קידום אתרים או פרסום ממומן בגוגל? עניין של עלויות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קידום אתרים או פרסום ממומן בגוגל? עניין של עלויות 

מאת    [ 17/09/2011 ]
מילים במאמר: 598   [ נצפה 1699 פעמים ]

 
 

במידה ולחצתם על לינק שהוביל אתכם עד הלום זהו כנראה סימן שאתם מתעניינים בקידום אורגני או פרסום ממומן ומעוניינים לדעת, כמובן, כמה עולה כל העסק הזה. לעשות סקר זה קל היות וקיימים ספקי שירותים בתחום באלפים אולם גם אם תערכו סקר רציני ותגיעו למחיר ביניים, אין זה אומר שזהו המחיר הנכון, ועל כך נסביר במאמר לפניכם. שאלה מקדימה לעניין פרסום או קידום היא שאלת המוכנות. כלומר האם יש לכם תשתית שניתן לקדם או לפרסם.
במקרה של אתר מדובר באתר מוכן לקידום, במקרה של פרסום, דפי נחיתה אשר נבנו והותאמו לצרכיכם ולצרכי הפרסום הממומן (כן, גם לגוגל יש דרישות- תתפלאו לדעת) אובחן, תוכלו לבחור בחברת קידום אתרים או מקדם אשר ילוו בניית אתר חדש, במידה ויש צורך בכך ועדיין אין ברשותכם אתר. לא מומלץ לבנות ואז לפנות לשירותי קידום מתוך הבנה שאין הרבה מה לעשות באתר בפועל- אופטימיזצייה של האתר לאחר דבר עשויה להיות לא זולה- עדיף להכניס עלויות אלו בבנייה מלכתחילה.

עלויות קידום אתרים

כאשר מתייחסים לקידום אתרים מתכוונים לקידום אורגני, שמשמעותו בתוצאות הרגילות. ישנם רבים המאמינים בקידום אתרים אורגני היות והם עצמם אינם בוחנים את תוצאות הפרסום הממומן כאשר הם נזקקים לדבר מה אלה רק תוצאות במרכז הדף (התוצאות הרגילות) - ידוע כי גוגל "מסדר" את התוצאות, כלפי שאילתה ספציפית, בהתאם לרלוונטיות הדף ועל כן, היות וגוגל ידוע כמנוע אשר מספר תוצאות די מדויקות וקולעות לצרכי המציאות, ברור לכל אדם כי לרוב ימצא את מבוקשו בתוצאות האורגניות הראשונות. עלות הקידום האורגני הינה  לרוב, יקרה יותר מאשר הפרסום הממומן ויש צורך לדעת שהמקדם אתרים שלכם שומר על עדכניות ומשמר תוצאות טובות שהושגו. ידוע כי קידום אתרים נעשה בטכניקות שונות ועלותו עולה לרוב ככל שעובר הזמן בשל התחרות הגוברת עם הזמן- בשעה שאתר עדיין לא התחיל בתהליכי קידום אתרים אחרים בתחומו עשויים להיות מקודמים כבר שנים רבות.

מחירי פרסום בגוגל או פרסום ממומן בערוצים אחרים

עלויות הפרסום ממומן תלוי ברובו בסכום התקציב שלכם לכלל הקמפיין, ככלל מתמקדים במספר ביטויים ולכל ביטוי, בזמן נתון, ישנו מחיר די ידוע או כזה שניתן לברר בקלות. ישנם עסקנים אשר מעדיפים להתחיל בקטן ולהקציב סכום אשר אינו עולה על כמה מאות שקלים בחודש בעבור קמפיין בגוגל אדוורדס, אלו לרוב לוקחים סמינר קצר או אף הדרכה אונליין בוידאו או אחר שמספקת גוגל. מנגד, עומדים בעלי עסקים המוציאים סכומי עתק ועד עשרות אלפי שקלים בחודש בעבור ביטויים רבים או ביטויים תחרותיים בתחומם שכל ליד מהם שווה להם הרבה כסף- במקרה זה, סביר להניח שיעסיקו סוכנות פרסום או חברת קידום שתנהל עבורם את הקמפיין בצורה מקצועית ואחראית היות ולמרות שעדיין עליהם לשלם לה סכום בעבור ניהול הקמפיינים- סביר להניח שבזה היא חוסכת כסף בכל הקלקה- בניית קמפיינים מקצועיים, בגוגל למשל, משפיעה על ציוני האיכות של ביטויי המפתח המפעילים את מודעות הפרסום והעלויות יורדות בהתאמה.

פרסום ממומן טוב, במקרים רבים, עבור בעלי עסקים אשר רק הקימו עסק ואתר אולם עדיין לא יכולים לראות תוצאות אורגניות משביעות רצון ובטח שאין להם עדיין חשיפה רחבה. בשלב זה סביר להניח כי הגידול במכירות עדיין לא גדול בשביל להשקיע תקציבי ענק. יחד עם זאת, חשוב לציין כי לעיתים, גם בתקציב קטן, ניתן לקבל החזר על השקעה.

היתרון הברור של פרסום בגוגל למשל, כאפיק לקידום ממומן, הוא שכל עוד תוכלו לשלם כסף בעבור הקמפיין הפרסומי, הפרסום שלכם יופיע. אם תרצו ותוכלו לממן זאת-  גם במקומות הראשונים, מעל שאר התוצאות בדף ובדף הראשון.

בשונה מקידום אורגני, ברגע שהתקציב שלכם אוזל לקמפיין הפרסומי לא תופיעו יותר וההשפעה תהיה מיידית אולם כך או אחרת גם בקידום האורגני- ברגע שמפסיקים לשלם יורדים במיקומים. לא רק בעלי עסקים קטנים, כאמור, מפרסמים בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, גם עסקים גדולים ואף תאגידים עושים זאת במסגרת תמהיל פתרונות השיווק באינטרנט וכחלק משיטות השיווק הנכונות לכל גוף, קטן או גדול.

איתן יריב, בעלי WAO קידום אתרים המתמחה במתן שירותי שיווק וקידום ברשת ובהם שיווק במדיה חברתית.

בקרו אותי בדף הפייסבוק של WAO, או עקבו אחרי בטוויטר גוגל + לקבלת חדשות חמות בתחום השיווק לעסקים באינטרנט!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב