דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכנולוגיית זיהוי הפנים יעילות ומיקוד בפרסום 

מאת    [ 18/09/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2187 פעמים ]

אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה שנוגעת כמעט בכל רובד בחיינו. המהפכה הדיגיטלית משנה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים, אוספים מידע, צורכים תכנים, צורכים מותגים, או במסגרת תפקידינו – מייצרים חוויות בשם המותגים.

 

לאחרונה סקרנו בבלוג שלנו את טכנולוגיית זיהוי הפנים. המאמר הבא מבשר על הפרסום העתידי שעושה שימוש בטכנולוגיה זו, ובכך לוקח עוד צעד קדימה את הפרסום הפיסי-טלי (phygital advertising)

הודות לטכנולוגיית זיהוי הפנים, הפרסום בעולם האמיתי עשוי להפוך לדומה יותר לזה שבעולם הרשת. ההבדל הוא שבמקום שיבחרו עבורך פרסומות לפי קבצי ה-Cookies שלך, המגלים את גילך, מינך, ההכנסה המשוערת שלך והתכנים המועדפים עלייך, שלטי חוצות בעלי חיישני זיהוי פנים – יתאימו לך פרסומות בהתאם למה שהפנים שלך אומרות עליך.

ה-L.A. Times, כבר כתב על מלון בלאס וגאס, אשר משתמש בזיהוי פנים להכוונת המלצות על מקומות הבילוי הנכונים. בתי קזינו כמובן, משתמשים בזיהוי פנים כמובן גם למטרות אבטחה. בקנדה, משתמשים בזיהוי פנים למציאת וסילוק מהמרים מכורים.

נראה שטכנולוגיית זיהוי הפנים נכנסה אל תקופת הפריחה שלה, כאשר צוות חוקרים מ-CMU, הצליחו לאתר פרטים אישיים של אנשים בעזרת טכנולוגיות זיהוי פנים פשוטות בזמן קצר ביותר.

כאשר אנו מדברים על טכנולוגיית זיהוי פנים, אנו מתייחסים לשני סוגים עיקריים:
הראשון, אשר נעשה בו שימוש בידי כוחות הבטחון, פייסבוק ומשרד הרישוי, המתאים מידע לפנים אשר זוהו. הסוג השני, סורק את פנינו ומנסה למצוא מאפיינים כמו גיל ומין. רוב המפרסמים משתמשים בסוג השני, בכדי להפחית את הטענות בנוגע להפרת פרטיות.

אחד השימושים הידועים יותר בטכנולוגיה, (אסטרטגיה שיווקית באינטרנט)
מתוכנן על ידי אדידס ורשת המזון "Kraft", אשר הכריזו כי הם מעוניינים להפנות מידע פרסומי ישירות לרצים או לאכלנים, לפי מין וגיל, לדוגמה: לאישה מבוגרת, אדידס תציג נעליים המתאימות לגילה, במקום נעליים לצעירות:
"אדידס עובדת עם אינטל, בכדי להטמיע ולבחון קירות דיגיטאליים עם זיהוי פנים,  (קידום עסק באינטרנט) במבחר חנויות בארה"ב ובריטניה. אם אישה בת 50 תעצור מול הקיר, 60% מהנעליים שיוצגו לה – יהיו מותאמות לגילה, כאשר 40% הנותרים יהיו דגמים רנדומאליים ואביזרים."

בינתיים, בקראפט יודעים איזה סוג מקרוני יש להכין: "החברה במגעים עם רשת סופרמרקטים, להתקנת מתקני זיהוי פנים. במידה ויזוהה כי את אישה בגיל 25-29, התוכנה תניח כי יש לך ילדים קטנים בבית ולכן תמליץ לך על מתכונים להעשרת המקרוני-גבינה של החברה" אומר דונלד קינג, סמנכ"ל חוויית קניה של קראפט.

החוששים לפרטיות מודאגים מהאפשרות שהמצלמות יתממשקו לזיהוי הפנים שבפייסבוק, ואז התוכנה לא תצטרך לשער מי אנחנו, אלא פשוט תסרוק את הנתונים האישיים שלנו. הרעיון אמנם נשמע רחוק אך הוא אפשרי אם פייסבוק תחליט להכנס לענייני הפרסום בזיהוי פנים.

פייסבוק כבר הואשמה לא מעט פעמים בהפרת הפרטיות של הגולשים באתר, תוך הכוונת פרסומות יעודיות לגולשים. אפשרויות אלו, יכולות בקלות לקחת צעד ענק קדימה את עולם הפרסום הממוקד, במידה ופייסבוק אכן תחבור לפרסום במוקדים חיצוניים.

FrameME היא חברת ניו-מדיה, צעירה וחדשנית, אשר מציעה שירותי photoMarketing (שיווק על בסיס תמונה) כפלטפורמה פרסומית להעברת מסרים שיווקיים הן בעולם הפיסי והן בעולם הדיגיטאלי.לפרטים נוספים: http://www.frameme.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב