תאוריית הקישור הראשון בהקשרי קידום אתרים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תאוריית הקישור הראשון בהקשרי קידום אתרים 

מאת    [ 17/09/2011 ]
מילים במאמר: 376   [ נצפה 1251 פעמים ]

 
 

תאוריית הקישור הראשון היא תאוריה אשר נבחנה על ידי ביצוע ניסויים רבים ואושרה על ידי בעלי שם מתחום האופטימיזציה לאתרים. התאוריה, מתייחסת למשקל שגוגל נותן לטקסט המקשר לדף מסוים בקישור הראשון- וביטול הההתייחסות לטקסטים אחרים המקשרים לאותו דף, בהמשך דף האינטרנט אליו אנו מתייחסים.

כאמור, ישנם לא מעט ניסויים אותם ערכו אנשי קידום אתרים מנוסים ודיווחים אחידים לגבי נושא זה. התאוריה גורסת כי כאשר מנוע החיפוש גוגל, נתקל בקישור פעמיים או יותר באותו הדף, ינתן משקל הטקסט המקשר (link reputation) לקישור הראשון מבין הקישורים  אשר יוצאים לאותו הדף לאותו הדף. קישורים נוספים בטקסט אחר פשוט לא יעבירו כל ערך מבחינת הטקסט המקשר. (אין ידיעה באשר לערכים מוספים אחרים). לפי זה אגב, אין זה נכון לקשר מדף אינטרנט כלשהו, לדף אחר, מספר פעמים ועל טקסטים שונים מתוך מטרה לקדם את הדף המקושר בעבור כל אותם טקסטים.

בעיה ידועה בהקשר זה היא בעיית הקישור הראשון באתר אשר פעמים רבות הוא קישור בעבור הביטוי "דף הבית" אל דף הבית של האתר לגביו, השאיפה של בעל האתר היא, כמובן, לקדם עבור ביטוי אחר שונה וספציפי. על כן, תיאורטית, נרצה כי דף הבית יקושר כדף הראשון באתר בעבור ביטוי הנושא המרכזי באתר.

ישנן מספר פתרונות הקשורות בקוד ו-CSS אשר נועדו לטפל בבעיה זו ודיווחים סותרים לגבי מידת השפעתם על קידום בפועל כלפי ביטוי נתון.

בעיה אחרת היא במקום בו הלוגו מקשר ראשון לדף הבית- אם או בלי רכיב "אלט" יש שטוענים כי קישור זה אינו "חזק" מספיק כפי שאולי ניתן היה לקשר בטקסט המדויק- גם לזה ישנו פתרון תכנותי של מתן ID או CLASS לDIV המכיל את הלוגו עם אפשרות הצגת קישור כקישור טקסט רגיל.

ככלל, חשוב לדעת כי נציגי גוגל, לא ממליצים להתחשב בשיקולי אופטימיזציה עבור מנוע החיפוש בלבד, במידה ואלו לא תומכים בשיפור חווית הגולש. אם נחשוב על כך רגע קט, מבחינת שימושיות, יקל על הגולש המחפש באתר את דף הבית לזהות אותו עם הביטוי "דף הבית". זה, יחד עם ההכרה שגוגל אינו נותן ערך לכל קישור עשוי לגרום לכם לחשוב: האם הייתם מעדיפים לעשות את מה שנכון לדעת רבים ולתייג את דף הבית תחת ביטוי זה?

אם גוגל נותנים, אכן, משקל לשימושיות, חשיבות הקישור הראשון תרד עם הזמן ועשויה אף להתבטל כליל. ממש כשם שחשיבותם של אלמנטים "טכניים" אחרים פוחתת ככל שעובר הזמן לטובת העדפות אדם, בשר ודם.

 

איתן יריב הינו הבעלים של חברת וואו - הצלחה בשיווק באינטרנט 

WAO הינה חברת שיווק באינטרנט המתמחה במתן שירותי שיווק אונליין לרבות קידום עסקים וזאת, באמצעות הבאת יותר לקוחות רלוונטיים ומכירות לעסק, במגוון ערוצי שיווק בהם החזר ההשקעה מוכיח את עצמו.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב