דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ביטוח נסיעות 

מאת    [ 21/09/2011 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1801 פעמים ]

חוק ביטוח בריאות ממלכתי קובע כי כל תושבי מדינת ישראל זכאים לסל בריאות ולשירותי רפואה הניתנים בפועל על ידי קופות החולים. ולכן נשאלת השאלה מדוע מומלץ לנוסעים לחו"ל לרכוש ביטוח נסיעות אם הם כבר מכוסים על ידי חוק זה. אז זהו שמדובר בחוק טריטוריאלי, כל עוד אתם בתחומי מדינת ישראל החוק יחול עליכם אך מרגע שאתם יוצאים מגבולות המדינה אף אם מדובר במספר שעות, החוק בטל מבחינתכם ורשויות המדינה אינן עוד אחראיות לבריאותכם, מה עוד שמדינת היעד אינה מכירה בכם כלל ובעצם אתם נותרתם כעת ברשות עצמכם בלבד.

לפיכך מומלץ לכל נוסע לחו"ל לרכוש ביטוח נסיעות ללא כל קשר למצב בריאותו, יעד הטיסה ואופי נסיעתו. אין לדעת מה יצוץ במהלך שהייתכם בחו"ל ולכן כדאי להיות מכוסים, לא כדאי לתת צ'אנס לגורל. ביטוח נסיעות מכסה מגוון הוצאות רפואיות ונלוות בהתאם למוגדר בפוליסת הביטוח. בהתאם לכך חיוני כי תעיינו היטב בפוליסת הביטוח המצורפת בטרם רכישת ביטוח הנסיעות, בשים לב האם ביטוח הנסיעות נותן מענה ראוי לכל צרכיכם באשר הם או שנדרש להרחיבו.

לרוב ביטוח נסיעות מוצע בתחילה בגרסתו הבסיסית והמצומצמת כך שהוא מתאים בעיקר לחופשה רגועה ללא עיסוק בספורט אתגרי ולאנשים בעלי מצב בריאותי תקין ללא מחלות קיימות. במידה ואתם סובלים ממחלה קיימת או נוטלים תרופות באופן קבוע תידרשו להצהיר על כך בפני הגוף המבטח בטרם לרכישת ביטוח הנסיעות ולשלם תוספת לפרמיה ובתמורה תקבלו כיסוי והרחבה אף למקרה של התפרצות המחלה הקיימת.

עם זאת הגוף המבטח מתנה את אישור הפוליסה בכך שתצהירו שלא חלה הרעה במצב בריאותכם בחצי השנה האחרונה. במידה ושוחררתם לאחרונה מאשפוז בבית חולים תתבקשו להציג אישור שחרור מטעם בית החולים וכן אישור מטעם רופא מטפל.

אם אתם שוקלים לעסוק במהלך נסיעתכם בחו"ל בספורט בכלל ואתגרי בפרט מומלץ כי תרחיבו את פוליסת הביטוח ותרכשו הרחבה המכסה ספורט אתגרי כגון רפטינג, סנפלינג, טיפוס הרים, בנג'י ועוד. כמו כן לעוסקים בספורט חורף הכרחי לרכוש הרחבה של ספורט חורף המכסה סקי וסנובורדינג. עלות הרחבה זו מסתכמת בדרך כלל בתוספת קטנה יחסית ביחס לכיסוי המקיף ולכן מומלץ בכל מקרה לבטח את עצמכם כך שלא תצרכו להגביל עצמכם בזמן הטיול לפעילות זו או אחרת ותרגישו בטוחים לכל אורך הדרך.

ביטוח נסיעות מכסה כאמור מגוון הוצאות רפואיות כמו אשפוז בבית חולים, ניתוחים, ביקור רופא מומחה, רכישת תרופות, טיפולי שיניים דחופים וכן הוצאות נלוות כגון הטסה רפואית ממקום האירוע לבית החולים הקרוב, הטסה רפואית לישראל במקרה הצורך, הטסת קרוב משפחה למדינת היעד ועוד.

מלבד ההוצאות הרפואיות ביטוח נסיעות מכסה אף ביטוח מטען במקרה של אובדן או נזק למטען האישי. ביטוח המטען לרוב הינו מוגבל ולכן הכרחי לבדוק מה בדיוק מכוסה תחת ביטוח זה. שימו לב מה גובה הכיסוי בנוגע לתכשיטי יוקרה וחפצים בעלי ערך, אמצעים טכנולוגים וכו', במקרה ואתם נוסעים עם מחשב נייד או טלפון סלולארי מומלץ לוודא כי ביטוח המטען מכסה ציוד זה ובמידה ולא מומלץ לרכוש הרחבה זו. אז שתהיה לכם נסיעה מהנה ובטוחה, בהצלחה.

 

יגאל כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב