שלבים עיקריים בתהליך מיתוג אישי ומיתוג עסקי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שלבים עיקריים בתהליך מיתוג אישי ומיתוג עסקי 

מאת    [ 22/09/2011 ]
מילים במאמר: 443   [ נצפה 2104 פעמים ]

 
 

כאשר אנו מדברים על מיתוג אישי הכוונה לשיווק מוצר/שירות/אדם כמותג > מאפיין בעל שם וכמובן כי לרוב כי הכוונה הינה לשם טוב מקצועי ואיכותי.

את המונח 'מיתוג אישי' טבע משווק אמריקאי בשם טום פיטרס במאמר שכתב בשנת 1997

"The brand called you" לפיו מיתוג אישי נועד לשפר את תדמית האדם/המוצר/השירות בעיני הציבור.

 

המיתוג הינו למעשה אשר כולל מספר שלבים:

  1. הגדרת תחום העיסוק – בתחום בו אתם מתמצאים ובו אתם תתמקדו בכדי להתמקצע בו.
  2. בחירת קהל יעד – חשוב מאוד לדעת מי קהל היעד שלכם כלומר אל מי אתם פונים. גם אם קהל היעד שלכם הוא רחב חשוב להתמקד "בחלקים" ממנו בכל פרסום כאשר כל פרסום יפנה אל חלק אחר מקהל היעד הרחב שהגדרתם לעסק שלכם.
  3. גילוי צרכי קהל היעד – מה הצרכים של קהל היעד? מה הוא מחפש לדעת? לאחר שתבררו ותמצאו את התשובה תוכלו להתאים את התכנים לכך.
  4. הצגת הפתרון והתועלת לקהל היעד – לאחר שגילינו את הצרכים של קהל היעד שלנו עלינו ליצור את הפתרון (מוצר/שירות וכדומה) הטוב ביותר עבורם ולהציג את התועלת של הפתרון שיצרנו עבורם.
  5. מי אנחנו? – לא די בכך שנדע מי קהל היעד שלנו ונעניק להם פתרון – עלינו לספר לקהל היעד מי אנחנו? מה המקצועיות שלנו בתחום? ההכשרה והניסיון.... הדגש אינו על "מי אני" אלא "מה אני" כלומר- המומחיות שלי ומה שיש לי להציע בתחום.
  6. שירות1 שירות! שירות! – שירות טוב אדיב ואמין חשוב מאוד הן למען המוניטין שלנו והן למען גיוס לקוחות ושימור לקוחות. לא משנה כמה טובים נהיה בתחום העיסוק שלנו- ללא שירות איכותי לא נתקדם ונצליח ואף ניכשל.....
  7. הענקת ערך מוסף – וכאן הכוונה לתוכן חינמי. ורבים אשר שאלו "למה לי להעניק תוכן חינמי?" מתוך החשש שבכל יסתפק האדם אשר מקבל תוכן זה ולא יהפוך ללקוח. אך ההפך הוא הנכון! שכם בעזרת אותו תוכן חינמי אנו מעניקים מידע על המקצועיות שלנו ומעניקים ערך מוסף לקהל היעד (ותודו- שכולנו מחפשים את התוכן החינמי לפני שאנו פונים לבעל מקצוע כיוון שאנו לומדים מתוכן זה על אותו אדם והעסק שלו).
  8. יצירת קשרים חברתיים- בסופו של דבר אנו משווקים לאנשים והשיווק הטוב ביותר אינו פרסומת או מאמר אלא שיווק מפה לאוזן המספר בכנות עלינו- וכמובן שרצוי לטובה J. הצטרפו לקבוצות, תצרו קשרים ושתפו פעולה לשווק האחד של השני.

כמובן כי ישנם עוד 3 אלמנטים חשובים הכלולים במיתוג העסק והם: שם העסק, סלוגן העסק ולוגו העסק. אמנם כאשר מדברים על מיתוג מתייחסים למיתוג העסק אך מיתוג העסק יכול להעשות באמצעות מיתוג עצמי> כלומר מיתוג בעל העסק או על ידי מיתוג עסקי> מיתוג למוצר/השירות. השילוב הטוב ביותר למיתוג עסקים קטנים הינו שילוב של מיתוג אישי וומיתוג עסקי. 

ובהצלחה

אור- נט : שיווק אפקטיבי וחסכוני לעסקים קטנים ברשת

https://www.facebook.com/or.net.BusinessMarketing

 

אור- נט : שיווק אפקטיבי וחסכוני לעסקים קטנים ברשת


https://www.facebook.com/or.net.BusinessMarketing

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב