דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים: כדאי לעשות את זה לבד? 

מאת    [ 22/09/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2193 פעמים ]

רבים מבעלי אתרי האינטרנט, השואפים לקדם את האתר שלהם אל ראש תוצאות החיפוש בגוגל משוחחים או נפגשים עם מקדמי אתרים, ומקבלים מהם הצעות מחיר. עבודתו של מקדם אתרים מנוסה אינה זולה, ועובדה זו מפתה חלק מהאנשים לשאול את עצמם אם לא כדאי להם לקדם את האתר בעצמם  ולחסוך בכך כסף רב שהרי, קידום אתרים מקצועי אינו דבר זול.

כדי לשקול את העניין ברצינות הראויה, חייב כל בעל עסק השוקל לחבור לקידום להבין, כי קידום אתרים הנו מקצוע לכל דבר ועניין. מקדם אתרים מקצועי לומד, לרוב, את התחום על בוריו, בקורס או תוך כדי עבודה בתחום ובטרם יבצע עבודה עבור אתרי לקוחות. מקדם האתרים ממשיך ללמוד ולהתעדכן ללא הרף בהתפתחויות המתרחשות בתחום זה היות ומדובר בתחום דינאמי מאוד ומידע שהיה בעבר רלוונטי מתיישן מהר. עבודת קידום האתר כוללת ניתוחים סטטיסטיים, חשיבה ותכנון אסטרטגי ושיווקי וכמובן, גם עבודה רבה בתחומים אחרים. בדרך כלל נדרשת סבלנות לא מועטה עד אשר רואים תוצאות בשטח.

השאלה אם כדאי לקדם אתר לבד היא פונקציה הקשורה בקשר ישיר אל צביונו של האתר המדובר, וכן, באופיו של מי שמתכנן לקדם אותו. אם מדובר באתר שאינו מסחרי, כמו אתר אישי או משפחתי, או אתר של תחביבים, הרי שאין צידוק משמעותי להקצאת כספים לצרכי קידומו של האתר. במידה ונדרש קידום מדובר בתחומים שאינם תחרותיים לרוב ובמקרה כזה, יכול בעל האתר ללמוד מעט אודות עקרונות בסיסיים בקידום אתרים, באמצעות ספרים, בקורס, או ממקורות באינטרנט, וליישם בעצמו את מה שלמד.

יחד עם זאת, לימוד החומר בוודאי מצריך זמן פנוי וסבלנות, ויישום חומר הלימוד דורש התמדה ואורך רוח. מי שאצה לו הדרך, ואין לו זמן, חשק או סבלנות להשקיע בלימוד החומר ובעיקר ביישומו, כדאי שיוותר מראש על הרעיון לקדם לבד את אתר האינטרנט שלו.
מי שמאמין שיוכל להתמיד מוזמן להתחיל לקרוא את המדריכים שפרסמנו בנושא קידום אתרים וכן פרסום בגוגל.

במקרה של אתר מסחרי, הרי שקיים צידוק משמעותי להקצאת תקציב ראוי למקדם אתרים מנוסה. הסיבה היא שרק קידום אתרים מקצועי יבטיח תוצאות אופטימאליות במהירות האפשרית, ויהווה החזר הולם על ההשקעה הכספית. אמנם, גם במקרה של אתר מסחרי יכול אדם שיש לו זמן פנוי, סבלנות והתמדה ללמוד קידום אתרים ולקדם את האתר בעצמו, אך בדרך כלל קידום משמעותי בתוצאות החיפוש, בייחוד כאשר מדובר בביטויי חיפוש תחרותיים, דורש ידע רב, זמן ניכר ובעיקר ניסיון מצטבר, כך שקידום עצמי במקרה של אתר מסחרי בדרך כלל אינו מהווה פתרון פרקטי או בר יישום.

 

איתן יריב, מבעלי WAO שיווק באינטרנט המספקת שירותי SEO בחו"ל ובארץ. באתר חדשות ומידע מקיף בתחום על שיטות העבודה בהם נוקטת החברה.

אהבתם? עקבו אחרי לקבלת עדכונים בטוויטר ובגוגל פלוס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב