דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפלות חוזרות ובעיית השרשה ברפואה הסינית 

מאת    [ 17/09/2011 ]

מילים במאמר: 1133   [ נצפה 5491 פעמים ]

 

הפלות חוזרות ,בעיית השרשה והרפואה הסינית

דימום והפלה בשליש הראשון להריון

דימום לדני בהריון מעורר תמיד חשש להפלה ועל כן מצב זה קרוי בפי הרופאים "הפלה מאיימת". יש לדעת שבכמעט שליש מההריונות מופיעה בשלב כל שהוא הפרשה חומה או דמם לדני ועל כן לא כל דימום מסתיים בהפלה. אך כאשר הרופא מוצא בבדיקה כי צוואר הרחם פעור, הוא יאבחן "הפלה בלתי נמנעת", כלומר מצב שבו כמעט בוודאות ההריון יסתיים בהפלה.

 

גילאי האישה והקשר להפלות

קיים קשר הדוק בין שיעור ההפלות לגיל האישה. השכיחות של הפלות הינו 12% בנשים בנות 20 אבל השכיחות עולה לכדי 26% בקרב נשים בנות 40 שנה. למעשה, אם בודקים לנוכחות הריון משלב מוקדם לאחר הביוץ, מוצאים כי שיעור ההפלות מעבר לגיל 40 מגיע ל- 75%! הבנה של עובדה זו עשויה לסייע בידי הזוגות להתמודד עם אובדן הריון מוקדם. ניתן להדגים את השפעת הגיל בדוגמא אחרת. אצל אישה שהרתה לאחר טיפול בהפריה חוץ גופית הסיכוי להפלה בגיל 30 הוא בערך 15%, בגיל 40 כ- 30%, ובגיל 43 שנה ויותר-- למעלה ממחצית מההריונות מסתיימים בהפלה. הסיבה לעליה בשיעור ההפלות קשורה בעיקר בעליה בשכיחות בעיות כרומוזומאליות עם הגיל, אך קיימת גם עליה בשיעור ההפלות של עוברים ללא בעיה גנטית.

מה הם הסיבות להפלות חוזרות ? 

לאחר שאישה חוותה שלוש הפלות רצופות מאבחנים שהיא סובלת מנטיה להפלות. במקרה זה האישה תופנה לברור הסיבה להפלות. במצבים מסויימים, למשל באישה בת 40 שנה ויותר, ייתכן וכבר לאחר שתי הפלות תופנה האישה לברור.


    • הפלות חוזרות עקב קרישיות יתר (פקטור 5 , חוסר בחלבון S , חוסר באנטי תרומבין 3 ותסמונת האנטי פוספוליפיד).
    • הפלה עקב הפרעות הורמונאליות, רמות פרוגסטרון נמוכות, אי ספיקת הגופיף הצהוב, בעיות של איזון בלוטת התריס .   
    • . הפלה עקב בעיה מכנית , רירית רחם דקה מדי.
    • הפלה הקשורה לגורמים מבניים כגון :רחם דו קרני ומחיצה ברחם, אי ספיקה של צוואר הרחם.
    • הפלה על רקע גורמים גנטיים.
    • הפלה על רקע לא מוסבר.
    • גורמים סביבתיים: עישון, אלכוהול ושתיה של כמויות גדולות של קפה, דווחו בקשר עם שכיחות מוגברת של הפלות חוזרות. נראה שקיים קשר ישיר בין מספר הסיגריות שהאישה מעשנת לסיכון להפלה. לפעילות גופנית וקיום יחסי מין אין השפעה לרעה על הסיכון להפלה, ומנוחה במיטה לא מסייעת במניעת הפלות.

 o       סטרס, חרדות ודיכאונות, משפיעים מאוד על גוף האישה ורחמה ומחקרים מראים שקיים קשר הדוק בין מצבה הנפשי-רגשי של האישה  וליכולת של גופה להחזיק הריון בריא ותקין. לא אחת מצב נפשי גורם לירידה חדה בחיסון הגוף ומחליש את מערכותיו, אישה חלשה פיזית ונפשית עלולה שלא להצליח להחזיק את העובר ברחם ולהביא להפלה.

 

סיפור מקרה: ליהי (שם בדוי) גיל 42 ,הגיעה לקליניקה לאחר 9 טיפולי פוריות של IVF  שהסתיימו בהפלות מרובות (כ –6 במספר) ועם הריון כימי אחד. לאחר סדרה של 12 טיפולי דיקור שבועיים יחד עם הנחיות תזונה ושתיה של צמחי מרפא סיניים שהוכנו במיוחד עבורה, ניגשה ליהי לטיפול IVF  מספר 10 הפעם מוכנה יותר, רגועה וחזקה, כאשר עשתה בדיקה ביתית ביום המיוחל הבדיקה הפעם הראתה הריון, אז ניגשה וביצעה גם בדיקת דם שהעידה על בטא ברמות גבוהות וטובות. אך כעבור שבוע החלו דימומים מהנרתיק והחשש הכבד להפלה קרובה גבר והלך, המשכנו בטיפולי תמיכה וחיזוק ושתייה של צמחי מרפא, ליהי שמרה על מנוחה והקפידה על דיקור וצמחים ותזונה טובה ואף לקחה חופשת עבודה במשך כחודש.  הדימום פסק לאחר כ 10 ימים וליהי המשיכה בשמירה והקפידה על רוגע ומנוחה ותזונה טובה ובאפריל 2009 ילדה את  בנה הבכור.

 

למה דווקא לפנות לרפואה הסינית במקרים של הפלות חוזרות ?

ההסתכלות של הרפואה הסינית על אבחון מחלות שונה מאוד מההסתכלות של הרפואה הקונבנציונאלית כך גם בתחום ההפלות החוזרות בו אובדן הריון גורם באופן טבעי לטראומה פיזית ונפשית. הרפואה הסינית בשונה מהרפואה הקונבנציונאלית נוטה להסתכל על האדם כמכלול שלם ולהתייחס לפן הנפשי- רגשי לא פחות מהמגבלות הפיזיות של בדיקות דם תקינות , רחם נקי וכו' ולכן באופן טבעי מטופלות שעברו הפלות חוזרות מונחות  על ידי הרופאים להיכנס להריון מיד אחרי הפלה מה שמחליש את הגוף יותר ומעלה את הסיכויים לאפשרות של הפלה נוספת .

באופן טבעי השליש הראשון של ההריון דורש הכי הרבה מגוף האישה , בטרימסטר הראשון מופנים כל משאבי הגוף להזין את העובר הנמצא ברחם , עדיין אין שלייה אשר לוקחת פיקוד על הזנת העובר רק בסביבות שבוע עשירי , כתוצאה מכך מופנים כל משאבי הגוף להזין את הרחם בדם ולכן נשים בטרימסטר הראשון להריון חוות תופעות רבות של חולשה ,עייפות ,בחילות, הקאות, חוסר תאבון, רגישות יתר לריחות  ועוד, במצב בו האישה חווה הפלה בטרימסטר הראשון הגוף נשאר מותש ועימו גם הנפש המתאבלת על האובדן.

לידה על פי התפיסה הסינית  מחלישה מאוד את האישה בשל איבוד הדם הרב שנגרם  ועל אחת כמה וכמה במקרה של הפלה ובעיקר הפלה טבעית. הטראומה שבהפלה ואיבוד הדם כל אלו מחלישים את האישה מאוד עד כדי כך שהגוף לא מסוגל להזרים דם באופן תקין אל רירית הרחם מה שמפחית מהיכולת להחזיק את ההריון במיוחד אם מדובר בהפלות חוזרות.

הפיזיולוגיה הנשית מסתמכת בעיקר על דם הרחם , זהו שריר המוזן על ידי דם היכול לגדול למימדים פי 10 מגודלו ובאפשרותו לבנות כלי דם ולכן כאשר נגרמת טראומה גם נפשית וגם פיזית (החלשות עקב איבוד הדם) ,הגוף מאבד את היכולת לשלוח חומרי הזנה והורמונים לרחם אשר חשובים מאוד  להזנה תקינה של רירית הרחם  ,השרשה טובה של העובר וכמובן תמיכה תקינה בהמשך ההריון, החלשות זו של האישה אינה נראית תמיד בבדיקות דם אך ניתן לראות זאת בעיקר בסימפטומים שחווה האישה כגון: שינה לא רגועה, דיכאון, חולשה ,נשירת שיער, יובש בעור, חוסר תאבון ועוד.

 

החשוב בטיפול בהפלות חוזרות:

מומלץ במיוחד להתחיל עם  12 טיפולים שבועיים הכוללים טיפולי דיקור משולבים יחד עם שינויי תזונה ופורמולות צמחים.

יש להתחיל את הטיפול 3 חודשים לפני הכניסה להריון הנוסף וזאת על מנת לתמוך ולחזק את הרחם ולהכין את הגוף לקראת ההיריון.

במהלך הטיפולים תישלח המטופלת לבצע בדיקות שונות כגון מעקב זקיקים ובדיקת עובי רירית הרחם, בדיקה לרמת פרוגסטרון ביום 21-23 למחזור וזאת על מנת לעקוב אחר התקדמות הטיפול.

בהפלות בטרימסטר הראשון יש צורך בהמשך טיפול עד לשבוע ה-15 של ההיריון.

בהפלות מאוחרות יותר הטיפול התומך יינתן עד למועד של חודש לאחר זמן ההפלה המשוערת (הפלות חוזרות נוטות לחזור על עצמן באותו מועד).

 

בהפלות חוזרות הטיפול אינו סותר או מונע את מתן הקלקסן, המיקרופירין או את מתן הפרגניל/פרוגסטרון אלא להפך הטיפול תומך בזרימת הדם לרחם ומסייע באיזון המנגנון ההורמונאלי הטבעי המאפשר הפרשה תקינה של פרוגסטרון.

הטיפול במעוז מרפא

בקליניקה אנו מטפלים בתחום הפוריות באופן המקיף והיסודי ביותר, פיתחנו תוכנית בה ניתן לקבל את הדרכים הטבעיות והרפואיות התומכות בחיזוק פוריות האישה והגבר ובכניסה טבעית ומהירה להריון. מטרתנו לסייע ככל האפשר לאותם נשים וזוגות הסובלים מבעיות פוריות ובכללן מצבים של הפלות חוזרות אם עקב בעיית קרישיות יתר כגון פקטור 5 ואם ללא קשר לבעיית קרישיות. אחת ההנחיות הבסיסיות במקרים של הפלות חוזרות זה לא לנסות להיכנס להריון מינימום שלשה חודשים מזמן ההפלה בכדי שבזמן זה דרך טיפולי הדיקור, פורמולות הצמחים ושינויי התזונה האישה תתחזק ואז  80% מהמקרים לא תהיה בעיה להחזיק את ההיריון המושג.

 

 

 

 

שרה מעוז מומחית ברפואה סינית , מתמחה בגניקולוגיה סינית ,השמנת יתר והפרעות אכילה ,מפתחת התוכנית להריון טבעי ומהיר. למדה בארץ ובסין ,סינולוגית ודוברת סינית ,בוגרת האוניברסיטה העברית ,שימשה כסטאגרית של פרופסור פאנג סיה סו במשך 3 שנים וכמתרגמת שלו .בוגרת רידמן לרפואה סינית ארבע שנתי. מרצה ,מלמדת ומנחה בנושא תזונה להפרעות אכילה והשמנת יתר, הריון ובעיות פוריות וגיל המעבר.מוסמכת בצמחי מרפא סיניים, מומחית בדיקור, טווינא ותזונה, יוצרת תוכנית ייחודית לירידה מהירה אך בטוחה ומאוזנת במשקל. מוסמכת כמדריכה לטיולי עומק ברחבי סין וסביבותיה.   האתר שלי: www.maozmarpe.co.il  מומחים ברפואה סינית או בטלפון:0502017050




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב