דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ליצור את גינת החלומות שלך... 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 344   [ נצפה 1831 פעמים ]

כמה פעמים בזמן האחרון הסתובבתם ברחובות המקום בו אתם חיים וראיתם גינות פרטיות וציבוריות ואמרתם לעצמכם שזה פשוט נראה מושלם? שיש באותה גינה מספיק צל, מספיק ירוק וכמובן צבעים עזים שמעלים חיוך על פניכם? כמה פעמים חשבתם לעצמכם כי גם אתם רוצים גינה כזאת אבל כאשר ישבתם וחשבתם איך אתם עושים את זה הבנתם שאין לכם את הכלים המקצועיים המתאימים לכך? כנראה שכל מה שהייתם צריכים לעשות זה לפנות לגנן מקצועי או לחילופין לאדריכל נוף ומיד אני אסביר את ההבדלים ביניהם.

אדריכל נוף בדרך כלל אדם שלמד את המקצוע ובדרך כלל תפגשו אותו בתכנון של גנים גדולים, גינות ציבוריות או בפרויקטים מאד יוקרתיים. הסיבה לכך היא שבגינות גדולות יותר יש חשיבות גדולה מאד למקומות בהם יש צל, מקומות עם שמש וסגנון הפרחים המתאים לגינה, הכול בהתאם לייעודה של הגינה. כאשר מדובר בגינה פרטית, אלא אם כן היא גינה ענקית, ניתן להשתמש בשירותיו של גנן. בדרך כלל גנן בעל ניסיון יוכל לתת לכם את כל המידע והתמיכה לה תדרשו. בין אם מדובר על הקמת גינה חדשה ובין אם מדובר על טיפול וחידוש הגינה.

גם בנושא הזה חשוב שתדעו להגדיר לעצמכם האם אתם זקוקים לגינה חדשה או שיפוץ גינה. ישנם הבדלים גדולים בין שני הדברים. במידה ואתם זקוקים להקמת דינה מחדש רוב הסיכויים שהתהליך יתחיל מהכרה נכונה של הגנן את השטח ואת הדרישות שלך. לאחר מכן מגיע השלב שבו יוגדר מה עומד להיעשות, איך עושים את זה, עד לשלב הסופי של העשייה. ישנם הרבה מאד דברים שניתן לעשות בנושא. החלטה על סוג הצמחייה, הקמת מערכת השקיה, שימוש בעצים על מנת ליצור הצללה ועוד. בסופו של דבר הקמת גינה היא לא דבר לכל אחד, גם מכיוון שצריך לדעת מה עושים וגם מכיוון שהעבודה היא קשה פיזית.

שיפוץ גינה לעומת זאת הוא פשוט של החייאת הגינה מחדש, תכנון השקיה נכונה, שתילה מחדש של צמחים מתים וטיפול בבעיות שצצו לאורך הזמן, כמובן שגם ניקיון כלול בעניין.

בסופו של דבר אם אתם לא רוצים או לא מסוגלים לעשות את זה לבד, אתם תמיד יכולים להשתמש בשירותיו של מקצוען, מישהו שכבר ראה כמה דירות בחייו. ככה תוכלו לקבל את התוצאות שאתם רוצים, מיד ובדרך הכי טובה.

 

גיא הדס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב