דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


868זכוכית צ'כית-ביקורת-תערוכה בגלריה ליטבק 

מאת    [ 14/09/2011 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3047 פעמים ]

868אמנות זכוכית צ'כית-תערוכה בגלריה ליטבק בתא צילומים אלי ליאון   בגלריה ליטבק בתל אביב נפתחת השבוע תערוכה בשם"החופש ליצור".היא כוללת יצירות פסלי זכוכית של יוצרים מצ'כיה. בתערוכה מוצגים כ60 יצירות שיצרו 15 אמנים בתקופת המשטר הסוציאליסטי של צ'כוסלובקיה.   המשטר התיחס אל יצירתם בסלחנות והרשה להם ליצור ולהציג כי לא ראה ביצירות שיצרו סכנה למשטר כי לא הבין את המסר הסמוי שהאמנים רצו להביע ביצירותיהם.   אני התבוננתי ביצירות מהצד האמנותי שלהם בלבד והוא היה רב. קשה לתאר את היופי של רוב היצירות ואותן יש לראות בפועל.הושקעה עבודה רבה בכל אחת מהן.רבות הן מלאכת מחשבת הדורשת כדי ליצרן התבוננות,סבלנות,השראה,דמיון ועוד. התערוכה היא אוסף של שלל צבעים,זכוכית שקיבלה חיים משלה. אמנות זכוכית זו מושרשת עמוק בהיסטוריה של צ'כוסלובקיה,הסטוריה שהמשטר הסוציאליסטי לא יכול היה למחוק  גם אם רצה.   הפעם התערוכה המוצגת היא קבוצתית. מוצגים עבודות של אמנים רבים.אפשר להתרשם מסגנונו של כל אמן,להשוות ביניהם,לראות את השיטות השונות של עיבוד הזכוכית,בחירת החומרים,צורת הניפוח,הצבעים שמשתמשים בעבודות,אופן הצביעה,גודל היצירות,בחירת המודלים והצורות האופיניות לכל אמן.   בתערוכה זו היצירות המוצגות הן יצירות אמנות.הן משמשות לתצוגה,לקישוט,לדקורציה,לתצוגה כפסלים אמנותיים ומעטות מהן יכולות לשמש ככלים שימושיים. כל יצירה היא יצירה יחודית.רוב העבודה נעשת בעבודת יד ומחירה של כל יצירה בהתאם לכך. פסלי ועבודות הזכוכית הצ'כיים היו ידועים בעולם גם לפני המשטר הסוציאליסטי ונחשבו לאיכותיים ביותר.זו מסורת עתיקת יומין ששום משטר לא יכול היה להפסיק.   רבות הטכניקות בהם משתמשים היוצרים השונים. יש הדוגלים בטכניקה אחת ואחרים משתמשים בשילוב בין הטכניקות כגון ניפוח,ציור,חריטה,יציקה,השחזה וכו'.   גלרית ליטבק שפועלת כבר קרוב לשנתיים מציגה יצירות זכוכית בלבד ומביאה לקהל הישראלי את מיטב יוצרי הזכוכית האמנותית העולמית. אוצרי התערוכה הם איבו קז'ין ומולי ליטבק.   האמנים המציגים מיצגים אסכולות שונות ביצור אמנות הזכוכית. ואלה שמות המציגים שמעבודותיהם נוכל לראות בתערוכה :

בומהיל אליאש Elias)), סטניסלב ליבנסקי Stanislav Libensky)), וצלב מח'ק Machac Vaclav)), דאנה זמצ'ניקובה (Dana Zamecnikova), מריאן וולרב Marian Volrab)), ולדימיר קופצקי Vladimir Kopetcki)), ירוסלב מאטוש (Jaroslav Matous). ירינה זרטובה (Jirina Zertova), ירומיר ריבאק (Jaromir Rybak), זורה פאלובה (Zora Palova)' שטפן פאלה (Stepan Pala),  שאבוקובה גיזלה (Shabokova Gizela), ולדימירה קלאמפרובה (Vladimira Klumperova) ויאן אקסנר Exnar)).

לראות או לא לראות:תערוכה מרשימה ,צבעונית,מסודרת בטוב טעם,מומלץ לבקר ולראות..

  

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 06/9/2011 08:16

 

אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.

 

אני מזמין אתכם להכנס לאתרי  בו ריכזתי ביקורות שכתבתי  והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב