דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאוריית הקישור הראשון בהקשרי קידום אתרים 

מאת    [ 17/09/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2113 פעמים ]

תאוריית הקישור הראשון היא תאוריה אשר נבחנה על ידי ביצוע ניסויים רבים ואושרה על ידי בעלי שם מתחום האופטימיזציה לאתרים. התאוריה, מתייחסת למשקל שגוגל נותן לטקסט המקשר לדף מסוים בקישור הראשון- וביטול הההתייחסות לטקסטים אחרים המקשרים לאותו דף, בהמשך דף האינטרנט אליו אנו מתייחסים.

כאמור, ישנם לא מעט ניסויים אותם ערכו אנשי קידום אתרים מנוסים ודיווחים אחידים לגבי נושא זה. התאוריה גורסת כי כאשר מנוע החיפוש גוגל, נתקל בקישור פעמיים או יותר באותו הדף, ינתן משקל הטקסט המקשר (link reputation) לקישור הראשון מבין הקישורים  אשר יוצאים לאותו הדף לאותו הדף. קישורים נוספים בטקסט אחר פשוט לא יעבירו כל ערך מבחינת הטקסט המקשר. (אין ידיעה באשר לערכים מוספים אחרים). לפי זה אגב, אין זה נכון לקשר מדף אינטרנט כלשהו, לדף אחר, מספר פעמים ועל טקסטים שונים מתוך מטרה לקדם את הדף המקושר בעבור כל אותם טקסטים.

בעיה ידועה בהקשר זה היא בעיית הקישור הראשון באתר אשר פעמים רבות הוא קישור בעבור הביטוי "דף הבית" אל דף הבית של האתר לגביו, השאיפה של בעל האתר היא, כמובן, לקדם עבור ביטוי אחר שונה וספציפי. על כן, תיאורטית, נרצה כי דף הבית יקושר כדף הראשון באתר בעבור ביטוי הנושא המרכזי באתר.

ישנן מספר פתרונות הקשורות בקוד ו-CSS אשר נועדו לטפל בבעיה זו ודיווחים סותרים לגבי מידת השפעתם על קידום בפועל כלפי ביטוי נתון.

בעיה אחרת היא במקום בו הלוגו מקשר ראשון לדף הבית- אם או בלי רכיב "אלט" יש שטוענים כי קישור זה אינו "חזק" מספיק כפי שאולי ניתן היה לקשר בטקסט המדויק- גם לזה ישנו פתרון תכנותי של מתן ID או CLASS לDIV המכיל את הלוגו עם אפשרות הצגת קישור כקישור טקסט רגיל.

ככלל, חשוב לדעת כי נציגי גוגל, לא ממליצים להתחשב בשיקולי אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש בלבד, במידה ואלו לא תומכים בשיפור חווית הגולש. אם נחשוב על כך רגע קט, מבחינת שימושיות, יקל על הגולש המחפש באתר את דף הבית לזהות אותו עם הביטוי "דף הבית". זה, יחד עם ההכרה שגוגל אינו נותן ערך לכל קישור עשוי לגרום לכם לחשוב: האם הייתם מעדיפים לעשות את מה שנכון לדעת רבים ולתייג את דף הבית תחת ביטוי זה?

אם גוגל נותנים, אכן, משקל לשימושיות, חשיבות הקישור הראשון תרד עם הזמן ועשויה אף להתבטל כליל. ממש כשם שחשיבותם של אלמנטים "טכניים" אחרים פוחתת ככל שעובר הזמן לטובת העדפות אדם, בשר ודם.

 

איתן יריב הינו הבעלים של חברת וואו - הצלחה בשיווק באינטרנט 

WAO הינה חברת שיווק באינטרנט המתמחה במתן שירותי שיווק אונליין לרבות קידום עסקים וזאת, באמצעות הבאת יותר לקוחות רלוונטיים ומכירות לעסק, במגוון ערוצי שיווק בהם החזר ההשקעה מוכיח את עצמו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב