דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כבר יבשו עינינו מדמעות 

מאת    [ 21/09/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 3160 פעמים ]


                                                              כבר יבשו עינינו מדמעות...

קיץ, שמש, חום... יובש בעיניים. כיצד נמנעים? איך מתמודדים? ולמה עיניים דומעות בכלל מעידות לעתים על יובש? הנה כמה טיפים בנושא.

יובש בעיניים: מי לא מכיר. מי לא התלונן. זה קורה כאשר העין שלנו לא מקבלת את האספקה הסיכתית שלה, והיא מאוד לא מרוצה מכך...
התוצאות בהתאם: יובש, כאבים, מצמוץ יתר. לא נעים. המטרד הזה מוביל לתחושת עקצוץ מציקה, ובעקבותיה באים הגירוד והשפשוף הבלתי פוסקים, כמו גם אדמומיות של העין. בדרך כלל, קיים טיפול קונבנציונלי הכולל במקרים אלו שימוש בטיפות ובמשחה, אולם תיתכן לעתים גם החמרה הכוללת פגיעה בקרנית. מכאן גם נובעת חשיבות הטיפול המהיר ביובש בעיניים.
למרות השורה האחרונה, אין סיבה להילחץ. יובש בעיניים הוא תופעה די שכיחה. חום, משב רוח חזק אל העין, מאמץ יתר של העין כתוצאה מצפייה ממושכת במסך המחשב או הטלוויזיה- כל אלה הם גורמים מרכזיים ליובש. 

משקפי שמש- גם נגד יובש!
הקיץ שלנו כבר פרץ מזמן את גבולות חום יולי- אוגוסט. השמש מסוכנת גם בעונות המעבר ולקראת החגים הבאים עלינו לטובה נלך מן הסתם לנפוש בחופים, בבריכות ובאתרים שונים. העין שלנו תיחשף שוב ושוב לשמש ובכך תגביר את הסיכוי ליובש בה. חשיבות משקפי השמש באה כאן לידי ביטוי. סגירה הרמטית של משקפי השמש, תסתיר את חדירת החום דרך פתחי המשקף ואף תאטום את העין מפני משבב רוח חזקים הגורמים כאמור גם הם ליובש. הקיץ גורר מלבד החום ובגללו- שימוש במאווררים ובמזגנים. אלה משפיעים על לחות העין וגורמים ליובש בה.

יובש וטיפול לייזר להסרת משקפיים
אחת התופעות הקשורות ביובש בעין, היא יובש לאחר טיפול לייזר להסרת משקפיים. הדבר הזה בהחלט שכיח ואין צורך להילחץ. ברוב המקרים יספיקו טיפות העיניים לשם מניעת התופעה- הנמשכת עד כשלושה חודשים. הראשונות בתקופה הראשונה שלאחר הניתוח ישנה רגישות יתר ליובש ולכן המנותח נוטל טיפות הרטבה שמסייעות לעין לשמור על רטיבות.
יש לציין כי במהלך בדיקת התאמה הסרת משקפיים בלייזר- מתבצעות בדיקות לגילוי יובש, כאשר במידה והתגלה יובש כרוני וקיצוני במיוחד- ייפסל המועמד לניתוח

דלקת בלפיטיס
דלקת זו היא דוגמא קיצונית למצב שבו אחת מתופעות הלוואי היא יובש וצורך מעיק של גירוד בעין. בלפריטיס היא דלקת עפעפיים הגורמת יובש ומצריכה טיפול מיוחד וספציפי של שטיפת הריס והעפעף ומתן קומפרס חם באזור. ניקוי סטרילי של המקום הוא חיוני בבעיית עור מסוג זה, לצד מתן משחות אנטיביוטיות מקומיות השומרות על המרקם של בלוטות השומן שעל הריסים. משחות או טיפות אלו הינן ספציפיות למקרה בלפיטיס, כך שטיפות מסוג אחר אינן תואמות למקרה זה. 
ושוב נזכיר, מדובר בדלקת חריגה , וכי ברוב המקרים יספיקו הטיפות השגרתיות להרטבת העין ומניעת היובש הסטנדרטי.

ומה עם עדשות מגע?
באופן כללי, מומלץ בתקופת יובש בעין לתת לה "לנשום" ולא להרכיב עדשות מגע. באם הדבר הכרחי, חשוב לציין, כי ישנן טיפות עיניים מיוחדות המתאימות למרכיבי העדשות, כאשר השימוש בהן נעשה ללא הוצאת העדשה, אלא ישירות ובהזלפה אל העין נושאת העדשה. 
אדם הסובל מיובש בעיניו ומרכיב עדשות מגע, יסבול מאותם תסמינים של אדם עם יובש שאינו מרכיב עדשות, כמו: עקצוץ, גירוי וצריבה. אלא שבמקרה זה יש לנקוט בצעדים נוספים: אדם הסובל באופן חריג מתסמונת העין היבשה, אינו מתאים כלל להרכבת עדשות מגע! גם מי שאינו סובל מתסמונת זו חייב להיבדק אצל אופטומטריסט או רופא עיניים ולבדוק אפשרות החלפת העדשות מרכות לקשות.

פרופ' קיזרמן הינו מומחה לניתוחי לייזר, קטרקט וקרנית. מנהל רפואי ב- CARE VISION ומוסמך רפואה מטעם האוניברסיטה העברית, התמחה ברפואת עיניים בבית-החולים הדסה בירושלים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב