דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לאבטח קבוצות בחול, מכבי תל אביב בתורכיה - חברת אבטחה 

מאת    [ 15/09/2011 ]

מילים במאמר: 742   [ נצפה 2186 פעמים ]

בימים שכאלו, כאשר ראש ממשלת תורכיה – ארדואן, יורה לכל עבר איומים הנשמעים כהכרזת מלחמה על ישראל, נסיעתה של קבוצת הכדורגל, מכבי תל אביב, למשחק כנגד בישקטאש בתורכיה, מעמידה את בטחונם של השחקנים, אנשי הצוות והאוהדים במצב מסוכן, אשר נראה כי לא התייחסו אליו בכובד הראש הנדרש.

לאור התלהמותם של התורכים ומקרה הפריצה לשגרירות ישראל שחזינו בו בשבוע שעבר במצרים, נראה כי אנשי העולם הערבי מחפשים פרובוקציות, ואנו מגישים להם אפשרות שכזו על מגש של כסף. הפרובוקציות אגב, עשויות להגיע לא רק מצד "אנשי העם", אלא גם מהמשטר וזרועות הבטחון, אשר עשויות לבצע מעצרים שרירותיים, שיבוצעו כאילו כנגד קהל מתפרע.

הבעיה הגדולה באבטחת האירוע, היא העובדה שבניגוד לדרישה הראשונה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, השב"כ לא יאבטח את הקבוצה, אלא חברת אבטחה פרטית. ההשלכות של מהלך זה הן:א. המאבטחים יהיו נטולי נשק (למאבטחים פרטיים אין הרשאה לנשיאת נשק בארצות זרות). ב. במידה והיה השב"כ מאבטח את האירוע – התיאום היה נוצר בדרגים הבטחוניים בין המדינות ומאפשר יעילות רבה יותר.

בעיה נוספת אשר עולה מן היציאה למשחק, אשר גובלת בחלמאות לשמה, היא העובדה כי שמונה מהשחקנים שבקבוצה – הם חיילים בשירות סדיר, מה שמעלה את הסיכון למעצרם לשם הפרובוקציה.

כללים חשובים לאבטחת קבוצות בחו"ל

במקרים בהם ישנה קבוצה מאורגנת אשר חברת אבטחה שומרת עליה בחו"ל, יש לנקוט במספר צעדים והראשון מביניהם הוא שליחת כוח חלוץ, אשר יבדוק את השטח, החל ממקום הלינה, דרך המסלולים אותם תעשה הקבוצה במהלך השהייה ודרכי מילוט אפשריות למקרה חירום.

בנוסף, חשוב להיות ערניים למשא אשר נשלח יחד עם הקבוצה מהארץ, ולוודא כי לא נוספו אליו מזוודות או ציוד חשוד שלא נרשם. כמו כן, גם בתחום האוכל יש לנקוט באמצעים לוידוא כי אין דרך להחדיר רעל אל המזון הניתן לקבוצה.

במקרה המדובר, כאשר סביב הקבוצה יהיו גם שוטרים וחיילים תורכים, אשר נועדו כביכול לאבטח את הקבוצה, על אנשי חברת האבטחה להיות מוכנים לכל מרה בו יחליט אחד השוטרים "לעבור צד" וינסה לפגע בקבוצה.

כמובן שעל חברת האבטחה לודא כי הקציבה מספיק מאבטחים ושומרי ראש למסע כיוון שאלו צריכים להתחלף כל 8 שעות להתרעננות, לכן יש לארגנם מראש במשמרות הגיוניות.

הגנה על האוהדים

הקבוצה ואנשי הצוות הנושאים עימה, הם אנשים הנתונים למשמעת וכללים ברורים, אך לאוהדים הנושאים בנפרד אין כל חברת שמירה ואבטחה אשר תגן עליהם באופן מסודר. לאור העובדה כי ניצחון של ישראל במשחק עלול לגרור התפרעות מסוכנת מצד האוהדים התורכים הידועים כפרועים, יש להתרחק מאזורים הומי אדם במהלך השהייה בתורכיה ולהעדיף להתאכסן במלונות מחוץ לעיר.

כמובן שהאוהדים עצמם "מסומנים" מראש כמטרות העזרת צעיפיהם, החולצות הממותגות והכובעים, יש לשמור על פרופיל נמוך וגם במידה של הפסד לתורכים, להמנע מחיכוחים עם המקומיים.

לסיכום, אאחל למכבי תל אביב ולאוהדים הצלחה ובטחון, אך לדעתי זוהי טעות לקחת סיכון שכזה בנסיעה, במיוחד כאשר שרת הספורט לא התעקשה מספיק על ליווי ממלכתי ישראלי ראוי. בנוסף, יכלו ראשי הקבוצה או שרת הספורט לפנות לפיפ"א אשר אמורה להבין כי לאור הפיכתה של תורכיה למדינה עוינת, יש למצוא מדינה ניטרלית בה יתקיים המשחק, אשר יאובטח על ידי המשטרה המקומית.

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטילפרטים נוספים : http://www.bts-security.com/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב