דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיזם הצילום של טוניק- האמת העירומה 

מאת    [ 20/09/2011 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2610 פעמים ]

ספנסר טוניק לא ויתר על המיזם שלו- צילום עירום המוני באחד החופים של ים המלח. מתברר שהמועצות האזוריות לחופי הים, תמר ומגילות, לא התלהבו מהיוזמה ולא היו מוכנות להקצות לה תקציבים או שרותי שמירה. ובלי כסף, כידוע, קשה להתפשט.

מיצג העירום של ספנסר עורר ויכוח ציבורי גדול מאז שפורסמה הידיעה על התוכנית. הרבה מאד שטויות נאמרו בויכוח הזה וגם לא מעט קלישאות יומרניות.

נתחיל בשטויות. "צילום העירום ההמוני יקדם את סיכוייו של ים המלח להיבחר לאחד משבעת פלאי עולם". מה זה החרטא הזה? האם ההמונים ברחבי העולם באמת יתפעלו מים המוות שלנו בזכות הכמויות האדירות של שדיים וישבנים שייחשפו על חופו?

חשוב מאד לקדם את התיירות לים המלח, להפיץ בעולם את היתרונות הרפואיים והתיירותיים של האיזור המקסים והמיוחד הזה. מועצת תמר עושה את זה בפסטיבל תמר השנתי ובקונצרטים אדירים כמו "איאדה" שנערך לא מזמן על פסגת המצדה (בקונצרט הזה שימשתי, כמשנה לנשיא קב' ח.א.ש ביטחון כאחראי על שרותי שמירה ואבטחה). ככה משפרים את תדמיתו של ים המלח. ככה מושכים תשומת לב עולמית לפלא הזה, גם אם הזמרות מופיעות בלבוש מלא.

ההבל הבא. "אם יבוטל הצילום תהיה זו פגיעה קשה בחופש הביטוי ובעיקר בחופש הביטוי האומנותי." או כפי שניסח זאת הצלם האומן "אפשר לסגור את כל המוזיאונים בעולם". אני מוכן במאמץ רב לראות בגופות חשופים יצירה אומנותית. אבל גם אם מאסות של גברים ונשים עירומים הם יצירת אומנות, אין שום חובה על רשויות ממשלתיות או מוניציפאליות לתקצב אותה או לספק ולהקצות משאבים כגון שרותי שמירה או שרותי אבטחה. אם טוניק רוצה לצלם עירום הוא מוזמן לעשות זאת במקום מוצנע בשעות הנוחות לו ולמצולמים- על חשבונו או על חשבונם. ההימנעות מהזרמת כסף ציבורי למיזם איננה פוגעת בחופש שלו לצלם.

ועוד שטות אחת."אם יבוטל הצילום תהיה זו כניעה לחרדים/ לדתיים". לא צריך להיות דתי כדי להסתייג מעירום פומבי דבר שבקלות יכול לצור מהומות שבהם נאלץ לצנן או לשמור על ידי חברות של שרותי שמירה מה שעלול להצטלם פחות טוב מהעירום. תושבי תמר אינם דתיים אבל זכותם להתנגד לכך שמקום המגורים שלהם יזוהה עם התערטלות פוטוגנית, יותר או פחות.

ועכשיו לקלישאות הגובלות בהעמדת פנים. "טוניק מגלה עניין במצבו של ים המלח הנמצא בתהליך התייבשות" אמרו במועצת מגילות כשעוד תמכו בפרויקט. הטיעון הזה חוזר גם היום בפיהם של התומכים במיזם. כלומר, זה לא רק יצירת אומנות אלא מאמץ להציל את ים המלח, היורד מטר בשנה(!),שמירה מסכנת ההתייבשות. איך בדיוק יעלה המפלס אחרי צילום העירום? לא ברור. אבל העיקר שספנסר טוניק מודאג.

 

בקיצור, זכותו של טוניק ספנסר לצלם עירום, ובלבד שלא יכפה על מי שאינם רוצים בכך לצפות במיזם. אבל נא לשמור על פרופורציות  ועל טיעונים מתקבלים על הדעת.

 

??


*הכותב: גיא עטיה, המשנה לנשיא קב' ח.א.ש ביטחון, המתמחה בביטחון, שרותי שמירה ואבטחה בארץ ובעולם והמשווקת את לחצן המצוקה הסלולארי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב