דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בקלינאות תקשורת 

מאת    [ 15/09/2011 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2489 פעמים ]

תואר ראשון בקלינאות תקשורת
ישנם מספר תארים ראשונים אשר מקים מקצוע. תואר ראשון בקלינאות תקשורת הוא אחד מהתארים הללו, מה שהופך אותו לתואר מבוקש ביותר. קלינאות תקשורת הוא תואר אשר מכשיר את הסטודנטים לטיפול בהפרעות בדיבור של ילדים, נוער ומבוגרים המתקשים בהיגוי ותקשורת ממגוון סיבות.

קלינאי תקשורת מטפל במסגרת עבודתו בבעיות דוגמת בליעת מילים, גמגום, בעיות הגייה, דיבור לא מובן, אוצר מילים דל, קושי בתפיסה והבנה של השפה וכדומה. הבעיות יכולות לנבוע מליקויים פיזיים מבניים, מלמידה לא תקינה של השפה עקב חיקוי של מודל לקוי, חוסר בחשיפה לשפה המדוברת או מבעיות פסיכולוגיות אשר מעכבות את התפתחות השפה והיכולת התקשורתית.

כיוון שהבעיות בהן נתקל קלינאי תקשורת כה רבות ונוגעות לתחומים רבים הכשרתו מקיפה ביותר וכוללת למידה מעמיקה על כל אחד מהתחומים. בשל כך גם תנאי הקבלה לתואר גבוהים וטובעים מהמועמדים יכולות גבוהות.

תואר ראשון בקלינאות תקשורת שייך למקצועות הפרא רפואיים, כאלו אשר תומכים במערך הרפואי. אל קלינאי התקשורת מופנים אנשים על ידי תחנות להתפתחות הילד, פסיכולוגים, מוסדות שיקומיים, הרווחה וכן באופן פרטי על ידי רופאים אשר מזהים אצל המטופל בעיות תקשורת השייכות לתחום הקלינאות תקשורת, או מטופלים הפונים באופן אישי על מנת לשפר את יכולות הדיבור שלהם (נפוץ בעיקר אצל אנשים העובדים במשרות ציבוריות או כאלו אשר נפגשים עם קהל ותפקידם דורש מהם מלל רב).

אלמנט חשוב של קלינאות תקשורת הוא התחושה כי ללא התערבות פולשנית ניתן לפתו בעיות רבות אשר מקשות על שגרת יומם של אנשים רבים ולשפר לאין ערוך את איכות חייהם. התחושה היא תחושה מעורבת של רופא ושל פסיכולוג.

מה לומדים בתואר ראשון בקלינאות תקשורת?
התואר כולל לימודי מבואות רבים הנוגעים הן לצד הפיזיולוגי והן לצד הפסיכולוגי של קלינאות התקשורת לצד קורסים פרקטיים והתנסות מעשית. בין הקורסים השונים ניתן למנות: אנטומיה, בלשנות, הפרעות קול, פסיכו אקוסטיקה, ריפוי בעיסוק, מדעי הרפואה, שיטות טיפול וייעוץ, פיזיולוגיה, תרפיה, אודיולוגיה ועוד.

ההתנסות הפרקטית של הסטודנט היא חלק בלתי נפרד מלימודיו ואולי החלק החשוב ביותר. את ההתנסות מבצעים הסטודנטים בבתי חולים, תוך הדרכה צמודה, שם הם נתקלים במגוון הבעיות בהם יתקלו במהלך שנות עבודתם. ההתנסות כוללת מלבד אבחון הבעיה ובנייה של טיפול גם למידה כיצד להתנהל מול מטופל וכיצד להתמודד עם אתגרים ובעיות שאינן תמיד צפויות, כגון תסכול מהתקדמות איטית או ציפיות שאינן ריאליות.

מכל הנאמר לעיל, ניכר כי בוגרי תואר ראשון בקלינאות תקשורת לא יתקשו למצוא עבודה עם סיום לימודיהם.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב