דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדדים האירופיים: האם ההתאוששות אתמול היא רגעית, או תחילתה של מגמה? 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 1702 פעמים ]

שוקי ההון בעולם שוב נקלעו לסערה, ופעם נוספת נדמה שאת רכבת ההרים הפיננסית מוביל הקטר האירופי: משבר החובות האירופי, המאיים להתגלגל מיוון לפורטוגל, ספרד, אירלנד ואיטליה, מרכז כעת את חששות המשקיעים בעולם כולו – ומעת לעת מרכז גם את האופוריה שלהם, כאשר משתנה מצב הרוח והמשקיעים משתכנעים לרגע קט כי יוון והמדינות האחרות יוכלו להתמודד עם החובות.

אמנם מוסכמה ידועה היא שהבורסות בכל העולם מסתכלות כל העת לעבר וול-סטריט, וזה עדיין נכון: אלא שבתקופה האחרונה, ובעיקר בימים האחרונים, העולם אולי מסתכל על וול-סטריט, אבל וול-סטריט מסתכלת בחרדה לעבר אירופה.

והחרדה היא אכן עמוקה, ומקבלת ביטוי מובהק במדדי המניות האירופיים: רק לפני יומיים, ביום שני, הידרדרו המדדים האירופיים לשפל של למעלה משנתיים. הדאקס הגרמני, המדד המוביל בבורסה של הכלכלה הגדולה והמובילה בגוש האירו, נפל ביום שני 2.3%, בהמשך לצניחה של 4% ביום שישי האחרון. בשפל של יום שני ננעל הדאקס על 5,072 נקודות. הפעם האחרונה שבה המדד הגרמני הגיע לרמות כאלו היתה ביולי 2009, אז חצה המדד את הרף הזה בדרכו למעלה, כחלק מההתאוששות העולמית. גם מדדים אירופיים נוספים רשמו ביום שני שפל של למעלה משנתיים.

אמש, כזכור, התהפכה המגמה: בעקבות נעילה חיובית בוול-סטריט, החלו משקיעים להסתכל על חצי הכוס המלאה. חלקם התחילו להשתכנע – או לשכנע את עצמם – כי יוון איננה בדרך לחדלות פירעון, אחרים השתכנעו כי גם אם יוון תגיע לחדלות פירעון זה לא יהיה כל כך נורא, ואחרים מן הסתם רק ניצלו את הרגע על מנת לאסוף מניות שנבחרו מראש בזמן שהן זולות. כל סוגי המשקיעים גם יחד הביאו את המדדים האירופיים להחזיר לעצמם את הצבע הירוק ללחיים – הדאקס הגרמני השיב לעצמו 1.9% וננעל על 5,166 נקודות, הקאק הצרפתי התאושש ב-1.4% בדרך לנעילה של 2,895 נקודות והפוטסי הבריטי הסתפק בעלייה של 0.9% ונסגר על 5,174 נקודות.

את מגמת ההתאוששות במסחר באירופה הובילו מניות הבנקים. דויטשה בנק הגרמני וסוסייטה ג'נרל הצרפתי זינקו אמש ביותר מ-8% כל אחד. כזכור, עיקר החוב של ממשלת יוון הוא למוסדות פיננסים אירופיים, ולכן מניות הסקטור הפיננסי רגישות במיוחד לכל פרסום חדשותי ולכל שינוי בחוות הדעת הרווחת לגבי חדלות פירעון אפשרית של יוון.

בעוד המניות האירופיות התאוששו אמש משפל של למעלה משנתיים – המטבע האירופי התאושש משפל של 10 חודשים: היורו, שרק ביום שני הידרדר לשווי של 1.3495 דולר, התאושש אתמול ועלה ב-1.5% למחיר של 1.3695. בגדול ניתן להעריך שמצב היורו ישקף את התחזיות לגבי הכלכלה האירופית ושוקי ההון האירופיים – הכלכלה הריאלית, מדדי המניות ושער היורו יעלו ביחד לאור חדשות חיוביות, ויירדו ביחד לאור חדשות שליליות.

חשוב להבהיר שעליות יום אתמול אינן מעידות על כך שהחששות מאחורינו: באירופה נמשכים הדיונים אודות המשבר היווני, ומפרסומים בתקשורת עולה כי מנהיגי צרפת וגרמניה מתעתדים להכריז בקרוב על תוכנית חילוץ חדשה ליוון. מנהיגי גרמניה, צרפת ויוון יקיימו מחר שיחת ועידה, אך לא יפרסמו בסיומה הצהרה משותפת או הודעה רשמית.

שאלת השאלות היא כמובן מה יקרה היום ובימים הקרובים. נעילה חיובית שנייה ברציפות אמש בוול סטריט (עלייה של 0.4% בדאו ג'ונס, 0.9% ב-S&P 500 ו-1.4% בנאסד"ק) עשויה להעיד על פתיחה ירוקה גם באירופה (ובאחד העם). בהמשך היום, לעומת זאת, יקבעו את הטון ההדלפות (והשמועות) מן המגעים לגבי יוון. דבר אחד בטוח: מי שיידע להעריך נכון את תוצאות המגעים ואת האופן שבו אלו יתקבלו בשווקים – יוכל היום להרוויח הרבה מאוד כסף מאופציות דיגיטליות על המדדים האירופיים ועל שער היורו. באופציות  put ואופציות call  .

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב