דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים באמצעות האינטרנט 

מאת    [ 21/09/2011 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 2666 פעמים ]

 

"די, אני כבר לא יכולה איתו יותר…" "אני לא יודעת מה לעשות איתו" "חשבתי שהורות צריכה להיות דבר נעים" "למה הבן שלי לא מצליח כמו אחרים?" "איך אפשר להציב גבולות ?" "האם זה נכון להעניש? לחזק?" "זה מרגיש כאילו לקחו לי את הילד שלי…"

אם אחד המשפטים הללו מעורר אצלכם הד, או שאצלכם זה בעצם משפט קצת אחר, אולי הגיע הזמן להדרכת הורים, כי אפשר לעשות שינוי…

מהי הדרכת הורים?

הדרכת הורים, או ייעוץ להורים, הוא תהליך בו איש המקצוע (בדרך כלל פסיכולוג) משוחח עם ההורה בנושאים הקשורים להורות, לטיפול בילד, בקשיים הממוקדים בילד, או ביחסים בינהם. בעשורים האחרונים, גדלה ההבנה לגבי ההשפעה המכרעת שיש להורים על הילד, ומכאן לחשיבות של התערבות ועזרה לילד דרך מתן הדרכה להורים. הדרכה להורים יכולה להתבצע ברבדים שונים ובדרכים שונות, לפי הצורך. הדרכה שתוביל לשינוי היא בדרך כלל תהליך של מספר מפגשים, בהם מתמקדים הן בילד הן בהורה והן ביחסים בינהם. ההדרכה יכולה להיות ברמות עומק שונות לפי צרכי הההורה: ההורה יכול להעלות שאלות קונקרטיות הקשורות להתפתחות, ולקבל ייעוץ קונקרטי לגבי התנהגויות עם הילד, הדפוסים המצופים בגילאים שונים, או המלצות לדרכי התערבות. הורה אחר יכול  להעלות קשיים שלו כהורה אל מול הילד, ולחפש יחד עם המדריך דרכים ייעילות יותר של יצירת קשר עם ילדו. הורה אחר יכול לנסות לזהות, יחד עם המדריך, מהם המחסומים הפסיכוליגיים שלו עצמו, המקשים עליו בתקשורת עם ילדו. אתם תופתעו לגלות עד כמה עצם העובדה שאנחנו כהורים לוקחים לעצמנו את הזמן  כדי לנסות ולהבין מה קורה לנו מול הילד, יוצר שינוי משמעותי הן בחיינו והן בחיי ילדינו.

מהי הדרכת הורים באינטרנט?

באינטרנט ניתן לערוך הדרכת הורים בשתי דרכים:

הדרכה דרך המייל – אתם כותבים מה מטריד אתכם, מעלים שאלות ומחשבות לגבי ילדיכם או לגבי ההורות שלכם, והמטפל קורא, חושב, ומשיב. מומלץ לקרוא את אחת הכתבות באתר על טיפול במייל כדי להתרשם מדרך התנהלות הזו.

הדרכה דרך צ'ט / וידיאו צט -  בדרך זו קובעים שעת "מפגש מכוון" ונפגשים בתוכנת הצ'ט; אתם בבית שלכם, והפסיכולוג בחדר העבודה שלו. מתנהלת שיחת צ'ט/ וידיאו צ'ט בת חמישים דקות,  בה אתם פורשים את השאלות, קשיים תהיות ומחשבות, והמדריך משיב ומגיב.

מומלץ מאוד לערוך הדרכת הורים כאשר שני ההורים מעורבים בהדרכה. המעורבות של שני ההורים יכולה להיות בדרכים שונות – חשיבה משותפת, כאשר רק אחד ההורים כותב, ישיבה משותפת ליד המחשב לכתוב ולקרוא, או כתיבה נפרדת כאשר כל אחד קורא מה שהשני כתב. לעתים תגלו שעצם הישיבה לכתיבה או חשיבה משותפת, יכולה לגרום לשינו משמעותי. אם מסיבה כלשהי אין אפשרות לבצע הדרכת הורים בשניים, גם הדרכה ליחיד היא משמעותית וחשובה. תתפלאו לגלות עד כמה יעילה יכולה להיות הדרכה דרך האינטרנט. יש משהו בחוסר הפורמליות שלכם, בנוחות, בבית שלכם. אתם תמצאו את עצמכם מסוגלים לכתוב, לשאול ולחשוף ברמה גבוהה ומעמיקה יותר מאשר במפגש פנים אל פנים. אם התנסיתם בהתכתבויות דרך האינטרנט, אתם בוודאי יודעים כי קשר אינטרנטי, דווקא בגלל העדר החשיפה של הצד השני, יכול להיות לעתים בעל עוצמה רבה. כך גם קשר עם מטפל או מדריך.

כמה פרטים מעשיים:

1. סודיות – חשוב להדגיש גם כאן כי אנשי המקצוע הנותנים הדרכת הורים הם אנשי מקצוע מוסמכים המחוייבים לאתיקה המקצועית, ובינהם כמובן לסודיות . גם בשימוש באינטרנט יש כללים לגבי דרכי השמירה על סודיות. עם זאת אף מערכת איננה יכולה להבטיח סודיות מוחלטת שאינה מופרת על ידי תקלות טעויות אנוש או זדון, קיראו זאת בתנאי השימוש באתר.

2. מצבי חרום – העבודה באינטרנט מעצם טיבה אינה יכולה לתת מענה מספק במצבים נפשיים אקוטים. אם ילדיכם או אתם במצב נפשי קשה, מחשבות אובדניות או צורך דוחק בעזר בעת משבר, אנו ממליצים לכם לפנות לעזרה מתאימה, תוכלו להיעזר ברשימת הקישורים שלנו לשם כך.

3. שיחת הכרות טלפונית – אנו ממליצים כי לפני תחילת ההדרכה תתבצע שיחת הכרות טלפונית בינכם לבין איש המקצוע שתעבדו איתו.

4. תשלום – למידע על מחיר הייעוץ ודרכי התשלום פנו למדור "מחירים ותשלום" באתר.

5. אז איך מתחילים הדרכת הורים באינטרנט? כדי להתחיל אתם מוזמנים למלא את שאלון המיקוד שלנו או לפנות ישירות לאחד מאנשי הצוות.

מרכז "בנפשי"  הוקם בשנת 2008 , ובו פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, מטפלים באמנות, שלצד העבודה המקצועית בקליניקה ובשירות הציבורי התמחו לאורך השנים גם במתן טיפול וייעוץ באמצעות האינטרנט ( E Therapy).
מרכז בנפשי מציע טיפול פרטני, ייעוץ זוגי וייעוץ הורי בעברית, דרך האינטרנט, ממטפלים מנוסים, ובמחירים "ישראליים".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב