דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם השקעה בלייבפרסון אטקרטיבית? 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 1942 פעמים ]

תחום הטכנולוגיה תמיד היה תחום שמושך עניין בשוק ההון. מאז המפולת של 2008 עושה רושם כי תחום זה הפך לתחום "דפנסיבי" בתקופה שלנו היות וחלק נכבד מהחברות בתחום המשיכו ליהנות מצמיחה משמעותית בעקבות חדירתן לשווקים מגוונים ברחבי העולם ורובן אף נשענות על הררי מזומנים שנצברו לאורך השנים האחרונות (ראו את הפוסט של קלמן שחם  מאלטשולר שחם להרחבה בנושא העולם שייך לחברות הטכנולוגיות). תוסיפו לכך שבתקופות משבר וסכנה למיתון, חברות שמות דגש מיוחד על מכירות תוך שדרוג מערכי השיווק והמכירות וההתאוששות האיטית אך העקבית במגזר הצרכני בארה"ב שצפויה להתעצם ב-2012 (צפוי להגדיל את ההכנסות ממודל ה-PFP) והנה קל להבין כיצד חברה כמו לייבפרסון צפויה לצמוח באופן ניכר בתקופה הקרובה וזאת לאחר תקופה מאוד ארוכה של צמיחה עקבית.

כשמסתכלים על המכפילים של לייבפרסון אפשר לראות שהשוק לא מתמכר לתמחור אגרסיבי שמאפיין חברות בצמיחה וניתן להגיד שהיא זולה יחסית. החברה גם מראה יציבות פיננסית כאשר אין לה חוב ויש לה כ-74 מיליון דולר בקופה. אך יחסית לממוצע של כ-30% ברווח התפעולי הממוצע בתחום שירותי התוכנה, החברה מראה רק 18%, נתון נמוך הדורש שיפור מצד החברה.

לדעתי אחת מהסיבות שבגינן החברה סובלת מרווח תפעולי נמוך, היא הרכישה שלא הוכיחה את עצמה של חברת Kasamba בשנת 2007 תמורת כ-40 מיליון דולר. הרעיון המקורי ברכישה של Kasamba היה נכון. ל- Kasamba היו כ-30 אלף מומחים במגוון נושאים אשר גבו כסף דרך המערכת של Kasamba תמורת ייעוץ Online (היועצים הם לא עובדים של החברה אלא מוכרים שירות דרכה). בראיון של יזמי Kasamba נטען כי מחזור המכירות של החברה הגיע ליותר מ-20 מיליון דולר והיא הייתה רווחית בזמן המכירה. מאז Kasamba נתקלה במספר קשיים הכוללים זיופיי תשלומים (בעיה נפוצה בשירותי C2C), אך הבעיה המרכזית הייתה שהחלו להופיע עשרות אתרים באינטרנט שמתלוננים על רמאויות שמבצעים מומחים המשתמשים באתר החברה. ב-2010 דיווחה לייבפרסון על כ-14 מיליון דולר הכנסות מצרכנים, דבר שמראה את הידרדרות בעסקי Kasamba ולהערכתי מהוות נטל על לייבפרסון עצמה.

לסיכומו של עניין, חברת לייבפרסון הינה חברה בעלת מוצר עם צורך אמיתי בשוק ומודל עסקי נכון והגיוני. זוהי חברה שצומחת באופן מרשים ולדעתי יכולה להיות יעד למכירה לחברות בתחום ה-CRM או לחברות בתחום עסקי האינטרנט. המוצרים החדשים של החברה, פתיחת הפלטפורמה לשת"פ וכניסה לטריטוריות חדשות יהיו מאיצי ערך שצפויים לשמור על הגידול בהכנסות ואף להאיץ אותו ועל כן אני מאמין שהחברה אטרקטיבית להשקעה בנקודת זמן זו נכון למועד כתיבת המאמר.

סקירה מלאה על חברת לייבפרסון וסקירות על חברות נוספות ניתן למצוא באתר TalkingValue.

אין בסקירה זו לרבות כל מסמך ו/או קובץ המצורף לו משום יעוץ או המלצה לקנייה / מכירה של ני"ע ו/או מכשירים פיננסיים, העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. האמור לעיל אינו מהווה חלופה לייעוץ אישי המותאם לצרכיו של המשקיע ע"י יועץ מוסמך.הכותב אינו מוסמך לייעץ בנושאי השקעות בניירות ערך של חברות ציבוריות ואין לראות בתוכן מסמך זה ייעוץ להשקעה בשום צורה שהיא. השקעה בחברות כאלו נושאת סיכון לא מבוטל וראוי שיבוצעו לאחר הערכה מדוקדקת של צרכי המשקיע ורמות הסיכון שבנכונותו לשאת. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים, והינו כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. במידע הכלול במסמך זה עלולות להיות טעויות, שינויי שוק ו/או שינויים אחרים. בעל האתר והכותבים לא אחראים לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ו/או עקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו, ככל שייגרמו, ולא מתחייבים כי שימוש במידע הכלול במסמך זה עשוי ליצור רווחים בידי העושה בו שימוש. הכותב עשוי להחזיק בני"ע בהם עסקה כתבה זו. כל הזכויות, לרבות קניין רוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות לבעל האתר והכותבים ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות הפצתו ו/או העתקתו, כולו או חלקו, ללא קבלת אישורה מראש ובכתב.

 

אתר TalkingValue.com מקדיש את עיקר פעילותו לפרסום סקירות שוק ופרסום תכנים פונדמנטאליים על חברות ציבוריות אשר כוללת סקירה של פעילות החברה ומעקב אחריה על ציר הזמן. האתר מאפשר לקורא לקבל מידע ישיר, מדוייק ואמין מאנשי מקצוע בכירים ומומחים בעולם שוק ההון והכלכלה. הכותבים באתר הינם אנשי שוק ההון, אנליסטים, בכירים בחברות ציבוריות ויועצים בכירים שהתאגדו עלמנת להציג לקורא מידע אשר יאפשר לו להעריך את הפוטנציאל מאחורי החברות ואת כיווני השוק השונים ובעזרת כך להחליט האם נכון לו להשקיע, מתי להשקיע בפועל, לכמה זמן ובאיזה אופן. היות ונבחרת הכותבים באתר מגיעה מרקעים שונים לצד ניסיון עשיר ו/או ידע אקדמאי משמעותי, הרישהשילוב מניב לקוראים חוויית קריאה ייחודית ובעלת ערך רב, לא רק מבחינת פוטנציאל כלכלי, אלא גם ברמת העשרה והנאה השוטפת. האתר פועל על-פי עקרונות יסוד אתיים ומקצועיים הכוללים: מהימנות, אמינות, איכות התוכן, איזון והיעדר כל משוא פנים. הכותבים באתר פועלים ממטרת שיתוף מידע ורצון לתרום לאחר מנסיונם והידע המצטבר שלהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב