בתהליך הלמידה, השלב החשוב ביותר הוא שלב ההפנמה, והוא זה שיכריע את הכף בדבר הציון הנדרש במבחן פסיכומטרי או בכלל. חשוב לזכור לבסוף כי צריך ללמוד להתכונן ולתרגל, ולא לבנות על פתרונות קסם. המרכז הארצי לבחינות והערכה בעצמו, מסביר באתרו שלו כי כל כותבי הבחינה כבר פגשו בשיטות והטריקים של מכונים לאמקצועיים (הימור וניחוש תשובות וכו'..) מביאים אותם בחשבון, ומגיבים בהתאם. זו רק סיבה נוספת לכך שחשוב להקפיד וללמוד באופן יסודי ואיכותי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב