דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצעד הונאות פייסבוק - עשרת הגדולים 

מאת    [ 15/09/2011 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 2075 פעמים ]

החבר'ה ב Facecrooks יצרו עבורכם רשימה של עשר הונאות הפייסבוק הנפוצות ביותר כדי שתדעו ממה להיזהר ואנחנו ב ESET מאמינים שקו ההגנה הראשון של המשתמש הוא השכל הישר. לגזור ולתלות על ה wall.

1. 'מי צפה לי בפרופיל' / 'מי חסם אותי' - ההונאות האלו מבטיחות להראות מי צפה לך הכי הרבה בפרופיל או מי חסם אותך כך שלא תוכל לצפות בפרופיל שלו. אף אחת מהאפליקציות האלה לא עובדות. פייסבוק לא מאפשרת למפתחים גישה למידע הזה וסביר להניח שהיא לעולם לא תאפשר.

2. iPad ו- iPhone חינם - אל תתפתו להודעות שמבטיחות לכם שתוכלו לקבל לבדיקה את ה iPad או ה- iPhone החדש כשלאחר מכן תוכלו לשמור אותו אצלכם. כל ההבטחות מהסוג הזה הן גימיקים שיווקיים.

3. קרדיט של פייסבוק בחינם - 'קהל המטרה' של ההונאה הזו הם הגיימרים שמשחקים בפייסבוק. במשחקים כמו פארמוויל או סיטיוויל השחקנים משתמשים בקרדיטים כדי לרכוש כל מיני פריטים. הקרדיטים האלה עולים כסף (אמיתי) ואף אחד, כולל פייסבוק, לא מחלק אותו בחינם.

4. פריטים, קופונים וכרטיסים בחינם - אם זה נשמע יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי, אתה יכול למצוא את זה בפייסבוק! אתה לא הולך לקבל כרטיס טיסה או רכבת בחינם, גם לא קופון מתנה של סטארבקס או קפוצ'ון של פייסבוק רק בתמורה לכך שמילאת סקר.

5. מבזקים וסיפורים חדשותיים - היו ערניים כל פעם שמתפרסם סיפור חדשותי גדול. פושעי הסייבר אוהבים לפתות את המשתמשים התמימים עם הבטחות ל"סיקור בלעדי" של החדשות. (ראו לראיה סיפורים חדשותיים חמים כמו חיסולו של בן לאדן, הצונמי ביפן ועוד שזכו להונאות אינטרנט אדירות באמצעות הפייסבוק).

6. נסיונות פישינג לגניבת פרטי המשתמש - אם האקר כלשהו הצליח להשיג את פרטי ההתחברות שלך לפייסבוק, הוא עלול לזרוע הרס רב לפני שתצליח להשתלט בחזרה על החשבון שלך (אם תצליח להשתלט בחזרה על החשבון שלך). אחת הדרכים הפופולאריות ביותר לפתות משתמשים היא באמצעות הודעות המתיימרות להגיע מ"מחלקת האבטחה" של פייסבוק. אל תקליקו על שום לינקים בהודעות כאלו ואל תספקו את הסיסמא שלכם.

7. הודעות צ'אט מזויפות - חשבונות פייסבוק שנפרצו משמשים את הפורצים למשלוח אפליקציות מזויפות ולינקים זדוניים דרך הצ'אט. היזהרו מהתכתבויות שאומרות "היי זה אתה?" "תראה את עצמך בסרטון הזה" ו- "רוצה לצחוק". לעולם אל תלחץ על שום לינק שקיבלת בצ'אט של הפייסבוק בלי שוידאת שהוא לגיטימי והגיע ממקור מהימן.

8. כותרות סנסציוניות - עדיף לשמור מרחק מכל דבר שמתחיל ב "OMG" או "מזעזע" וכו' בפייסבוק. אלה פשוט הונאות שמנסות לפתות את קורבנותיהם על ידי הודעות חריגות, ארוטיות או סוטות. בדרך כלל הן מובילות להונאה כזו או אחרת כסקר או סרטון שלא עובד.  

9. סיפורי סלב מפוברקים - פייסבוק הוא לא המקום לחדשות או רכילות על הסלבריטי האהוב / שנוא עליכם. פושעי הסייבר משתמשים בכל מיני סיפורים סנסציוניים או אפילו מפיצים שסלב כלשהו נפטר כדי לפתות את המשתמשים ללחץ על כל מיני לינקים מפוקפקים. סיפורים אלה בדרך כלל מופצים מהר מאוד כיוון שרוב המשתמשים משתפים את המידע לפני שהם מאמתים אותו.

10. "הצילו, נשדדתי ואני זקוק לכסף" - אם קיבלתם הודעה מחבר שמספר לכם שהוא נשדד ושהוא תקוע בלונדון או בלוקיישן אקזוטי אחר, אל תרוצו לסניף הWestern Union  הקרוב לביתכם. קרוב לודאי שחשבון הפייסבוק של חברכם נפרץ ומדובר בהונאה.

זהו. אלה הם עשרת האיומים הנפוצים בפייסבוק. זוהי בשום אופן לא הרשימה השלמה, אבל זה צריך לתת לכם את המושג לגבי ממה להיזהר.

ההונאות האלה מתפשטות מ wall ל- wall בהתקפות של 'גניבת קליקים' או 'לייקים', אפליקציות או אירועים מזויפים וכו'. פושעי הסייבר ינצלו כל שיטה שהם יכולים ויכנסו דרך כל פריצה שהם ימצאו, ולעיתים הם די יצירתיים. לפעמים כל הסיפור נגמר באיזשהו סקר, אבל הרבה מאוד גולשים נפלו קורבן לוירוסים, טרויאנים ושאר מזיקים מקוונים בעקבות הונאת פייסבוק.    

גלעד אלשרפי הוא דובר חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל, מזה 3 שנים. חברת ESET הינה ספקית בינלאומית של תוכנת האבטחה NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מתמחה בפיתוחי טכנולוגיות מתקדמות של אבטחת מידע ומתמקדת בפיתוחים מורכבים, מאופיינים ביעילות חסרת תקדים אשר מותירים עקבות מזעריים במערכת. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. בישראל, מיוצגת ESET באופן בלעדי על ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב