דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קירור המחשב הנייד 

מאת    [ 15/09/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 4194 פעמים ]

מחלה נפוצה של מחשבים ניידים היא מחלת חימום היתר. חימום יתר גורם לקיצור משך החיים של רכיבי המחשב הנייד, קיצור משך חיי הסוללה ופעילות איטית של המחשב. כל מי שישב אי פעם עם המחשב הנייד על ברכיו מרגיש איך המחשב מחמם את הרגליים. רבים חושבים שאם רק יניחו את המחשב על כרית, ספר, או שמיכה ובכך יגנו על רגליהם הבעיה תפטר, אולם למעשה לא רק המשתמש סובל מכך אלא גם המחשב עצמו, וכאשר הכרית אותה הנחנו על ברכנו חוסמת את פתחי האוורור – הסבל של המחשב רק מתעצם.

באילו דרכים ניתן לקרר את המחשב הנייד?

ישנם גורמים שונים הגורמים למחשב הנייד חימום יתר: עבודה מאומצת על מספר רב של תוכנות  בו-זמנית או בתוכנות הדורשות משאבי מחשב מרובים היא סיבה מרכזית אחת לחימום יתר. סיבה אחרת נעוצה בחומרה – כיסוי או סתימת פתחי האוורור של המחשב או כשל בתפקוד המאווררים הפנימיים, וכן עבודה ממושכת ללא הפוגה או כיבוי מדי זמן. אם מדובר במחשב נייד חזק, גם עבודה סטנדרטית תביא להתחממות יתר של המחשב.

אז מה אפשר לעשות כדי למנוע את התופעה, או לפחות להקל עליה במקצת?


    • בדקו שפתחי האוורור של המחשב אינם חסומים – במיוחד אם אתם עובדים עם המחשב על הברכיים או במיטה כאשר המחשב מונח על כרית או שמיכה, וודאו כי פתחי האוורור של המחשב הממוקמים בתחתיתו אינם חסומים. חסימת פתחי האוורור אינה מאפשרת למאווררים הפנימיים לפעול ביעילות. אם מדובר במחשב נייח אל תשימו אותו בארון או מכוסה בדרך כלשהי.
    • דאגו לניקוי האבק מפתחי האוורור – גם אם כרית אינה חוסמת את פתחי האוורור, ייתכן שאבק שהצטבר עם הזמן חוסם אותם. דאגו לנקות את האבק מפתחי האוורור.
    • נקי מבפנים ומבחוץ – אם המחשב מתחמם מאד בזמן קצר, ייתכן כי המאווררים הפנימיים חסומים או שהמשחה התרמית המונעת התחממות יתר פשוט התייבשה. אם אתם לא מפחדים מהתעסקות עם הברזלים של המחשב אתם יכולים לפתוח אותו בזהירות ולנקות אותו באמצעות שואב אבק, מטלית ספוגת אלכוהול (לא מים או סבון!) ולחדש את המשחה התרמית. אם לא, מעבדה מקצועית תוכל לעזור לכם לעשות זאת. בהזדמנות זו בררו אם יש משהו המפריע למאווררים ומונע מהם לפעול כראוי.
    • מזגן טוב לא רק לכם – דאגו לשמור על המחשב עובד במקום בעל טמפרטורה נוחה, רצוי ממוזג. אל תשימו אותו בקרבת תנורים, תנורי חימום וגם לא בקרבת יציאת המזגן עצמו. שמירה על עבודה בסביבה בה יש אויר קר ויבש תאריך את חיי המחשב.
    • חברו משטח קרור למחשב משטח קירור למחשב נייד יכול להוריד את טמפרטורת הרכיבים במחשב ב-5 עד 10 מעלות ולהאריך את חיי הנייד.
    • הפסקת פעילותן של תוכנות רקע לא נחוצות – מחשבים רבים צוברים עם השנים תוכנות רקע שמאטות אותם וגם צורכות משאבי מחשב ומחממות את הניידים הסובלים. בדקו מדי תקופה אילו תוכנות לא נחוצות, גם תקלו על נושא ההתחממות היתר, וגם תפנו את המחשב לטיפול בדברים נחוצים.
    • זמן הפוגה – תנו אפשרות למחשב להתקרר מידי פעם על ידי כיבויו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב