דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסדרת מעמד צבאי - עורכת דין דנה נוף 

מאת    [ 20/09/2011 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 5044 פעמים ]

על פי חוק, נדרש כל קטין שהינו אזרח ישראלי המתגורר בחו''ל עם הוריו, להסדיר את מעמדו הצבאי בהגיעו לגיל 16 וחצי.

  • קטין יחשב כאזרח ישראלי, גם אם רק אחד מהוריו ישראלי.
  • אזרחותו של קטין נקבעת על פי אזרחות הוריו ולא על פי מקום לידתו. לפיכך, גם מי  שנולד בחו''ל להורים ישראליים הינו אזרח ישראלי.
  • במידה והקטין נולד בארץ, ניתן להסדיר את מעמדו הצבאי רק במידה ועזב את הארץ עם הוריו לפני גיל 16.
  • לצורך הסדרת מעמד צבאי נדרשת נוכחותו האישית של הנערה בקונסוליה. באם מדובר בקטין (מתחת לגיל 18) חובה עליו להגיע עם אחד ההורים.

הסדרת מעמד:

מתוך הבנה שקיימים ישראלים השוהים דרך קבע בחו"ל נקבע כי כל מיועד לשירות בטחון, נער או נערה השוהה דרך קבע בחו"ל בכל מעמד שהוא, חייב/ת  להתייצב עם הגיעו/ה לגיל 17, לפי חוק שירות ביטחון, בקונסוליה הקרובה למקום מגוריו, לשם רישום כנדרש בחוק שירות ביטחון והסדרת מעמדו לפי חוק שירות ביטחון. אם שהה באותו זמן בישראל, יתייצב בלשכת הגיוס האזורית הקרובה למקום שהייתו בישראל.

ניתן למלא את הטפסים הדרושים בקונסוליה, יש להציג דרכונים ישראלים וזרים (במידה וקיימים) של שני ההורים ושל הנערה, המכסים את פרק הזמן מאז יום הולדתו של הנערה ועד תאריך ההתייצבות בקונסוליה.  במידה ולאחד מההורים ואו הנערה הונפק דרכון חדש במהלך תקופה זו, יש להציג גם את הדרכון הישן.   במידה ולא הוצגו כל הדרכונים הנדרשים, על הנערה להציג אישור לימודים מגיל 16. על ההורים להציג אישורי עבודהלימודים או כל אישור אחר היכול להעיד על מגורי קבע בחו"ל.  במידה וההורים גרושים, על ההורה בעל החזקה להציג תעודת גירושין ומסמכי חזקה, וכן את דרכונו. 
באם נמצא מבדיקת הדרכונים כי מרכז חייו של הנערה הוא בחו"ל, יוענק לו מעמד של "בן מהגרים". פירוש הדבר כי גיוסו לצה"ל נדחה כל עוד הוא מתגורר באופן קבוע בחו"ל עם הוריו

 
בן מהגרים - מיועד לשירות ביטחון, אזרח ישראלי, אשר נולד בחו"ל או שעזב את ישראל בליווי הוריו עד הגיעו לגיל 16.

אם אחד ההורים חי בארץ, עליו להוכיח כי נמצא בחזקת ההורה השוהה בחו"ל. אם שני ההורים חיים בארץ - לא יוכר כבן מהגרים, אלא אם ההורים שבו ארצה אחרי שמלאו למיועד לשירות ביטחון 21.
מי שלא מוכר כבן מהגרים - אינו זכאי לדחיית התייצבות וחייב לחזור ארצה, אלא אם: חי עם הוריו בחו"ל - זכאי לדחיית התייצבות עד לסיום לימודיו התיכוניים עד סיום כיתה י"ג - המקבילים לבגרויות בארץ. באם הוריו בארץ - זכאי לדחיית התייצבות עד תום לימודיו בלבד. במידה והנערה עזב את הארץ לאחר גיל 16 (עם או בלי הוריו), או במידה ולא הוצגו כל הדרכונים הנדרשים,  יועבר המקרה לבדיקת הצבא.

מהגר  - עולה חדש שעלה מגיל 16 ועזב תוך שנתיים מיום הגעתו. עד גיל 20 חייב לעזוב עם הוריו. מעל גיל 21 - ללא הורים.

בן שליחים - מיועד לשירות ביטחון השוהה בחו"ל עם הוריו או אחד מהם, כאשר אחד מהם מייצג גוף ישראלי - ממשלתי, ציבורי, פרטי או אחר. באם חי עם הוריו בחו"ל  למטרת שליחות – תאושר דחיית גיוס עד גיל 20, באם ההורים בארץ התייצבותו תדחה עד לסיום לימודיו רק לאחר  שיוכיח כי  מרכז חייו בחו"ל.

 משכי ביקור בארץ מבלי לאבד מעמד:

 ביקורים בישראל תקופה מצטברת של 120 יום, בכל שנה קלנדארית (בין ה-1 לינואר ועד ה-31 בדצמבר באותה שנה) או לשהות פעם אחת בישראל למשך שנה.

 לימודים תיכוניים בארץ מבלי לאבד מעמד:  מכיתה י’ ועד כיתה י"ב - עד שתי כיתות, הוריו בחו"ל (בן מהגרים יליד הארץ, אם היגר עם הוריו טרם מלאו לו 14.

כל חריגה ממשך הביקור הנ"ל תבטל  המעמד כבני מהגרים, ותחייב גיוס, לכן יש להקפיד שלא לחרוג מהזמן המותר לשהייה בישראל.


עורך דין צבאי דנה נוף, עו"ד ומגשרת

טלפון: 04-8682000
שדרות הפל"ים 2, בניין אורן, חיפה

   
אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת, או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושא. בכל מקרה ספציפי יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד

עו"ד דנה נוף בעלת אישור לייצג חיילים בפני בתי דין צבאיים. ביצעה שרות ארוך בצה"ל במגוון תפקידים, בין היתר: קצינת כ"א פיקודית בפיקוד המרכז, קצינת שלישות באיו"ש ובדובר צה"ל. בתפקידה האחרון - קצינת בית דין צבאי מחוז שיפוט צפון – במסגרתו, שימשה  גם כשופטת בהרכבי בית הדין הצבאי בתיקים רבים ביניהם:  תיקי עריקים, סמים, הטרדה מינית,  שימוש בלתי חוקי בנשק, אלימות, גניבה ועוד.  רס"נ  (במילואים בפרקליטות הצבאית).
תחומי עיסוק:
דיני צבא:  כסנגורית צבאית, מלווה  עו"ד נוף את לקוחותיה בכל שלבי התהליך המשפטי. החל בהכנה לחקירות מצ"ח, דיוני מעצר וייצוג בבתי דין צבאיים בכל הארץ בנוגע לכתבי אישום שהוגשו כנגד חיילים בחובה, קבע ומילואים  בעבירות השונות.
עו"ד נוף מתמחה בהסדרת מעמד וייצוג של "עריקי חו"ל" בסדיר ובמילואים, "משתמטי גיוס", "בני יורדים", וישראלים תושבי חו"ל אשר זקוקים מסיבות אלו ואחרות להסדרת מעמדם בצה"ל טרם הגעתם לארץ.  בנוסף, כבעלת רקע צבאי -  שלישותי ומשפטי, מטפלת עו"ד נוף בליווי ו/או ייעוץ ו/או ייצוג בהליכים מנהליים מול רשויות הצבא:
בדין משמעתי (דמ"ש), קבו"ד (קצין-בודק), ווח"ק (ועדות חקירה). בהליכי התרת התחייבות לשירות קבע (גם עתודאים) מול צה"ל, ב'ועדת הערר החדשה' (בי"ד לעבודה לחיילים)בוועדות הצבאיות שונות: ועדה לעיון בעונש (וועדות שליש וחצי),  ועדה 210 (להעברת כלואים למתקני כליאה אזרחיים), ועדת סמים במיטב, וועדה להתרת התחייבות קבע (גם עתודאים), ועדת שחרור במסגרת "גילאי ביניים" (טיעון בפני הגורם המוסמך וערעור לראש אכ"א), ועדת הדחה, השעיה ,העברה מתפקיד, ביטול מינוי במסלול רנ"ג.  טיפול בקיצור תקופת מחיקת רישום פלילי טרם הגיוס לצה"ל ובמהלך השירות
 תביעות נכה צה"ל:
ייצוג אנשי כוחות הביטחון  (חיילים, שוטרים שב"ס, שב"כ וכו') והגשת תביעה לאגף השיקום במשרד הביטחון בגין מחלה / חבלה לפי חוק הנכים (תגמולים ושיקום).                           
דיני משפחה ודיני ירושה:
עריכת הסכמי ממון לפני ובמהלך נישואין, הסכם חיים משותפים (ידועים בציבור), הסכמי גירושיןצוואות יחיד, צוואות הדדיות לבני זוג, טיפול בקבלת צו קיום צוואה , צו ירושה  ועוד.
 עו"ד על דנה נוף:
בוגרת  M.B.A במנהל עסקים, B.A. במדעי ההתנהגות ו LL.B.  סיימה התמחות בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה אצל כבוד השופטת שושנה ברגר. רס"נ במילואים, מתנדבת למילואים בסנגוריה הצבאית,  חברת מערכת בעיתון לשכת עורכי הדין - מחוז חיפה,  חברה בועדת צבא וביטחון בלשכת עורכי הדין, חברה במועצה לשלום ובטחון. מתנדבת וחברה במועדון רוטרי חיפה (יו"ר ועדת גישור, יו"ר ועדת קליטה, ס. מזכיר כבוד).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב