דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך הקלה להשגת רישיון נהיגה 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2201 פעמים ]

הדרך הקלה להשגת רשיון נהיגה

קבלת רשיון נהיגה כרוכה בכמה פרוצדורות שצריך לעבור. למעשה ניתן להגדיר את זה כשני חלקים מרכזיים שמסתעפים לפרטים רבים.  מבחן העיוני ומבחן המעשי.

למעשה החלק היותר מהנה בתהליך, הוא השיעורי נהיגה בהם התלמיד משייט להנאתו ברחבי הכביש ולומד לנהל את המכונה המסובכת. החלק היותר קשה אם כי הוא פחות פופולרי הוא המבחן העיוני וההכנה אליו. אך יש לזכור שמבחן תיאוריה זה השלב הראשון אם לא הכי חשוב שעל התלמיד לעבור.

מהו מבחן תיאוריה?

מבחן תיאוריה בעצם מחולק לשלושה חלקים. החלק הראשון נועד להכיר לנו את חוקי התנועה. חוקי התנועה כוללים הרבה נושאים שכוללים התנעת הרכב, פניות, עקיפות, הגבלת מהירות תנועה במקומות ובאופנים שונים, וחניה. החלק השני הוא הכרת סימני הכביש שהם התמרורים. החלק הזה נחשב לחלק היותר מאתגר בלימודי תיאוריה משום שבעצם התלמיד נדרש לדעת אותם בעל פה! במהלך הלימוד התלמיד אמור להבין את ההגיון העומד מאחורי התמרור ושהמשמעות של התמרור תתחבר לו עם הצורה שלו. החלק השלישי הוא הכרה בסיסית עם מכונאות רכב, איך פועל המנוע ומערכות הרכב.

כיצד נגשים למבחן תיאוריה?

יש שתי אפשרויות לימוד לבחינה. עם חוברת לימוד, או עם אתרי אתרי אינטרנט. מומלץ להעזר בשתי הדרכים בעוד שהחוברת לימוד מלמדת את החוקים היבשים ואת התמרורים, והאתר ממחיש לנו את זה בצורה מוחשית בתצוגת תלת מימד עד שהתלמיד ממש "נכנס לכביש" בעזרת האתר.  על מנת להבטיח את הצלחתכם בבחינה עליכם לשנן כמה וכמה פעמים את החוקים תוך כדי שימת דגש גם על סדר הדברים כמו מה לפני מה כשאנחנו באים לפנות או לעקוף, איתות או הסתכלות במראה וכדו'. כמו כן מומלץ להתמקד מאוד בתמרורים ולשנן אותם היטב. עליכם לזכור שהכביש כולל כמאה תמרורים שונים ובהם תמרורים נדירים שספק אם פעם נתקלתם בהם וגם אותם צריך לזכור.

במה צריך להצטייד למבחן תיאוריה?

אתם מוכנים? הגיע הזמן להבחן!

המבחן מתבצע במרבית הערים. על המיקום המדויק אפשר להתעדכן במספר 1700-70-43-70

יש לשלם את האגרה בבנק הדואר ולהביא את השובר למבחן. כמו כן יש להביא את הטופס לבקשת רשיון, וכמובן להצטייד בתעודת זהות או בדרכון.

המבחן.

המבחן כולל 30 שאלות שמתוכם יש לענות נכון לפחות על 26 שאלות. על כל שאלה יש 4 תשובות אפשריות שמתוכם יש לבחור את הנכונה. יש לשים לב על כל תשובה משום שהרבה פעמים התשובות נראות זהות, וצריך לדקדק כדי לעמוד על ההבדלים ועל נכונות התשובה.

נכשלת במבחן תיאוריה?

לא נורא! עליכם לשנן את החומר שוב ולהבין מה הסיבה שנכשלתם ולנסות לתקן את הטעות. ניתן לגשת למבחן תיאוריה שני אחרי 7 ימים מועד המבחן הראשון. אין הגבלה על כמות המבחנים. אם אתם בטוחים שצדקתם במבחן אפשר להגיש ערעור למשרד הרשוי תוך 72 שעות מהמבחן.

אחרי שבשעה טובה הצלחתם במבחן תיאוריה, הכביש כבר הרבה יותר ברור לכם ואתם נגשים במרץ לשיעורי נהיגה. אם תזכרו היטב את מה שלמדתם, הדרך לעבור בטסט ראשון הרבה יותר קלה ובטוחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב