דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה ללמוד פילוסופיה? 

מאת    [ 18/09/2011 ]

מילים במאמר: 310   [ נצפה 3332 פעמים ]

כולם יודעים כי לימודי הפילוסופיה הם לא לימודים מכווני קריירה, ולמרות זאת, הפקולטות לפילוסופיה פורחות מתמיד. מה יש בה, בפילוסופיה, הקורץ לכל כך הרבה אנשים מכל המגזרים, הגילאים והמינים?

מה היא בעצם פילוסופיה?

המילה פילוסופיה היא במקורה יוונית ומשמעותה: אהבת החכמה. במסגרת לימודי פילוסופיה נחשפים התלמידים לתיאוריות פילוסופיות שונות של גדולי ההוגים בכל הזמנים: סוקראטס, אפלטון, אריסטו, ניטשה, סארטר, בובר, דקארט, קאנט ואחרים. אבל לא זו מהות הלימודים. במסגרת לימודי הפילוסופיה לומדים לשאול שאלות. לומדים להביט על העולם מזוית ראיה חדשה המאפשרת קיום דיאלוג עם עצמך ועם אחרים, גם בנושאים בהם אין תשובות. הפילוסופיה הופכת את הלא נודע, הבלתי ודאי, מאיזור מפחיד ממנו כדאי להתרחק לאתגר מחשבתי מסקרן ודורש חקירה.

עם התקדמות הלימודים התלמידים מפתחים את היכולת לבקר, לשאול שאלות, לזהות הנחות יסוד העומדות בבסיס תיאוריות והחלטות שונות ולערער עליהן וגם לבקר סוגיות חברתיות ופוליטיות. הפילוסופיה עוזרת לקבל החלטות בצורה מודעת, תוך שמירה על חופש מחשבה, עוזרת לשאול שאלות, לחפש תשובות ולגזור בסופו של דבר מסקנות עצמיות ומקוריות מתוך מחשבה מודעת. 

מי הולך ללמוד לימודי פילוסופיה?

לימודי פילוסופיה הם לימודים שיעשירו כל אחד ובכל תחום, הם לימודים לחיים. ישנם רבים הפונים ללימודי הפילוסופיה כפרק ב' בחיים. לאחר שכבר רכשו מקצוע ופצחו בקריירה המספקת להם את כל צרכי הגוף, הם שבים לספסל הלימודים כדי לרכוש את הכלים ולהזין גם את צרכי הנפש. כך, נמצא על ספסלי החוג לפילוסופיה סטודנטים מבוגרים רבים בעלי מקצועות שונים.

במקביל לסטודנטים אלו, גם צעירים רבים מעשירים את לימודיהם בלימודי פילוסופיה כחוג משני ללימודי המקצוע העיקריים שלהם. ישנם אף אלו הבוחרים להתמסר לתחום הפילוסופיה בשלמות תוך מחשבה על תארים מתקדמים או הוראה בתחום הפילוסופיה.

לא לשווא נקרא התואר השלישי PhD – דוקטור לפילוסופיה, לימודי הפילוסופיה מקנים בסיס מוצק לכל יתר תחומי הלימוד, ואף החיים עצמם. הלימודים מכשירים את האדם להפיק את המירב מיכולת המחשבה שלו, מלמדים אותו לשאול את השאלות הנכונות, לזהות דפוסים, לגבש מסקנות ולהחליט החלטות - כישורים הדרושים לכל תחום או עיסוק בחיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב